Hát nem vagyunk egy hajós nép az biztos.
Egyszer bringáztam a Kunsági-főcsatorna melletti földúton, jó kis 95 km-es túra volt. Eső utáni tavaszi idő volt, és találkoztam az út kellős közepén egy tengelyig merült traktorral meg a gazdájával. Ott szentségelt, hogy milyen sz@r az út, és nem tudja kivinni a műtrágyát a földre. Kiderült, hogy a pár kilóméterre lévő faluból jött, ami szintén a csatorna partján van.
Mondom neki: ember ha lenne egy 5 méteres laposfenekű ladikja, azon egy 5 lóerős motorral simán, gond nélkül kihordhatná a műtrágyáját a földjére mindenféle elakadás veszélye nélkül, és töredék üzemanyag árán, mint a gázolajpusztító MTZ-vel. Nézett a nagy birka szemeivel, aztán azt mondta, hogy ez marhaság mert ez csatorna és nem folyó, nem lehet hajózni rajta
Hát erről ennyit, kb. ennyire látjuk meg a lehetőségeket vizeinkben. Inkább minden évben elakad 10-20-szór, cseszi szét a trakeszt, az utat, meg a rengeteg gázolajat, a helyett, hogy befektetne max 400.000. Ft.-ot és kényelmesen, környezetkímélő módon fuvarozhatná a vackait, és ez pont akkor működne a legjobban, amikor sok az eső, és nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem járhatóak az utak kerekes gépekkel.
Üdv.: SRY