SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 15. - 13:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 23. - 22:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A GÖDÉNY teljes hossza 72 cm. :D
Ha le van véve róla a kormánylapátszekrény, akkor is 61 cm.
Versenyezni nem biztos hogy jó lenne.
Bütyökkel nincs ilyen gond, mert az csak 32 cm hosszú.
Igazi SPRINGER :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 24. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Keresek valami régebbi serleget nektek a versenyre-megérdemelitek!!!
Majd én tartom a rendet a rendőrhajóval!
Jó a szeptemberi időpont és tényleg közel van a HÉV hez. Én már úztattam ott!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 24. - 14:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=WeqHVlci ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=7x8-wCPa ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=jAFfVXnm ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 8:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Hétvégén megint Springer/Walrus bevetés lesz. A Gombai
nyárbúcsúztató fesztiválon újra modellező bemutató és gyerekeknek
hajókázás lesz. Lassan a két tolóhajóm veteránnak fog számítani annyit
mennek mindenféle rendezvényeken. :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kort gyürü
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 18:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv a forumlakoknak!

A saját "springeremen" lévő kort-gyürüröl egy fénykép. Mivel Sry mester igen "kinlódik" a gyürüvel, úgy gondoltam egy fényképet feldobok, és teszek néhány megjegyzést...

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez egy "aktívan-kormányzott kort-gyűrű".

A kort-gyürük ugyanis lehetnek pasziv gyürük, ekkor nem fordulnak el, hanem közvetlenül mögöttük teljes méretű kormánylapát tereli a vizet irányba.

Aktív gyűrű esetében a gyűrű fordul el, az tereli a vizet irányba. Ilyenkor a gyűrűbe épített függőleges "kormánylapát" nem igazi kormánylapát, szélessége szinte csak "jelzésértékü". Szerepe a gyürüben turbulensen forgó viz "kiegyenesítése". A modellben is felesleges széles lapátot ileszteni a gyűrű végére.

A gyűrű a lehető legjobban ki van helyezve a hajó végére, hogy hátramenetnél a gyürüből kiáramló viz ne valamelyik oldalra kitörve, hanem lehetőleg a fenék alatt kerülje meg a testet.

Ezen hajóknál meglepően nagy propellereket alkalmaznak! A képen látható hajó eredetije mindössze 7 m hosszú, mégis 1 méter !!! átmérőjü a propellere. A 25-33 méteres tolo-vonatató hajóknál a 2,2 m - es propeller "alapfelszerelés".

Ebböl adódóan méretarányosan az én hajómon 45 mm-es a kort-gyűrű, ez hozzájárul ahhoz hogy mélyre helyezhessem a gyűrűt, elősegítve a kedvező áramlási helyzetet.

Hasonlóan az eredetihez védőkeret fogja fel a kort-gyürü felé érkező "uszadékokat" vagy védi a "zátonyra futásnál" :-)

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 19:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Géza :D

Szép ez a megoldás, és persze a hozzá tett információ is jól jön.
A hajócsavar mérete például, mert szerintem mindegyikünké kicsi.
Az enyém például 25 mm átmérőjű.
Ennek ellenére 180-as motorral is csak egy cellával megy arányosan.
Lenne két kérdésem.
Az első, hogy minden Springer Kort gyűrűs meghajtású? Én nem olyanra csináltam az enyémet, hanem két kormánylapátot kapott mint GÖDÉNY II.
A másik kérdés, tudnál e segíteni gtoth barátunknak a HALNY tolóhajóban.
Az, amit eddig csinált, nagyon jó, csak én nem az F2 kategóriában modellezek, hanem a játékért, ami egy kicsit más, így nem igazán tudok segíteni neki.
Ha jól tudom, a meghajtás az ami nem egyértelmű.
Sajnos, nekem is csak nagy vonalakban áll össze a kép róla, de esetleg te már találkoztál ezzel a rendszerrel.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 20:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

Szivesen segítek, ha tudok. Sajnos elég kevés a lehetőségem mostanság modellezni, de amint szabad időm akad nekiugrom.

Elárulom, más hajómat hagytam félbe, hogy nekem is lehessen springerem! Méghozzá olyan ami megfelel egy igényesebb "F4" - esnek is. Felbosszantott, hogy egyesek kissé lebecsülően nyilatkoztak Sry mester nagyszerű kezdeményezéséről. A fanyalgásukat valami olyannal indokolták: első hajónak jó, de hogyan lehet ebből továbblépni, stb..

Úgy gondoltam ha kiválasztok egy olyan felszereltségü egységet ami felszereltségében vetekszik bármelyik "igazi modellező által készitett vontatóval", akkor a springerek is bekerülhetnek az "élethű R/C hajók" kategóriájába :-)

Ezt azért kellett előre bocsátanom, mert a komplett "cikk" már "sajtó alá rendezés" közben van, de most megelőlegzek néhány technikai megoldást itt a fórumon.

Lássuk akkor a hajócsavar mérete / élethű sebesség kérdését:

Itt kétféle megoldás is szóba jöhet: "sokpólusu ankerrel" ellátott, pl . Bühler motor, vagy áttételezés. Az én hajómat 1 db Graupner Speed 400 motor hajtja, egy 1:3 áttételen keresztül:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 20:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszönöm reagálásodat. :D

Akkor, amikor nálunk Ráckevén az örömhajózás volt, Mamut Csongrád-ja például, üde színfolt volt.
Pedig az sem volt még kész. :D
Zsolt Walrus-a pedig igenis, egy nagyon jó kezdeményezés.
Mi nem annyira modellezők vagyunk, mint inkább sok sok sok gyermekes nevelők, apukák.
Mert ez egy jó játék. :D

Én nagyon szeretem a szép modelleket, bár megfertőzött Bábszínházi és Televíziós múltam.
Ezért is várom kíváncsian a folytatásod.

Üdvözlettel Szilveszter (Manópapa)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 20:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Nem, nem minden springer kort-gyűrűs. De ezt általánosithatjuk is - nem minden toló vagy vontató hajó kort-gyűrűs.

Elsőként említhetjük a hagyományos hajócsavar + kormánylapát kombinációt. Ha nagyobb pontosságú a kormányzási igény akkor úgynevezett "flanking" rudder(ek)kel kiegészitett szerkezetet használnak, ami pontosabb hátramenetet tesz lehetővé

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Másodikként emlithetjük a "statikus" kort-gyürüt aminek szerepe mindössze a tolóerő fokozása és kormányzás továbbra is a hagyományos kormánylapát(ok)é

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Harmadik az "aktiv" kort gyürű, amikor "vizsugár" elfordítása is a gyürű feladata

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

És ujabban egyre elterjedtebb a "Schottel" hajtómű

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 20:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Üdv Géza :D

A másik kérdés, tudnál e segíteni gtoth barátunknak a HALNY tolóhajóban.
...
Sajnos, nekem is csak nagy vonalakban áll össze a kép róla, de esetleg te már találkoztál ezzel a rendszerrel.
...
Üdv Manópapa :D


Végül, de nem utolsósorban:

ha megkeres engem, megpróbálok neki segiteni.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 20:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez egyre érdekesebb Géza :D

Ezek szerint Halny hajtóműve az első variáció a felsoroltak közül?
Én eddig arra tippeltem, hogy a két terelő lap szerepe a tolóerő növelése fordulatszám növelés nélkül.
Ha ugyanis a kiáramló vízsugár útját szűkítik, az áramlás sebessége megnő.
A Halny hajtóműve pedig vízsugár hajtómű.

Üdv és köszönöm eddigieket. Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 21:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Géza!

Küldtem pü.-t! Abban kérdeztem.

Manópapa!
De ez nem íves, hanem egyenes! A Halny képeknél látszik, hogy íves, és ívben fordul a kormánylapátra - szerintem ...
(Bár a fene tudja. Újaban olyan bizonytalan vagyok. Vagy mégsem?!)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 21:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
gtoth írta:
Szervusz Géza!

Küldtem pü.-t! Abban kérdeztem.

A Halny képeknél látszik, hogy íves, és ívben fordul a kormánylapátra - szerintem ...

Üdv!
g.



Igy éjszaka, már kicsit csipásan a monitortól az alábbi a privát véleményem:

Az alsó félköríves lemezt, és az ives "segédkormányokat" én inkább a hátramenet létrehozására alkalmas szerkezetnek tartom.

Ugy vélem a hátrameneti irányitás nem a kormánylapáttal történik, hanem a jobb és baloldali lemezek eltérő zárásával. Amelyiket nem zárják az továbbra is "előre" tolja a hajót, a lezárt lemez pedig "hátra" igy a test fordul is haladás közben... Ne felejtsük el a kormánylapát ilyenkor két "fél kamrára" osztja a tulajdonképpeni vizsugárteret...

De holnap még keresek tudományos magyarázatot... :-)

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 26. - 7:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Géza!

Áttettem az utolsó beírást a Halny-s topikba, és írtam is hozzá.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 26. - 13:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez nagyon aranyos!

http://www.modelismonaval.com/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség