SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 21. - 20:09

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 253 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 16. - 9:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezt ismeritek?

http://en.wikipedia.org/wiki/Falkirk_Wheel


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 16. - 10:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Igen.

Nagyon leleményes egy szerkezet. Én igazából azt a hajózási és csatornakultúrát irigylem, ami rá tudja venni a vállalkozókat és az állami szerveket, hogy építsenek ilyen innovatív, és nem mellesleg költséges műtárgyakat.

Láttátok már a hazai belvizi csatornahálózatot? Látott azon valaki hajót közlekedni? Egyáltalán tudna azon hajó közlekedni az alacsony hidak és a célszerűtlen nyomvonal miatt? Én eveztem ezeken a csatornákon, gyakorlatilag kenuval alig járható, elhanyagolt, begazosodott stb.... pedig 300-500 tonnás önjáró teherhajók számára simán járhatóvá lehetne tenni, és lenne egy igen olcsó és környezetkíméló szállítási rendszerünk. Gabona, cukorrépa, faárú és hasonló tömegárúk szállítására kiválóan alkalmas lenne és sok ezer közúti tehergépkocsit válthatna ki. Azt gondolom mondanom sem kell mennyi zaj, környezetszennyezés, forgalmi dugó tünne el így.

Sokat hallom mostanában, hogy Magyarország a vizek országa, és a vízbázisunkban, felszíni vizeinkben van a jövő. Hát eddig ezt még csak a sajtóban tapasztaltam a vizeken egy kicsit se. Na de azt már megszokhattuk, hogy mifelénk általában csak beszélni szeretnek a dolgokról, csinálni már kevésbé.........

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 16. - 10:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az egyik legismertebb csatornánkon, a Sió csatornán megszámlálhatatlan a kanyarok száma. Tapasztalt kormányosnak kell lenni hozzá, hogy ne akadjon föl valami belógó fán az úszómű. Azért nem írok hajót, mert nem csak azok járnak arra.
Ahogy írod is, sajnos nem alkalmasak a magyar folyóvizek, csatornák a folyamatos hajózásra.

Van egy terv a Duna-Tisza csatorna megépítésére. Ez a terv valamikor a múlt század elején készült. A csatorna sajnos nem. A tervet azóta időről időre előveszik, rágcsálják az okosok egy kicsit, aztán megint feledésbe merül egy időre.

Ha csak abba belegondolunk, hogy ezzel a csatornával megoldható lenne az alföld vízellátása. Arról nem is merek beszélni, hogy talán újra beindulhatna a hazai hajózás, hajógyártás.

Attól félek, ez is csak egy álom marad, mint a dunai vízlépcső.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 16. - 10:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyik gyerekkori emlékem, mikor végleg felszámolták az újpesti hajógyárat '96-ban. Ott voltam az utolsó vízrebocsátásnál. Az albatrosz nevű ponton volt.
A Szabolcs nevű kis hajóval mentünk át a FOKA öbölből (a hajót én vezettem).
Az egyik portáldaru akkor még dolgozott, mikor odaértünk. 3 órával később azonban, mikor jöttünk ki az épületből, a csarnok előtt összevágva, 1 forintért adták kilóját.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 16. - 13:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hát nem vagyunk egy hajós nép az biztos.

Egyszer bringáztam a Kunsági-főcsatorna melletti földúton, jó kis 95 km-es túra volt. Eső utáni tavaszi idő volt, és találkoztam az út kellős közepén egy tengelyig merült traktorral meg a gazdájával. Ott szentségelt, hogy milyen sz@r az út, és nem tudja kivinni a műtrágyát a földre. Kiderült, hogy a pár kilóméterre lévő faluból jött, ami szintén a csatorna partján van.

Mondom neki: ember ha lenne egy 5 méteres laposfenekű ladikja, azon egy 5 lóerős motorral simán, gond nélkül kihordhatná a műtrágyáját a földjére mindenféle elakadás veszélye nélkül, és töredék üzemanyag árán, mint a gázolajpusztító MTZ-vel. Nézett a nagy birka szemeivel, aztán azt mondta, hogy ez marhaság mert ez csatorna és nem folyó, nem lehet hajózni rajta :D :D :D :D :D :D :D :D

Hát erről ennyit, kb. ennyire látjuk meg a lehetőségeket vizeinkben. Inkább minden évben elakad 10-20-szór, cseszi szét a trakeszt, az utat, meg a rengeteg gázolajat, a helyett, hogy befektetne max 400.000. Ft.-ot és kényelmesen, környezetkímélő módon fuvarozhatná a vackait, és ez pont akkor működne a legjobban, amikor sok az eső, és nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem járhatóak az utak kerekes gépekkel.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 16. - 13:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ja és ha már hajógyártás:

Milyen lenne egy egységes alumínium szerkezetű, karbantartásmentes csatornahajó, mondjuk 5 méter hosszban, szabványos szerelvényezéssel, lapos orral, kilépővel és egy haza gyártású, mondjuk legyen Csepel, vagy Rába 5 lóerős külmotorral? egységcsomagban lehetne kapni hajó-motor-papírok, és egy rövid tanfolyam, plusz vizsga után (ami csak csatornahajózásra jogosítana) bárki hazavihetné.

Úgy lenne kialakítva, hogy egy kistehergépkocsi terhelhetősége bepakolható legyen de ne kelljen különösebb szakértelem se a rakodáshoz, se a hajózáshoz. Üresen egy ember partra tudja húzni (mondjuk az orrba beépített kézicsörlővel) illetve vízre tudja rakni. Tartozék lenne a rakodórámpa, vagy akár egy kicsike csörlős daru is, olyan, mint a csónakdaru a hajókon. Felrakható esőtetővel, de alapjában véve egy nyitott ladik-szerű szerkezet.

Na jó befejeztem az álmodozást, ilyen ebben az országban soha nem lesz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 16. - 22:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos igazad van, csak álom marad, de az ötlet nem rossz. Én a csatornára úgy gondolok, mint egy rendesen hajózható mesterséges folyóra. De ez is csak egy álom marad.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 18. - 19:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pénteken kaptam a hírt, hogy december 31-ével a DDSG jogutód nélkül megszűnik. Az a DDSG, amit DGT (Duna Gőzhajózási Társaság) néven Széchenyi István alapított. Nem tudom pontosan a részleteket, hogy csak a DDSG Cargo szűnik meg, vagy a személyszállítás is, minden esetre egy nagy múltú hajózási cég hagy itt minket. Hullámsírba temette a hozzá nem értés, a válság, és még sok más körülmény, amiről mi, kívülállók nem tudhatunk.

Hosszú, gyötrelmes életed után nyugodj békében.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 18. - 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Azért van jó hír is!
A Ganz Danubius Vitla hajógyár (igen, létezik még hajógyártás itthon) , akiknek tavasszal a nyílóbárka-makettot építettem, (amit mellesleg norvég megrendelésre építettek 1:1 -ben ) Irodát nyitottak Moszkvában és reméljük újra beindulnak a keleti piacon! (újabb makett megrendelések a látóhatáron!!!)
A csatorna-bárka pedig tökjóóó ötlet. A tervezés talán nem kerül pénzbe az elején, a gyártásnak/forgalmazásnak meg utána lehetne nézni! Miért is ne?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 02. - 9:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Békességben és boldogságban gazdag boldog újévet kívánok!

Gyöngyösön egy könyvesboltban megláttam és rögtön beleszerettem...
Meg is vettem magamnak az MHE gőzhajós falinaptárát. :D Nagyon szép képek vannak benne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07. - 14:35 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Videó az AM-31 hajóról:

http://index.hu/video/2012/04/07/uszo_erod


A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára Mec 2012 ápr. 16. - 13:12-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 11. - 20:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 11
Célfotó:

Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

És a harmadik helyezett:

Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

:D

Üdv: Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 12. - 10:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
tamiati írta:


Vizibuszok egymás között :-)

egyszer már jó lenne lencsevégre kapni ezt a sárga rettenetet is :-) Azért nálam még mindíg a váci aluhajó az ász!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 12. - 14:09 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
http://galeria.index.hu/belfold/2012/04 ... e_a_dunat/

Titanic fotók:
http://index.hu/tudomany/2012/04/13/tit ... dialepedo#


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 24. - 10:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

Egyik barátom összegyűjtött egy csokorral a saját "halászhajó fotógyüjteményéből" gondoltam megosztom, hátha találtok hasznos képet:

http://picasaweb.google.com/10033207358 ... laszhajok#

Üdv
kobuki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 253 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség