Szia Kobuki!
Örülök, hogy ide találtál, és a kérdéseidre a válaszok:
KoBuki írta:
- tobben kivulrol bevontak egy vekony uvegszovettel + gyantaval, ez tulzott biztonsag csak?
Nem túlzott biztonság, mert így a hajótest lényegesen erősebb,
ellenállóbb. Viszont a Springer modellek általában a Walrus-nál sokkal
nagyobbak. Minél nagyobb a hajó, annál erősebb szerkezet kell. A
Walrus egyfelől azért ilyen kicsi, hogy olcsó legyen bele az elektronika,
másrészt, hogy ne kelljen keresztbordákkal és külső gyantázással
megerősíteni. Persze ettől még ártani nem árt, a gyantázás, de nem is
létszükséglet.
KoBuki írta:
- kivulrol egyszeruen gletteled fagittel, majd csiszolas es tobbretegu festes? ez eleg vizallosagot biztosit?
Igen. Glettelés jó minőségű fagittel. Keményebb gittet nem szabad
használni, mert akkor nagy bajban leszel a csiszolásnál, a fa alkatrészek
el fognak fogyni a gitt körül. Aztán jön a 2-3 réteg lakk (jellemzően
nitrolakk) és végül a festés , ami szintén 2-3 réteg. Ez böven elég. A
tervezéskor figyeltem rá, hogy ne legyenek kritikus illeszkedések
(hegyesszögű kapcsolatok) ami víz-zártság szempontjából kritikusak.
KoBuki írta:
- szabalyzo-kapcsolo kerdes. nezegettem es hasznaltan nagyon nem talaltam szabalyzokat(mondjuk zoldfulukent nem is igen tudom milyen kellene) es kicsit borsosnak tartam a minimum 10e ft koruli ujak arat... a kapcsolos megoldasnal viszont csak full elore illetve hatra van, igaz?
Valamit-valamiért. A kapcsolós megoldás sajnos tényleg csak annyit tud,
hogy teljes gép előre, és teljes gép hátra. Viszont ez egy lassú hajó,
így nem olyan nagy hátrány ez. Ha megnézed a videókat nem nagyon
zavaró ez a dolog. A szabályzónak mindenképpen hátramenetes kell,
de lehet használni autós szabit is, olcsó Tamiya szabályzó is megfelelő,
ez használtan 5-6.000. Ft. Persze a kapcsolónál olcsóbb nincs, és most
már nyugodtan merem ajánlani, mert üzembiztosan és jól működik,
rendesen leteszteltem.
KoBuki írta:
- lattam egy kepen, hogy csinatak olyat, hogy a motor kore tekertek 4-5 menetes alu csovet, amin elvileg viz ment at a hutes miatt, es ugyanakkor jol is nezett ki, mert egy gumicsovon oldalt lett kivezetve. a viz elvileg a propeller utan jutott be egy kis csonkon, gondolom a propeller preselte be...ez mukodhet?
A motor és a szabályzó hűtése fontos dolog, ha melegszik a motor és a
szabályzó. A 280-as motor 4-5 celláról (de még 8-nál is) 25-ös
hajócsavarral teljes gázon járatva 10 percig még csak nem is langyos.
Amúgy meg tényleg jól néz ki ahogy köpködi a hűtővizet a hajó oldalán,
tatján egy kis lyuk. A Walrus motorját nem kell hűteni, nincs mit hűteni
mert nem melegszik.
KoBuki írta:
- terveztetek mas elektronikat is a hajoba (iranyfenyek, mukodo reflektor, forgo radar, stb) vagy ezek mar tulzasok?
- olomsulyok helyett hasznalhato zseles aku is?
Az ólomsúlyok helyett természetesen lehet zselés akku is (6V-os), de
ez esetben az ideális megoldás az 1,3...2 mAh-s lapos akku, és abból is
két darab a két oldalra, párhuzamosan kötve. Ilyet lehet kapni még a Vatera-n is. Ez 2600...4000 mA kapacitást jelent amivel itéletnapig lehet
hajózni. Ráadásul az ólomaku igénytelen, akármikor rá lehet tölteni.
Az, hogy még mit szerelsz a hajóba (működő lámpa, hanggenerátor,
füstgenerátor, működő csörlők, szivattyúk, integető tengerész stb...)
csak ízlés, ötlet, pénztárca idő kérdése. Mivel ez Scale hajó annál jobb
minél többminden működik rajta.
üdv.:SRY