SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 4:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 18. - 9:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Emberek!

Ezek ugyan nem az én fényképeim de ide való. Találtam egy Orosz
oldalt ahol rengeteg hajó fotója fellelhető. Orosz hajók Orosz vizeken.
Ha kicsit kutakodik az ember eszméletlen mennyiségű tolóhajót és
más munkahajót talál.

Ez az oldal fotogyűjteménye:
http://www.riverships.ru/russian/photographies.shtml

Ha valaki nem felejtett el mindent az Orosz nyelv tanulással töltött
sok-sok évből (mármint akik 1989 előtt koptatták az iskolapadot)
az egész jól eligazodik. Akik nem ismerik az Orosz ABC-t azok meg
csak kattingassanak, úgy is sok érdekes dolgot lehet találni.

Aki ezt el tudja olvasni az nálam átment az Orosz nyelv vizsgán:
Дунай в Будапеште (Венгрия)
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 18. - 15:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Hajók munkában => munkahajók :)

Budapest, Margit híd déli oldal 2008.08.18.

Reggel őrségváltás. Óbuda el, Dunaújváros ide:
Kép
Kép
Kép

Red Bull készültség. Szent Flórián
Kép

A pályát is ki kellett tűzni. Kitűző III.
Kép
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Hazafelé jövet még elhúzott 2 db II. VH-s repülő is. Olyan, mint a filmekben. Érdekes bemutató lesz 20.-án...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 15:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A Margit hídnál kifogyhatatlan tárháza van az érdekességeknek :)
Ma ezt láttam:
Kép

Kép
Ezek igazándiból mik?

Reggel hegymenetben a Zsombor:
Kép

Kép
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 15:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gtoth írta:
Ezek igazándiból mik?


Pontosan én sem tudom, de a fémtestű ladikok népes táborának tagjai.
Mint látható van amelyiket láballónak, van amelyiket ostorszáras hajtással
funkcionálisan ladiknak használnak. Ilyen ostorszáras ladikmotorom
nekem is volt, csak IFA/MZ gyártmány. 75 köbcentis Simson blokk volt
az alapja. Ezek jó kis vízhűtéses külmotorok. Ma már kimentek a
divatból így igazi ritkaságot sikerült fotóznia Gtóth Kollégának, köszönet
érte.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: rocsó motorelrendezés.
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 17:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt hajórajongók.
Véleményem szerint is nagyon jó felvétel sikeredett a vasladikok fotózásakor, mert sikerült lencsevégre kapni egy régen nagyon elterjedt hajtás megoldás még működő példányát.Ennek a megoldásnak-ostorszáras kihajtás-általam ismert legrégebbi példányai az ugynevezett ROCSÓ hajók voltak. ROCSÓ= roham csónak, katonai csónakok voltak még az 1940-es évekből.Az ős motor 4 hengeres boxer motor volt.Kovács féle motorként ismerték.Sekély vízben is jó hatásfokkal alkalmazták.Sikerét bizonyította, hogy sokat exportáltak belőle.Az 50-es években nagy mennyiséget küldtünk kinába az akkori árvizkárok vízí szállításának segítésére.Kaptunk is érte szép köszönő levelet. A motor indítása kézikarral történt-kurbli-ami ha visszarugott kartöréshez vezetett,vagy jobb esetben elrepült a kurbli.Van is belőle szépszámmal folyóink fenekén.
Ennek az ősmotornak későbbi utóda a képen látható motor amiben 3 hengeres 50 lóerős Wartburg motor van, a 60.-as évekből. Magyar gyártmány.
Köszönet a jószemü fotósnak a régi emlékek felidézéséért.
Üdvözlettel:Gőzgépész


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 18:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha már a ROCSÓ-knál tartunk, azok a ponton elemek amihez hozzá
vannak kötve erősen hadihíd pontonoknak néznek ki. A rácsos
fedélzetről gyanús nekem a dolog. Sajnos olyan mélységben nem
ismerem a Honvédség műszaki csapatainak felszereléseit, hogy
biztosat merjek mondani, de nekem nagyon gyanúsak ezek a
pontonok :D :D :D :D :D

A magyar folyami hadihajózásban egyébként külön érdekes témát
képviselnek a hajónevek, jelölések. Míg máshol osztályrendszer van
és volt is, addig nálunk a háború után bevezették a Szovjet mintájú
kódrendszert (előtte nálunk is osztályrendszer volt) ebből aztán igazi
talányok adódtak:

FAM, AM, AN, PN, KÁN, AM, CSSZ, TN, PAMO, VH

Ezek voltak a hajók. Ha valakinek semmit nem mondanak a különös
kódok nem csodálkozom, nagyon kevés szakirodalom szól erről a
témáról. A megfejtés a következő:

FAM : Fatestű AknászNaszád (azt, hogy miért nem FAN azt mindenkinek a
fantáziájára bízom :twisted:, ezért később kitalálták, hogy Fatestű
Aknász-Motorcsónak)

AM: Aknásznaszád (Ez is inkább Aknász Motorcsónak lenne logikusan, de
hol volt az 50-es években logika?)

AN: Aknásznaszád. ezek az előzőtől eltérő lényegesen korszerűbb hajó,
ezekből adtak el nemrég magánszemélyeknek.

PN: Páncélosnaszád

KÁN: Könnyű Ágyús Naszád (ez a név az egyik kedvencem)

AM: AknaMentesítő hajó, ezek azok a Jugoszláv építésű hajók amik
most is szolgálatban vannak. Mint látható két AM jelzésű hajótípus is
szolgált a flotillában, de nem egy időben.

CSSZ: CSapatSZállító, ebből kettő volt és úgy néztek mint egy
nagy önjáró uszály, csak sokkal nagyobb fedélzeti házzal és
kisebb raktérrel.

TN: Tűzoltóhajó , bár a kód alapján inkább TűtoltóNaszád kellene, hogy
legyen.

PAMO: PArancsnoki MOtorcsónak, (ez a másik kedvencem)

VH: VontatóHajó

Remélem nem untattam senkit ezzel a kódfejtősdivel. Főleg, hogy nem
is igazán a témába vág.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 19:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Örülök, hogy ennyire bejött ez a mai kénykép :) Nekem az tetszett a ladikban, hogy olyan mint egy bárka, csak kicsiben. Holnap csinálok róla még képeket, ha ott lesz. A pontonról is. A rácsos ponton lehet, h. tényleg honvédségi. A repversenyen a bóják alatt szerintem ilyen volt.
Az AM szerintem Akna Mentesítő volt. http://www.haditechnika.hu/Archivum/200402/040216.htm
Az AN volt az 'igazi' aknász - rakott/szedett - az AM csak szedett. Azért volt alu és fa, mert a mágneses aknák nem indultak be rá. Így a FAM is érthető ... (persze lehet, h. nem ;))

Az AM sorozat az egyik kedvencem ...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kiigazítás.
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 19:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt munkahajó kedvelők.
Kénytelen vagyok kiigazítani magam, mert az előző hozzászólásomban említett motorkihajtási mód neve nem ostorszáras, hanem ostornyeles kihajtás.Itt a felső tisza vidékén gyakori volt ennek a kihajtásnak házilagos megoldása csepel 125.-ös motor felhasználásával még a 90-es évek elején is.Az akkori idők kényszerszülte kreativitása eredményezte ezt a megoldást főleg a halászladikokon.
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 19:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gtoth írta:
Az AM szerintem Akna Mentesítő volt. http://www.haditechnika.hu/


Szerintem is, de csak 1982-től, miután megérkeztek. Alőtte az AM az
Aknász Motorcsónakot jelöltek.

Elnézést, de magam idézem:
Idézet:
AM: Aknásznaszád (Ez is inkább Aknász Motorcsónak lenne logikusan, de
hol volt az 50-es években logika?)
..
..
..
AM: AknaMentesítő hajó, ezek azok a Jugoszláv építésű hajók amik
most is szolgálatban vannak. Mint látható két AM jelzésű hajótípus is
szolgált a flotillában, de nem egy időben.


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 20:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igaz, figyelmetlen voltam :oops:
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 22. - 18:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A tegnapi képekhez 2 kiegészítés.

A ponton. Ez ilyen rácsos...
Kép

A motor a ladikon. Sajnos a híd alatt állt...
Kép
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 24. - 18:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Íme, igazi munka hajó a Dunán :!: :D

Kép

Kép

És ez nem vicc. :D :D :D :D :D
Sárkányhajók versenye Ráckevén. :D
Nekem, tetszett.

Kép

De ha már itt tartok, egy másik kép a retró jegyében.
Azt hiszem, ez a típus már csak az ötvenes és azon felüli korosztálynak jelent valamit. De nekik, sokat. :D

Kép

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 01. - 19:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A mai "vadászat" eredménye:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712897
Kezdésnek egy olyan kéményszalag, amit már nagyon régen nem
lehet látni a forgalomban. DTRT mint Duna-Tengerhajózási Rt. ej de szép
is volt, amikor a Csepelen berakott árút, Alexandriában rakták ki.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712886
Ugyanaz egy másik perspektívából. Azért ilyen szabad oldalmagasságú
hajókat ritkán látni Budaoesten. Nem az a tipikus folyami hajó :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712894
Az m/s Debrecen alatt az Europa van a parthoz kötve. A partról, de
még a rakpart széléről is ennyi látszik csak. De ha valaki lemászik a
töltés köveire akkor találhat valamit az Europa és a magas rakpartfal
közé eldugva. Bizony bizony ezt a szépen felújjított Aknász-Naszád-ot.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712896
Nagyon egyben van a gép. Sajnos a meghajtás nem eredeti, azt
kér MerCruiser "Z" hajtómű szolgáltatja. Elnézve a csavarokat ez a
hajó nem szenved erőhiányban.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712883
Ez itt egy alutestű vizibusz, jelesül a Margitsziget. Ha ilyennel hoz
valakit össze a jósors fényképezze, dokumentálja szorgalmasan, mert
még 5-10 év és már csak mutatóban lesz belőlük (vagy abba se)

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 01. - 19:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712893
A nyugállományú Duna-tengerjáró, meg hadihajó után nézzünk egy
aktív "dolgozót". Ez a román Mercur 302 tolóhajó. A képen nem látszik,
de tisztességes bárka(uszály)mennyiséget tol maga előtt. Vagy 4 nagy
bárka és két uszály.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712890
Megy a hajó...megy a hajó....Béééécsbe ! Szép nagy és ez még csak
nem is az egész. De hol van a híd? Mert fenn az a barnás tető egy ponyva
ami a napozószékek felett van.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712888
Itt már látni a megoldást. A híd a hajó végén van. A Bellevue (merthogy
ez a neve) kifejezetten külkönleges hajó ezzel a kostrukciós
megoldással. A kormányállás emelhető, akár a tolóhajókon. Ilyet
még nem láttam nagy utas/kiránduló-hajón

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712891
És itt a nap fénypontja. Ezek (merthogy ketten vannak) itt kérem
Szlovák szárnyashajók. A Lod Meteor V. és a Lod Meteor III.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3712885
Ez a típus a Mahart Passnave üzemében Sólyom nevű sorozatban
szerepel. A hajó egyébként a meteor típusnevet viseli a gyártónál,
tehát a szlovák hajós kollégák nem sokat agyaltak az elnevezésen :D

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 01. - 19:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy kezd mélypontra kerülni az alumínium ára, így már nem érdemes "Ócskavas-ként" eladni őket. :D
Gazdagék sem veszik meg jacht helyett, mert bár retró, náluk ez nem divat.
Azért a fényképezést tényleg ne hagyjuk abba, mert mint mondják, "Isten útjai kifürkészhetetlenek". :D
(Látszik, hogy Ramadán van :D )

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség