SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 06. - 5:07

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 15. - 20:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép ez a triumvirátus. :D :D :D

Erre a TS gazdaságos brinyó zsírra is rácuppanok azt hiszem. :D :D :D
Holnap megyek és be is vásárolok belőle.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 18. - 22:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kicsit beleszaladtam a csőbe a gépészeti elemeket illetően. Nagy bőszen
nekiesek a nyersanyagos polcnak, hogy lekapok egy 2-es acél tengelyt,
aztán ripsz-ropsz kész vannak a hajócsavar tengelyek....ez volt a
terv....a polcon meg nem volt 2-es tengely :? :? :? :?

De mára ez is begoldódott, most vettem 20 szálat, csak kitart egy
darabig. :D
És most kész vannak a gépészeti elemek:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1833329

A tengely kapott egy tuti M2-es menetet (esztergagépen vágtam rá),
meg egy ellenanyát is (ahogy Antikos felhívta erre a figyelmet).
Kuplung is került rá, így nem esik ki a tönkcsőből, ahogy pakolgatom
össze-vissza az asztalon. Ha már ennyire belejöttem a dolgokba
csináltam kormánytengelyt és kormánymozgató kart is. Most már
csak egy hajót kéne köré építeni :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 18. - 23:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azthiszem jopar rc forum atolvasasa utan rajottem, hogy megleltem itt az otthonom, sot mar a kis dagi itt gombolyodik az asztalomon, igaz meg erosen under construction, mivel most sikerult az aljat felragasztanom.
Nezegettem nemzetkozi Springer oldalakat is es felmerult par otlet illetve kerdesem :)
- tobben kivulrol bevontak egy vekony uvegszovettel + gyantaval, ez tulzott biztonsag csak?
- kivulrol egyszeruen gletteled fagittel, majd csiszolas es tobbretegu festes? ez eleg vizallosagot biztosit?
- szabalyzo-kapcsolo kerdes. nezegettem es hasznaltan nagyon nem talaltam szabalyzokat(mondjuk zoldfulukent nem is igen tudom milyen kellene) es kicsit borsosnak tartam a minimum 10e ft koruli ujak arat... a kapcsolos megoldasnal viszont csak full elore illetve hatra van, igaz?
- lattam egy kepen, hogy csinatak olyat, hogy a motor kore tekertek 4-5 menetes alu csovet, amin elvileg viz ment at a hutes miatt, es ugyanakkor jol is nezett ki, mert egy gumicsovon oldalt lett kivezetve. a viz elvileg a propeller utan jutott be egy kis csonkon, gondolom a propeller preselte be...ez mukodhet?
- terveztetek mas elektronikat is a hajoba (iranyfenyek, mukodo reflektor, forgo radar, stb) vagy ezek mar tulzasok?
- olomsulyok helyett hasznalhato zseles aku is?

kulonben minden elismeresem a reszletes epitesi leirasert illetve a rajzokert, azthiszem sikerult johelyre pottyanom :)
KoBuki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 19. - 10:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Kobuki!

Örülök, hogy ide találtál, és a kérdéseidre a válaszok:

KoBuki írta:
- tobben kivulrol bevontak egy vekony uvegszovettel + gyantaval, ez tulzott biztonsag csak?

Nem túlzott biztonság, mert így a hajótest lényegesen erősebb,
ellenállóbb. Viszont a Springer modellek általában a Walrus-nál sokkal
nagyobbak. Minél nagyobb a hajó, annál erősebb szerkezet kell. A
Walrus egyfelől azért ilyen kicsi, hogy olcsó legyen bele az elektronika,
másrészt, hogy ne kelljen keresztbordákkal és külső gyantázással
megerősíteni. Persze ettől még ártani nem árt, a gyantázás, de nem is
létszükséglet.

KoBuki írta:
- kivulrol egyszeruen gletteled fagittel, majd csiszolas es tobbretegu festes? ez eleg vizallosagot biztosit?

Igen. Glettelés jó minőségű fagittel. Keményebb gittet nem szabad
használni, mert akkor nagy bajban leszel a csiszolásnál, a fa alkatrészek
el fognak fogyni a gitt körül. Aztán jön a 2-3 réteg lakk (jellemzően
nitrolakk) és végül a festés , ami szintén 2-3 réteg. Ez böven elég. A
tervezéskor figyeltem rá, hogy ne legyenek kritikus illeszkedések
(hegyesszögű kapcsolatok) ami víz-zártság szempontjából kritikusak.


KoBuki írta:
- szabalyzo-kapcsolo kerdes. nezegettem es hasznaltan nagyon nem talaltam szabalyzokat(mondjuk zoldfulukent nem is igen tudom milyen kellene) es kicsit borsosnak tartam a minimum 10e ft koruli ujak arat... a kapcsolos megoldasnal viszont csak full elore illetve hatra van, igaz?

Valamit-valamiért. A kapcsolós megoldás sajnos tényleg csak annyit tud,
hogy teljes gép előre, és teljes gép hátra. Viszont ez egy lassú hajó,
így nem olyan nagy hátrány ez. Ha megnézed a videókat nem nagyon
zavaró ez a dolog. A szabályzónak mindenképpen hátramenetes kell,
de lehet használni autós szabit is, olcsó Tamiya szabályzó is megfelelő,
ez használtan 5-6.000. Ft. Persze a kapcsolónál olcsóbb nincs, és most
már nyugodtan merem ajánlani, mert üzembiztosan és jól működik,
rendesen leteszteltem.

KoBuki írta:
- lattam egy kepen, hogy csinatak olyat, hogy a motor kore tekertek 4-5 menetes alu csovet, amin elvileg viz ment at a hutes miatt, es ugyanakkor jol is nezett ki, mert egy gumicsovon oldalt lett kivezetve. a viz elvileg a propeller utan jutott be egy kis csonkon, gondolom a propeller preselte be...ez mukodhet?

A motor és a szabályzó hűtése fontos dolog, ha melegszik a motor és a
szabályzó. A 280-as motor 4-5 celláról (de még 8-nál is) 25-ös
hajócsavarral teljes gázon járatva 10 percig még csak nem is langyos.
Amúgy meg tényleg jól néz ki ahogy köpködi a hűtővizet a hajó oldalán,
tatján egy kis lyuk. A Walrus motorját nem kell hűteni, nincs mit hűteni
mert nem melegszik.

KoBuki írta:
- terveztetek mas elektronikat is a hajoba (iranyfenyek, mukodo reflektor, forgo radar, stb) vagy ezek mar tulzasok?
- olomsulyok helyett hasznalhato zseles aku is?

Az ólomsúlyok helyett természetesen lehet zselés akku is (6V-os), de
ez esetben az ideális megoldás az 1,3...2 mAh-s lapos akku, és abból is
két darab a két oldalra, párhuzamosan kötve. Ilyet lehet kapni még a Vatera-n is. Ez 2600...4000 mA kapacitást jelent amivel itéletnapig lehet
hajózni. Ráadásul az ólomaku igénytelen, akármikor rá lehet tölteni.
Az, hogy még mit szerelsz a hajóba (működő lámpa, hanggenerátor,
füstgenerátor, működő csörlők, szivattyúk, integető tengerész stb...)
csak ízlés, ötlet, pénztárca idő kérdése. Mivel ez Scale hajó annál jobb
minél többminden működik rajta.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 19. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Szebusztok!
Ez a moci jo lesz a tolohajóhoz?
http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... cts_id=584

Veszek kb 6 lap normál 3as balsa-t http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... cts_id=675
az csak elég lesz :-)
Viszont a felülnézeti rajzon M 1:1-ben a hajó oldalát én 5ös balsának nézem :roll: Jól látom vagy 3as lesz az is?
Esetleg leírná valaki miből mennyit vegyek :oops:
Előre is köszke a válaszokat!
Üdv.: Dokiii


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 19. - 13:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dokiii írta:
Szebusztok!
....
Esetleg leírná valaki miből mennyit vegyek :oops:
Előre is köszke a válaszokat!
Üdv.: Dokiii


Szia Dokiii
en a modell-hungarianal vettem egy 3 mm-es retegelt lapot ha jol emlekszem 55x 60 cm, es a hajo aljahoz es a fedelzethez egy szal 3as balzalapot, ez lenyegeben eleg a teljes hajohoz.
Ok, amikor a rajzokat atmasoltam, kivagtam a kinyomtatott a4-es papirt es szepen felmozaikoztam a jobb helykihasznalas miatt.

Viszont a 3as retegelt lemezzel erosebbnek tunik maga a hajo test.
Jah es az illeszteseket egy szal 5x5 mm-es balsarudbol csinaltam


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 19. - 18:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Emberek!

Itt árúlnak jó kis mechanikus szabályzókat , olcsón!

http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=36923.0

Az anyagjegyzéket meg összeszedem, kis türelmet kérek.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 19. - 20:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Dokiii!

A motor pont jó lesz!

Az anyagok:

Alapesetben az egész hajótest balsából van méghozzá 3 mm vastagból.
Lehet rétegelt lemezből is csinálni, de azt lényegesen nehezebb
megmunkálni. Nem tudom pontosan hány táblányi kell de olyan 5-6
lehet. Pár alkatrész kivételével minden ebből készül.

Egy kis darab 3 mm-es rétegelt lemez mindenképpen kell az uszonyhoz,
a motortartóhoz és az uszony felső részéhez.

Kell egy 8 mm átmérőjű fapálca amiból a vontatóbakok készülnek és
némi esztergálással a hajólámpákhoz is jó. A bakokhoz 4 mm átmérőjű
tömör rézpálca szükséges, ez végül is normál keményforrasz pálca.

Kell egy 12 mm átmérőjű farúd, amiból a kipufogódob készül, bár a
kipufogó el is hagyható, ha valaki úgy gondolja.

A tönkcsőhöz , kormánycsőhoz 4 mm külső átmérőjű 0,5 mm
falvastagságú rézcső szükséges, a tengelyekhez 2 mm-es acél.

Kell még ragasztó, festék lakk stb....

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 22. - 13:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv SRY!

Érdeklődni szeretnék, hogy a Walrus ballasztolásakor a ballasztolására készitett lyukat (az alsó fedélzeten) megtöltötted söréttel? Ahogy a leírásban szerepel? Vagy csak az öntött ólom rudakkal ballasztoltál?

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 22. - 22:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

nálam a sörétezés elmaradt, mert egy nagytestű vitorlázógép "megette"
az összes sörétemet. Cirka 450 db. ment bele mire kezdett normális lenni
a súlypontja. A Walrusba amúgy is rengeteg súly kell mire eléri a
szerkesztési vízvonalat, de nem szükséges a drága ólon, mehet abba
vas is. 15x15-ös tömör négyzetes rúdból vágva. Ez sokkal olcsóbb mint
az ólom. Persze ha van ólomhulladékod (régi vízcső stb..) és van kedved
öntögetni akkor a világért sem beszéllek le az ólomöntésről.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 23. - 18:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tehát akkor (igy félkészen is) teleszórhatom söréttel?
Vagy mindenképp várjak míg teljesen elkészül?
Mert most egyszerübb teleszórni, de nagyon nehéz kiszedni utólag.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 23. - 20:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ahogy látom, cseh modellező barátaink között is van, akinek megtetszett a Springer-féle "dúskeblű" hajócska... :D
Bár sokat nem értek belőle, de azért vagy negyedórát elnézelődtem itt: http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view ... 2007070004
Az én kis Bumfordom is készülget, ma festettem másodszor, amint tudok, teszek föl képet!
Jó pihenést, fúrfaragást és szép Húsvétot mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 24. - 8:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Nekem SOKKAL JOBBAN TETSZIK A TI MODELLETEK ezen már nagyon sok minden van!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 24. - 21:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Joeskac!

Nyugodtan beleszórhatod a sörétet. Az összes ballaszt igén lényegsen
többn mint amennyi ólom ida lentre bemegy. Viszont így lejjebb kerül
a súlypont ami jót tesz a stabilitásnak, és a menetdinamikának is.

T. Antikos!

Neken ez a felépítmény is nagyon tetszik, igazi munkahajós, mindenes,
az biztos, hogy nagyságrendekkel többet kell dolgozni rajta, mint a
kis Walrus-én.

MÁS

Láttátok az új Emotikont? : ;-) hát nem szép ?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 24. - 22:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na mit találtam?

Azt hittem ebből a Springer műfajból már sok újat nem lehet kitalálni,
de be kell látnom megint tévedtem. Ime:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1878168

Ez egy egyszerű szerkezetű Springer, mi ebben a különleges? Ha
jobban megnézitek látjátok, hogy ez bizony lakatos-bádogos munka!!
Ez a hajóka vaslemezből, hegesztéssel, keményforrasztással készült.
Aki próbált már vékony vaslemezeket hegeszteni az tudja értékelni
ezt a teljesítményt. Gratula az ügyeskezű lakatos-modellező kollégának!

üdv.:SRY
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség