SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 31. - 5:27

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 18. - 10:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Pontosan ez a megoldása.
Ha délutánra befejezem kerti munkáimat, akkor megrajzolom pontosan a teljes rendszert, hogy Gyr kérésére meglegyen a dokumentumok között.

Mit csináltál kezeddel?

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 18. - 10:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Szervusz Géza :D

Mit csináltál kezeddel?

Üdv Szilveszter :D


Összecsuktam a gyerek egy régi etetőszékét. Régi konstrukció, a lapracsukódás előtt vagy négy helyen csukja egymás mellé a csővázát. Láttam, be fogja kapni a bal kezem ujját, így azzal elengedtem, így csukta oda a jobb mutatóujjamat. :oops: :oops:

Vérholyag + lüktető utolsó ujjperec. Holnapra elmúlik...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 18. - 12:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Géza!

Köszönöm, hogy ilyen áldozatot hoztál! Ráért volna a vázlat később is. Viszont nagyon hasznos!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 07. - 19:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Temesvár kormányszerkezete Petrik Ottó vázlata alapján.

Kép

Ez így kicsit bonyolultnak tűnik, pedig nagyon az. :D

Sokat törtem a fejem azon, hogy miért volt szükségük erre az indokolatlanul túlbonyolított rendszerre, végül arra kellett következtetnem, hogy a kormánymozgató kötélzet feszességét úgy biztosították, hogy a kormánytengellyel szemben lévő sonka forgástengelye állítható volt.
A két egymással szemben lévő sonka távolságának növelésével, illetve csökkentésével lehetett lazítani, vagy feszíteni a kötélzetet.
Mivel Petrik Ottó rajza alapvetően jó, így én nem rajzoltam újra, csak az egyértelműség miatt beszámoztam a kötélvezető csigákat, és rárajzoltam pirossal a kötél útját, de csak az egyik felét.
A kormánytengelytől indulva, végigmenve a csigákon emelkedő számsorrendben, nyílvánvaló lesz a működése.

Kép

A teljesen korrekt modell megépítéséhez szükség van erre a bonyolult vonalvezetésre.
És most egy kis plusz. :D
Ha már rajzolok, akkor megrajzoltam VÖCSÖK kormányszerkezetét is, hiszen a lényegét át lehet adaptálni TEMESVÁR kormányművére is.

Kép

Ez persze egy az egyben nem lenne jó, mert itt a kormánymozgatás hagyományos rudazatos, de a kormánykerék mozgatása miatt a kormánytengelyre fel van téve a rudazat karja fölé a sonka.

Kép

Az igazi megoldás Abraxas kérésére készült rajz, Vöcsök rajz, és Temesvár eredeti rajza ötvözése lenne.

Holnap megrajzolom majd azt a kombinált rendszert is, de mivel az eddig elkészült rajzok jók, így csak egy axonometrikus elvi vázlatot csinálok, ki ki saját belátására bízva, hogy az építésnél melyik megoldást fogja favorizálni.
Én erősen hajlok TEMESVÁR esetében is a forgó kormánykerék látványára, mivel a nyitott kormányállásban ez különösen jól mutatna. :D

Üdv Mindenkinek Manópapa :D

u.i: gyrnek úton vannak a rajzok. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 23. - 19:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Aktuális helyzet:


"Plans of Boka ex Sibenik ex Temesvar

Dear friends,
the blueprint and photos are ready. Please sent me your adress.
Zoran Milenovic, PANON Pančevo"

Kiváncsian várom..

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 23. - 21:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én is. Teljesen beizgultam!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 14:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon zátonyra futott ez a TEMESVÁR projekt!

Itt egy kép, hátha ettől új erőre kap a téma:
Kép

A kép forrása:
http://www.mespot.net/mespot/page15.htm

További sok érdekes fotó van ezen az oldalon.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 18:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt :D

Egyáltalán nem futott zátonyra, csak engem teljes mértékben lefoglal a szakkör, a Bőgős hajó, és csak a maradék időmben tudok foglalkozni Temesvárral.

Ez nagy vonalakban annyit jelent, hogy a meghajtás alkatrészei készülnek apránként.
Mivel a szakkörön épülő hajók nálam vannak, csak a szakkörre viszem be nekik az iskolába, elég kevés helyem marad a műhelyben.
Tehát TEMESVÁR :D
Jelenleg az önbeálló lapátkerék, a karzat és a hajtórudazat készül, mert ahhoz elég egy 30x30 centis hely is. Közben persze folyamatosan dokumentálom, de még nem látványos, így nem publikálom a képeket, csak a mappámban gyűlik egy későbbi válogatáshoz.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség