Ha már a ROCSÓ-knál tartunk, azok a ponton elemek amihez hozzá
vannak kötve erősen hadihíd pontonoknak néznek ki. A rácsos
fedélzetről gyanús nekem a dolog. Sajnos olyan mélységben nem
ismerem a Honvédség műszaki csapatainak felszereléseit, hogy
biztosat merjek mondani, de nekem nagyon gyanúsak ezek a
pontonok
A magyar folyami hadihajózásban egyébként külön érdekes témát
képviselnek a hajónevek, jelölések. Míg máshol osztályrendszer van
és volt is, addig nálunk a háború után bevezették a Szovjet mintájú
kódrendszert (előtte nálunk is osztályrendszer volt) ebből aztán igazi
talányok adódtak:
FAM, AM, AN, PN, KÁN, AM, CSSZ, TN, PAMO, VH
Ezek voltak a hajók. Ha valakinek semmit nem mondanak a különös
kódok nem csodálkozom, nagyon kevés szakirodalom szól erről a
témáról. A megfejtés a következő:
FAM : Fatestű AknászNaszád (azt, hogy miért nem FAN azt mindenkinek a
fantáziájára bízom

, ezért később kitalálták, hogy Fatestű
Aknász-Motorcsónak)
AM: Aknásznaszád (Ez is inkább Aknász Motorcsónak lenne logikusan, de
hol volt az 50-es években logika?)
AN: Aknásznaszád. ezek az előzőtől eltérő lényegesen korszerűbb hajó,
ezekből adtak el nemrég magánszemélyeknek.
PN: Páncélosnaszád
KÁN: Könnyű Ágyús Naszád (ez a név az egyik kedvencem)
AM: AknaMentesítő hajó, ezek azok a Jugoszláv építésű hajók amik
most is szolgálatban vannak. Mint látható két AM jelzésű hajótípus is
szolgált a flotillában, de nem egy időben.
CSSZ: CSapatSZállító, ebből kettő volt és úgy néztek mint egy
nagy önjáró uszály, csak sokkal nagyobb fedélzeti házzal és
kisebb raktérrel.
TN: Tűzoltóhajó , bár a kód alapján inkább TűtoltóNaszád kellene, hogy
legyen.
PAMO: PArancsnoki MOtorcsónak, (ez a másik kedvencem)
VH: VontatóHajó
Remélem nem untattam senkit ezzel a kódfejtősdivel. Főleg, hogy nem
is igazán a témába vág.
üdv.:SRY