SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 12:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Leader , Pilot boat születik.
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 8:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdvözlet Mindenkinek!

Ennek a topicnak a megnyitásán elgondolkodtam kicsit, mivel
"bérépítés"-ről van szó. És ezeket nem szoktam közhírré tenni. Viszont
annyi újdonság, érdekesség lesz ezen a hajón (hajóban), hogy talán
mások is profitálhatnak az építés, beállítás tapasztalataiból.

A kezdet, hogy érkezett postán egy 81 cm hosszúságú üres héjjazat, és
több alkatrész. Valamint két nagyméretű (M1:1) rajz is.
Első lépés (nálam) ilyenkor, hogy elő a mérleggel és listázunk:

1.) Héjjazat: 352 gramm
2.) 12V, 3.2 Ah Yuasa NP3.2-12 tip. ólom savas akkumulátor: 1326 gramm
3.) CONRAD S-4251 szervo: 47 gramm
4.) Quannum Drive 36-55 tip háromfézisú motor: 225 gramm
5.) Himodel Navy FLY-70-OPTO szabályzó: 48 gramm

Ez eddig 1998 gramm. A listából egyből feltűnhet, hogy a hajó kefenélküli
motorral és ólom-savas akkuval fog üzemelni. Itt kezdődnek érdekessé
válni a dolgok.

Nézzük a mocit:
tip: Quannum drive 36-55
kihajtótengely: 5 mm :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Kv: 1350/Volt
áramfelvétel: 50A
Hextronik HXT3655
további adatok:
http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBB ... oduct=2044

Hát ez elég brutális egy valami.

A szabályzó:
Tip: HiModel NAVY FLY-70-OPTO
Terhelhetőség: 70/90 A
Bec: NINCS :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Kezelt akku: 6-16NC / 2-5LiXX
további adatok:
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/ ... _A_reverse

Tehát a szabályzó megfelelő a motorhoz és az alkalmazott akkuhoz.
Viszont nincs BEC, tehát külön akkumulátor kell majd a rádiórendszernek,
és 5 mm a motor kihajtó tengelye ami némi esztergamunkát vetít előre.
De az biztos, hogy ez a 80 centis pilot hajó kifejezetten jó erőben lesz :twisted:
(mondhatni menni fog mint a veszettfene)

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 8:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Szóval a fenti cucc jött a megbízással együtt, de a figyelmes olvasó
észreveheti a hiányosságokat. Mert azért valahogy a vízre kéne vezetni
azt a nagy motorerőt.

Egy kis kavarás jött, de sikerült beszerezni ami kell. Itt hívnám fel
a figyelmet, hogy hajóalkatrész beszerzési ügyekben a SZÁM Bt.-t
keressétek (van csomagküldés is) mert ahogy látom a dolgokat, ők
hozzák be a Graupner alkatrészeket és a többi modellbolt tőlük veszik
át. Tehát az első hazai lépcső a SZÁN Bt. a kereskedelmi
láncban, így oda célszerű fordulni.
http://www.szanmodell.hu/

Tehát jött a postával tegnap:
1.) Robbe Navy Kardan 35 No.1596
2.) Graupner 6 mm-es tönkcső, M4 tengely 175/200 hossz Best.-Nr.3380
3.) Graupner 50 mm átm. M4 3 ágú hajócsavar Best.-Nr. 2308.50

A hajtás szerelt elemei összesen 44 grammot nyomnak a mérlegen.

Most már neki lehet állni az építésnek. Miért csak most? Mert amíg nincs
meg minden gépészeti elem (akku is :!: :!: :!: ) addig senki ne
kezdjen hajóépítésbe, mert nagyon kellemetlen meglepetések érhetik.
Csak egy példa. A boltokban, web-shop-okban pl. ki van írva, hogy a
tönkcsövek 200 mm hosszúak. Aztán amikor megjön akkor kiderül, hogy
a csavartengely 200 mm, a tönkcső csak 175. Ha 200 mm-hez már
beépítettük a motortartó bordát, akkor igen nagy bajban vagyunk, mert
éppen 25 mm eltérés lesz amivel igen nehéz bármit is kezdeni.
A másik nagy hiba az akku beépítés szokott lenni. Kialakít az ember
egy akkuhelyet az elméleti-katalógus adatokból, aztán sehol nem
sikerül beszerezni a megálmodott akkut. Amit sikerül beszerezni azt meg
nem lehet beépíteni a kialakított helyre, vagy rossz helyen lesz a
súlypont.

Szóval amíg nincs meg minden, addig senki ne ragadjon rétegelt lemezt
és ragasztót.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 10:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kezdődnek a bajok :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Megtaláltam a rajzon az ajánlott úszóképes össztömeget: 2300 gramm
Ehez képest most tartunk 2042 gramm-nál és se bordák, se fedélzet
se felépítmény se semmi. A hiányzó töménytelen alkatrészt és
kiegészítőt képtelenség kihozni 258 grammból.

A héjjazat is hagy némi kivánnivalót maga után. A rajzhoz képest 12
mm-el hosszabb a hajó mint kéne. A tat nem olyan alakú mint a rajzon
van és ami a legborzasztóbb, hogy átlagosan 17 mm-el keskenyebb a
kelleténél, szóval a rajz és a héjjazat jelentős eltéréseket mutat. Most
jön az, hogy varázsolunk :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 10:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis fotóanyag:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3219696
A héjjazat és a rajz

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3219698
Ezek meg a bajok :? Hosszabb is, keskenyebb is a kelleténét.

Egyenlőre Herry Potterrel és Szürke Gandalffal konzultálok, egyszerre
kéne egy zsugorító és egy szélesítő varázslat :twisted: :twisted: :twisted:

De legalább üvegszálas műgyanta a hajótest, így a ragasztással nem
lesz gond. Sajnos üvegpaplannal és nem üvegszövettel készült és ahogy
nézem poliészter gyanta. Ez árulkodó a hajótest korát illetően....nem mai
gyerek.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 11:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry!

Köszi a Szán Bt-s infót! Én ugyanis Graupner-mániás vagyok :lol:

Ahogy látom van ott egy - korábban már kitárgyalt - eszköz is, a gőzgenerátor 3,400 forintért (bár én azért maradok az igazinál).

Bár jövő héten azt fogom modellezni, hogy villanyszerelő vagyok és nekiugrok falat vésni, de remélem egyszer ez is befejeződik és ha nagyon nem verem szét a kezemet a kalapáccsal, akkor normálisabb dolgokra is lesz időm... :twisted:

Az izzókat ne felejtsd el, nem kívánhatjuk, hogy raktározással is foglalkozz a kedvünkért! Nem beszélve az anyagiakról.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 20:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. ZF!

Örülök ha segíthettem!

Közben alakult a LEADER is. Elkezdtem a hajtás összeállítását. Itt
is volt egy kis kavalkád, mivel a motor kihajtó tengelye 5 mm átmérőjű,
a csavartengely meg 4 mm-es. A kuplung amit rendeltem pedig 4/3,2 mm
átmérőjű. Szerencsére a 3,2 mm egy szűkítővel értendő, tehát 4/4 mm-es
a kuplung. Mást nem is nagyon lehet kapni ebben a nagyobb méretben.
Először gondoltam felfúrom esztergán a kuplung egyik oldalát 5 mm-re
és meg is vagyunk. DE ! Ez a hajó nem az enyém lesz, és ha sérül,
esetleg tönkremegy a kuplung akkor mi lesz? Rendel a tulaja egy újat
és azt nem fogja tudni feltenni. Mérgelődik, esztegályost keres stb.....
Inkább úgy döntöttem csinálok egy közdarabot a motorra AlMgSi
ötvözetből, így a "dobozból kivett" új kuplung bármikor felrakható, de
persze erre soha ne legyen szükség.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3226976

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3226588

Ezt a részét annyira nem csípem a hajóépítésnek. Csak trógerol az
ember aztán semmi látszatja.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 09. - 20:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Épülget tovább a hajó....


A mai munkát egy kis lakatoskodással kezdtem. Csináltam két
siklócsapágyat, egy kormánytönkcsövet, meg egy kormánytengelyt. A
kormánylap 3 réteg 2 mm-es rétegelt lemez lesz. Ezek műgyantával
összeragasztva, majd formája alakítva adják (majd) a kormámylapátot.
Jó masszív lesz.
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3349257

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3349256
Így ágyazódik bele a rétegelt lemezbe a kormánytengely (a felső
lap itt nincs feltéve). A kormánymozgató kar is elkészült, ez is sárgaréz,
így biztosan nem fog eltörni, mint a boltban kapható műanyag karok.

De a lényeg ez:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3349258
Ez itt a fedélzet kiszerkesztett lemeze. Végül is újraterveztem a
fedélzetlemezt. A rajzon lévő nem menne rá a hajóra, a hajó kiadta
lemez, meg igencsak silány eredményeket hozna. Szóval a kettő közé
kellett szerkeszteni fedélzetlemezt. Ez 3.5 mm-es rétegelt lemezből van,
hogy elég erős legyen, mivel szét kell nyomnia a hajótestet így megadva
annak helyes alakját. Egyébként a belső vonal a hajótest vonala, a
külső meg a szerkesztett új körvonal.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3349255
Ennyivel szélesebb a fedélzetlemez, mint a hajótest.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3349259
És így néz ez ki miután belepajszeroltam a hajótestbe. A pajszerolást
szó szerint kell érteni, aki szerelt már autó , vagy motorkereket
feszítővassal (régi szép időkben ladakerék szerelővasas gumicseréje)
az nagyjából el tudja képzelni milyen meló is ezt ide berakni.

Na de bennt van és ez a lényeg. Ez a fedélzet ügy volt az egész építés
legnehezebb része...........de elkészült :D :D :D :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 20:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdvözlet Mindenkinek!

Beszámolok már, hogy mennyit alakult a hajó az előző hozzászólás óta.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3429732
Igaz, hogy a hajóban nagyon korszerű technika lesz (kefenélküli
motoros hajó még nem sok van élethű kategóriában), de azért a
régi technológiákat is elő kell venni az elkésztültéhez. A fedélzetet
tartó lemezt egy koronaléc fogja tartani. Ez 3x3 mm-es fenyőléc, és
igazán ősi módszerrel, hajlítólámpán készült, majd száradt 3 napig.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3430200

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3430197
A megszáradt koronalécet kicsit profilozni kellett, majd epoxi-val
beragasztottam a helyére.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3429725
A fedélzetlemezből ki lett vágva a "búvónyílás", és kapott egy réteg
lakkot a lemez alja. Ha már a helyére lesz ragasztva ehez a részhez
már nem lehet majd hozzáférni. Ez is szárad most vagy két napig,
aztán újjabb lakkréteg és megint két nap. Jó ez az új lakk amit használok,
de kegyetlen lassan szárad.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2008 aug. 14. - 20:41-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 20:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3429728
Elkészült a kormánylapát is. Ez már rendesen profilozott rétegelt
lemez lapát. Már van két réteg lakk rajta, ha megszáradt akkor még
a belépőélre teszek némi védőlemezt, aztán már csak a festés hiányzik
róla, de az még arrébb lesz.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3429730
"Némi" tönkcső tuning. A gyári Graupner tönkcső kapott egy zsírzó-
csövet, trimm uszonyt és egy "töltelékfa"-t, ami most éppen rézlemez,
de ha ez a neve ám legyen töltelékfa.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3429724
Kezd teljessé válni a gépészet.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3430067
A tönkcső dőlésszögét beállítottam a hajócsavar mérethez. A
hajócsavarkör 1,5 mm-re halad el a fenéklemez alatt.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3430068

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3430069
Most már el lehetett készíteni a hajótest alján a hajtás és a kormány
kivágásait. Meg össze lehetett próbálni az egyes elemeket, hogy
mindenki elfér-e.

Ha benn lesz a fedélzet, akkor a helyükre lehet majd laminálni a
tönkcsövet, a töltelékfát, és a kormánytönkcsövet. Ha ezek benn lesznek
már akár úszhatna is egyet a hajó :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 18. - 20:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Alakulgat tovább a ketyere:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3487164
Elkészült a kormánylapát lemezelése is, így most már jöhet a homokos
víz, meg minden más is, nem fogja "lerágni" a lapátot

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3487161
Ez itt a motortartó borda (egy része, mert a lábai nincsenek
rajta a képen). Elkészültek a tartócsavarok is, meg az alátétek. Ezek a
csavarok megérdemelnek némi figyelmet, mert ha hosszúak, akkor
kárt tesznek a motorban betekeréskor, ha meg rövidek, akkor
kiszakadhatnak a motorból és akkor meg ezért megy tönkre. A túl
rövid és a túl hosszú állapot között 4 mm a különbség. :D Hát
ezért kell odafigyelni.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3487158
Így fogja tartani a motort a borda és a csavarok. A motortartó
borda bele lesz laminálva a hajótestbe.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3487635
Ha már laminálásnál tartunk. Epoxi gyanta és üvegszövet segítségével
a helyére lett ragasztva a tönkcső és a kormánytönkcső. A tönkcső
töltelékfa felnyúló réz lemeze vissza lett hajtva és úgy került
beragasztásra. A kormáyntönkcső pedig kapott egy rétegelt lemez
korongot és egy támasztó háromszöget, hogy bírja a kormáyntengelyen
keletkező hajlító igénybevételeket.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3487163

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3487152
Ez itt viszont már valami látványos :D :D :D A kormánytönkcsőre
ültetve felragasztottam egy szervotartó keretet, amit megtámaszt egy
másik rétegelt lemez elem. Így nagyon erős lett a kormánymű váza.
Elkészült a kormánymű is. Mint látható egy gömbcsuklós-snapperes
megoldás készült a hajóba. A tolórúd 2 mm acél. Ez a lehető legpontosabb
(kottyanás mentes) és nagyon erős megoldás. Ilyen erejű hajóknál
már nem szabad elnagyolni a kormányszerkezetet. Egyrészt nagyon
nagy a víznyomás a kitérített lapáton, másrészt a hajó gyors és nehéz,
ha ez nekimegy valaminek nem fog megállni, hanem átgázol rajta.
Ilyenkor a kormányszerkezetre iszonyatos erők hatnak. Mintha
kalapáccsal verne oda neki valaki. Erre a terhelésre kell méretezni a
szerkezetet.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3487634
Végül felkerült a fedélzetlemez. Ez most el is lesz két napig amíg a
műgyanta megköt. Aztán jöhetnek a további munkaszakaszok.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 22. - 19:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Alakulnak a dolgok:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3545797
Ez itt bal oldalon a motorillesztő közdarab és a karbáncsukló. A
jobb oldalon egy keményfa alkalmatosság van ami azonos hosszúságú
a közdarab-kardán egységgel , az egyik végén 4 mm-es a másik végén
5 mm átmérőjú egytengelyú furat van.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3545770
Mire is jó ez a fadarab? Ezzel lehet beállítani a csavartengely és a
motor tengely egyenfutását. Miután ezzel összekötöm a motort a
hajócsavartengellyel, kialakul a motortartó lemez végleges helye
és dőlési szöge. Be is lehet ragasztani a motortartó lemezt, majd
üvegszövet és poliészter gyanta segítségével belaminálom a helyére.
Így pontos és erős a motorbekötés.
Sok modellen látom, hogy nem egy tengelyen fut a motor és a
csavartengely, azt mondják erre, hogy minek fusson együtt, úgyis ott
a kardámcsukló. De ha a kardáncsukló állandóak hajlong, akkor
kopik, csökken az élettartama, és a súrlódásával energiát emészt fel.
Szóval szerintem az a jó ha olyan pontos a motorbeállítás, hogy akár
kardáncsuklóra se lenne szükség.


Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3545768
Közben nekiálltam a felépítménynek is. Eddig idáig jutottam. Sajnos a
rajz ez ügyben nem az igazi segítség, mert a fénymásolás miatt
torzult egy kicsit. De sebaj, kiszerkesztettem az alkatrészeket újra.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3545769

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3545774
Így néz ez ki a hajótesten. A fedélzet homorú íveltsége szinesíti a
probléma megoldását. A felépítménybe eddig 6 keresztbordát raktam,
hogy elég masszív legyen, hiszen ez a hajó nagy sebességgel
akár hullámos vizen is közlekedhet. Ekkor viszont nagyon kemény
pofonokat kap a hajó, nem lenne túl elegáns ha széthullana a
felépítmény.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 09. - 22:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Alakul a gépezet. Nem túl látványos, de annál macerásabb munka
van soron. A fedélzeti felépítmény kialakítása. A döntött, hajlított , néhol
többszügű falak rendesen feladják a leckét, de azért ezt is meg lehet
csinálni.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3836688

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3836680

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3836685

A fedélzeti felépítmény szilárdságát egy belső bordarendszer biztosítja,
és ezek a bordák is szerepet játszanak a forma kialakításában.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3836678

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 15. - 21:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Rajzok (axonomaterikus is) a hajóról:

http://www.rcrevue.cz/objednejte-si/pla ... r%5B123%5D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 16. - 14:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis kedvcsináló ezekhez a különleges kis hajókhoz:

http://www.youtube.com/watch?v=OEmfKuiUN5s
Jó videó, és láthatóan olyan készítette aki érti a révkalauz szakmát.
Érdemes megnézni, hogy a fedélzeti ház körül futó korlát nem is igazi
korlát, hanem egy sínrendszer, amihez egy biztonsági kötéllel kikötik
maguk, így álladó a vízbe esés elleni biztosítás.

Ha valakinek kétségei lennének ezeknek a kis hajóknak a képességeit
illetően, akkor nézze meg ezt:
http://www.youtube.com/watch?v=U13atcRF ... re=related
Ílyen megvadult időjárásba, ilyen kis hajókat csak akkor engednek ki
ha azok Pilot-Boat-ok. Mondjuk őket nem is engedik, hanem egyenesen
küldik. :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 19. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én i szemezek ezzel a hajóval. Megtaláltam az eredetijét, Nelson 40-s tipusú pilot boat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség