SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 23. - 14:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 11. - 17:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Füligjimmy!

Hát ez nagyon szépséges lett. Gratula. Remélem hamarosan látom
levegőben is. De azért ennek a gépezetnek már nem akármilyen
kifutó kéne ám.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 11. - 20:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
üdv. Mindenkinek!

Itt van mégegy elektromos madár. Az annó CO2 motoros gépem kapott
más típusú meghajtást, na meg persze a szükséges R/C elemeket.
Repkedés hétvégén lesz vele, ha az időjárás is úgy akarja.

Kép

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Fokker?
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 11. - 20:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi Sry, igyekeztem hogy tetszetős legyen.
Azért raktam rá ilyan bazinagy kerekeket, illetve azért lett ilyen magas az eleje, hogy ne kelljen aszfaltos kifutó neki.
A délpesti rövid füvéről simán fel kell hogy szálljon. Elég bika motor húzza, és elég könnyű ahhoz képest.

T. antikos!

Eddig vagy saját tervezésű, vagy csak olyan Sry által találóan AS-szériának (elkezdem, azt' ahogy sikerül) nevezett gépeket építettem, amik nem igazi idegen terv után készültek. Általában jól sikerültek, de nem szabályos terv alapján, hanem saját ízlés szerint adaptálva.
Egyet már ideje volna "rendesen" megépítenem hogy bizonyítsak saját magam előtt is. Bármikor nekikezdenék kép után megépíteni ezt a gépet, de az elhatározást követő cselekvéssorozat végeredménye tuti hogy más lenne.
Mivel általában ez nem tetszik, az meg nem jó -szerintem- úgy a kép alapján.
Egyszerűen nem bírom megállni hogy ne változtassak a gépeken.
Nem tehetek róla, nem megy.
A tervrajz talán rábírna, de csak talán.
Nagyrészt éppen ezért megy nehezen az ARC-3 kategóriájú gép építése.
Szerintem szinte biztos hogy alakítanék rajta, és így már nem versenyképes. AZ meg tiszta égés hogy jelentkezem, legyártok vagy öt gépet, és a végén nincs mivel indulni mert mind átalakítottam. :-(
Sajnos minden téren ilyen vagyok, mindennek eredményesen ellenállok, egyedül a kísértéseknek nem.
:shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: új elektromos projekt
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 22:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ismét nem bírtam magammal, nekiláttam két új elektromos hajtású gépnek.
Persze mind saját terv, illetve részben nagyapó adaptációja.
Ha valami látható alakul belőlük, lövök pár fotót róluk.
Az egyik gép szárnya már adott, szegény elhalálozott gépem földi maradványaira (szárnyára és vízszintesére) épül.
A másik teljesen új fejlesztés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 14. - 8:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagy tisztelettel mindenkinek a figyelmébe ajánlom!

" A modellezésben az a szép, hogy mindenki azt csinálja ami neki tetszik."

Éppeb ezért senki ne kövesse más rábeszélését, mert abból jó nem sül ki.
Én 40 évig mindig csak a saját terveimet építettem meg, csak az utóbbi 20 évben csinálom a CO maketteket és az antikmodelleket. Megsúgom ezeken is változtatok úgy, hogy a versenyekre-repítésekre jó legyen. Ennek eredménye a sok, versenyeken is elért jó eredmény. Ezt csak úgy lehet csinálni, ahogy "Fülig ..i" barátunk is mondja helyesen. A CO verseny elött SRY-nek is mondtam, hogy alakítson a YAK-12 modellen, ne ragaszkodjon annyira az eredeti nagy repülőgéphez. De Ő annyira becsületes , hogy ezt nem tette meg. Utólag neki van igaza, ezért fog jól repülni elektromos R/C változatban a szóbanforgó modellje!
A lényeg az egészben az, hogy mindenki a szivére-eszére hallgasson amikor elképzel és belekezd egy új modellbe!
Jó építést és jó repülést!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 15. - 8:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKépKép

Kellemes ünnepeket, SRY és Antikos!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18. - 21:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
No, megtörtént a nagy gépem berepítése.
Nem sikerült túl jól, de nem is lett túl nagy a baj.
Röviden és tömören:
A fel és leszállási sebesség csökkentése céljából a csőrők "madárfék"-ként is működnek.
Az első felszállás alkalmával jól lecsaptam a csűrőket, majd maxigáz...
A gép veszettül el is rugaszkodott, igenám de túlzottan emelkedni is kezdett rögtön. Erre levettem a gázt, amitől lecsökkent a sebesség, de ennek következtében a kormányfelületek hatékonysága is kellőképp csökkent. Ezután négycsatornás adóhoz szokott kezem gyakorlatlanságával megpróbáltam a 6. csatin lejjebb venni a csűrők ívelését, de kissé elbénáztam a dolgot, és belevertem a gépet orral a talajba.
Szerencsére nagy gaz volt éppen, így nem tört össze nagyon. A héten némi szerencsével kijavítom.
Pár kép az előkészületekről:

http://kepfeltoltes.hu/view/061218/kifu ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/061218/kifu ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/061218/kifu ... es.hu_.jpg

És a délpesti légiflotta:
http://kepfeltoltes.hu/view/061218/flot ... es.hu_.jpg

Mihelyt megkapom a videot róla, azt is belinkelem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: törés
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 21. - 0:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megjavítottam a gépet, holnapra akár újra repülhet.
A törés videóját feltettem a videára, akit érdekel itt van:

http://videa.hu/play.php?v=4yYt42V1682V5H8n

A filmen elég jól látható hogy a himodel motor viszi rendesen azt a kicsinek nem éppen nevezhető gépet.

Itt pedig egy régebbi robbanómotoros gépem berepülésének filmje:

http://videa.hu/play.php?v=E11C72Ma9GZYlmwE


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 01. - 19:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
üdv. Mindenkinek!

Itt van mégegy elektromos madár. Az annó CO2 motoros gépem kapott
más típusú meghajtást, na meg persze a szükséges R/C elemeket.
Repkedés hétvégén lesz vele, ha az időjárás is úgy akarja.

Kép

üdv.: SRY



Sziasztok,

Szépen repült a madárka, vékony könnyjéghártyán keresztül a saját szememmel láttam :D

Üdv, Gallion


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 01. - 21:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hurá és gratulálunk! Megtört a "jég" szó szerint, repülnek a CO madarak megfelelő elektró motorral!!!!Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 02. - 11:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
De még hogy milyen jól repülnek :roll:

A jégről meg csak annyit, hogy a légcsavar belépőélein tényleg
kialakult minden pilóta rémálma, a jegesedés. Egyész szép vastag
(0,5-1 mm) jégkéreg rakódott rá, így minden leszállás után törögetni
kellett a jeget a srófról.

A géphez nem a lehető legkönnyebb R/C elemeket használtam (direkt)
hogy kiderüljön , nagyjából átlagos alkatrészekkel is meg lehet-e
csinálni.
motor: Saját készítésú 28 grammos kefenélküli motor
légcsavar: Günther 125x110 mm saját készítésű adapterrel
szervok: 2x Tower Pro 5 grammos
szabályzó: No Name 7 grammos
akkumulátor: 2 cella Li-Po 700 mAh saját készítésű pakk

A motorból lehet venni 25 grammos gyárit (elfogadható áron), a
szervok is lehetnek 3,3 grammosak (csak ezek sokkal drágábbak)
az akkumulátor is lehetne 300-450 mAh-s és így még sok sok grammot
meg lehet spórolni, persze ennek ára is van, kb. duplájára nő az R/C
elemekért fizetendő összeg

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 8:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
üdvözlet.
elkezdtem építeni LITTLE WILLITE-t rc válltozatban.átalakítottam egy cd
rom motort.igen rendesen húz.a érdekelne hogy a motort ebben az
esetben is jobbra kell döntenem a törzshöz képest?WILLIE-ről nincs
közelebbi képetek?csak a részletek miatt.és mégegy kérdés.nincs
véletlenül kapcsolási rajzotok egy brusshles szabályzórol?ha lehet
progrmozhatatlant,azaz PIC menteset.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 13:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!
A motorok lehúzatása a húzóervekor és a gép súlypontjának viszonya
határozza meg. Így ebből a szempontból mindegy, hogy CO2 motor, vagy
elektromos, feltéve, hogy a súlypont y tengely menti helyzete nem
nagyon változik meg. Az oldalra húzatás a légcsavar és motor okozta
precesszió kompenzálására szolgál. Nagyobb nyomatékot felvevő
légcsavaroknál (nagy átmérő-nagy emelkedés) nagyobb oldalra húzatás
kell, kissebb nyomatékúaknál kissebb ez az érték.
A CO2 légcsavar elég méretes, viszot kicsi a motorteljesítmény és a fordulat. Az elektromos csavar méretétől függ, hogy növelni, csökkenteni, vagy a régi értéken kell-e hagyni az oldalrahúzatást.

Little Willie fotók:

Kép
Kép

itt kérném, hogy ha valkakinek megvan jó minőségben a modell rajza
küldje már el legyen szíves. Többen kérték tőlem, de sajna nem tudok
eleget tenni a kérésnek, mivel ez a rajz nincs meg nekem.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 23:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!
Nagyon köszönöm a kielégítő válasz.Ezen tapasztalataid tudatában,egyrészt rájöttem az enyémek milyen csekélyek,másrészt megtaláltam a legideálisabb megoldást.készítek egy állítható,rugós felfüggesztést a motorhoz,amivel beállítom a legoptimálisabb dőlésszöget.
így bármikor tudok korigálni,a légcsavar méretétől és emelkedésétől függően.és köszönöm a képeket is.sokat segítenek a géporr kialakításában.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség