moccó írta:
Szia Sry!
Örömmel jelentem, elkészült a tolóhajóm teste.
Most tartok az uszony beépítésénél. Olvasva a fórumot, a kérdésem a következő: a fényképek és leírásod alapján már az új - rövidített - uszonnyal készítsem el? És várható, hogy esetleg lesz erről - és a módosított Kort gyűrűről - rajz.
Köszi és üdv: Moccó
Szia Moccó!
A kísérletezgetésnek az lett a vége, hogy az uszony teljesen le lett
vágva és a tönkcső feletti kis rész is rövidebb let 12 mm-el. Egyenlőre
még nem találtam ki, hogy miként kellene áttervezni a tönkcső tartó
lemezt, hogy biztos tartást adjon a tönkcsőnek, de ne legyen uszony.
Így szerintem most a legjobb ha megcsinálod a rajzon lévő uszonnyal
beragasztod a helyére, majd levágod az uszonyt. Ez elég macerásnak
hangzik, viszont így biztosan meglesz a tönkcső rendes megtámasztása.
Az új Kort-gyűrű ugyanolyan átmérőjű PVC cső mint az előző (32mm),
de ez egy egyszerű 20 mm hosszú henger. Van rajta egy tartó lemez
gyűrű (mint a régin) és egy kötőelem (szintén, mint a régin). A
kormánylapát ezen már 0,5 mm-es rézlemezből készült. A kormánylapát
5 mm mély bevágásokba illeszkedik.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3492081Nagyjából így.
Ez a kép már volt, de felteszem mégegyszer:
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3330522Így néz ez ki a gyakorlatban.
Az uszony nélküli, Kort-Gyűrűs kormányzás már majdnem tökéletes
hátramenetet biztosít. Egyetlen hiba van még:
Ha nagyon gyorsan megy hátra és hirtelen elfordítom valamerre,
hagyon, hogy 90 fokig elforduljon majd visszahúzom, és nem
csökkentem a motorfordulatot, akkor visszajön olyan 45 fokig, majd
elég hosszan így keresztben állva jön hátrafelé. Ez már kukacoskodásnak
tűnhet, hogy zavar, de nem szeretem ha valami nem tökéletes.
Amúgy ettől az egy üzemállapottól eltekintve (végre) tökéletes a hajó
hátramenete is.
üdv.:SRY