Üdv a forumlakoknak!
A saját "springeremen" lévő kort-gyürüröl egy fénykép. Mivel Sry mester igen "kinlódik" a gyürüvel, úgy gondoltam egy fényképet feldobok, és teszek néhány megjegyzést...

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huEz egy "aktívan-kormányzott kort-gyűrű".
A kort-gyürük ugyanis lehetnek pasziv gyürük, ekkor nem fordulnak el, hanem közvetlenül mögöttük teljes méretű kormánylapát tereli a vizet irányba.
Aktív gyűrű esetében a gyűrű fordul el, az tereli a vizet irányba. Ilyenkor a gyűrűbe épített függőleges "kormánylapát" nem igazi kormánylapát, szélessége szinte csak "jelzésértékü". Szerepe a gyürüben turbulensen forgó viz "kiegyenesítése". A modellben is felesleges széles lapátot ileszteni a gyűrű végére.
A gyűrű a lehető legjobban ki van helyezve a hajó végére, hogy hátramenetnél a gyürüből kiáramló viz ne valamelyik oldalra kitörve, hanem lehetőleg a fenék alatt kerülje meg a testet.
Ezen hajóknál meglepően nagy propellereket alkalmaznak! A képen látható hajó eredetije mindössze 7 m hosszú, mégis 1 méter !!! átmérőjü a propellere. A 25-33 méteres tolo-vonatató hajóknál a 2,2 m - es propeller "alapfelszerelés".
Ebböl adódóan méretarányosan az én hajómon 45 mm-es a kort-gyűrű, ez hozzájárul ahhoz hogy mélyre helyezhessem a gyűrűt, elősegítve a kedvező áramlási helyzetet.
Hasonlóan az eredetihez védőkeret fogja fel a kort-gyürü felé érkező "uszadékokat" vagy védi a "zátonyra futásnál"

Üdv, Géza