SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 19. - 9:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 22:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Szia Attila!

Egész jók az adatai a Pipernek! A borítással még biztos fel fog menni
rá egy jó adag súly, de ezt nem lehet megkerülni. Neked milyen
mérleged van, hogy ilyen századig tört adatokat tudsz mérni? Nekem
sajna egy jó 8 éves Shoenle van, és az csak 1 g pontosságú, igaz a
maga idejében óriási dolog volt egy ilyen mérleg (és kegyetlen drága),
de ma már nem igazán versenyképes.

A Piper ha jól emlékszem tiszta balsa építés ?? Ez csak azért érdekel,
mert át akarom tervezni a Jak-12A-t is és kiváltanám a fenyő és
rétegelt lemez alkatrészeket könnyebbekre. Ha balsa a Piper érdekelne
a hosszanti törzslécek keresztmetszete.

üdv.:SRY


Szia, Sry!
A mérleg-kérdésed azért mókás, mert Te ajánlottad azt a mérleg-kereskedőt, aki a Vaterán árul század gramm pontosságú ékszerész mérlegeket :lol: :lol: :lol: :lol:
És én vettem is belőle... kalibráló súllyal 6000 forint volt. (Igaz, te egy 0.02 g pontosságút ajánlottál, ez meg 0.01 g pontosságú...)

A piper az full balsa, kivéve az orr-borítást, ami műanyag. (innen tanultam meg, hogy hogy lehet pl 3 mm vastag görbe balsaidomot csinálni. Nedves 1mm-es, vagy még vékonyabb lapokat kell rágörbíteni a mintára, és szépen egymás fölé ragasztani. Erről esetleg írhatnál egy cikket az oldaladon, ha tudod a pontos eljárást, mert én csak abból tippelek, amit a kész alkatrészről sejtek... :D)

Az az érdekes, hogy a ragasztáson rengeteg múlik súlyban. A pillanatragasztó pl nagyon nem oké. Általában Technobondot használok, abból borzasztóan pici cseppeket kell használni, mert valami elképesztő kötési szilárdságot produkál, nagyon kicsi mennyiségben is. Ezen felül gyorsan szárad (mozdíthatóra), de érdemes sablonban hagyni fél-1 napig, és akkor nagyon pontosan lehet vele dolgozni, és alig ad súlytöbbletet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 27. - 14:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
:oops: Na látod Attila ennyi agyam van :oops: most, hogy mondod
nekem is leesett a dolog, tényleg a Vatera-n árulnak ilyeneket
normális árakon. Nem hiába írok fel mindent, mert amit nem írok fel
azt elfelejtem :D

Na de kicsit tovább hizlaltam a néprepcsit. +1 gramm de szerintem
megérte:
Kép

Rózsaszín habból fúrtam faragtam a pilóta Úrat. Remélem meg lesz
elégedve a géppel... :roll: Nevet is adtam ő pilóta uraságának, második
józsefnek fogják hívni az az JOCO2

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 27. - 15:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hmm, nagyon jó fej, de nem az a kimondott áramvonal :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 27. - 20:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
molnar attilla írta:
Hmm, nagyon jó fej, de nem az a kimondott áramvonal :D


:D Na igen, erre Mr. Evans is rájött, hogy az embereket nem
kifejezetten szélcsatorna kísérletek alapján teremtette a jóistenke,
ezért szerelt a pilóta elé szélvédőt. Így hát nem volt más hátra,
mint előőőőre!!!!!

Kép

A motor is pötyög már, olyan 1 órája lettem kész vele. Elég passzos még
a dugó, meg a töltőcsonkon van egy kis igazgatni való, de nagyon szépen
pötyörészik. Beletekerek 2-3 doboz patront és jó is lesz

Kép

ilyenek vagyunk most éppen.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 27. - 20:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na itt egy kis vedeócska a bejáratásról:

http://videa.hu/play.php?v=UtF83q3k66na6o2x

Szerintem jó hangja van :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 27. - 23:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

Nagyon szépen ketyeg a motor.Eltudnál látni egy két hasznos tanáccsal a motorral kapcsolatban?Gondolok itt a bejáratásra,stb.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 28. - 18:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Angina!

Először is szedd darabokra a mocikát. A főtengelyt elég nehéz kivenni
és igazából csak célszerszámmal szabad kisajtolni így azt hagyd a
helyén, a többi alkatrészt viszont bonsd szét.

A hengerfejben lévő piszkosfehér szigetelő "O" gyűrűre nagyon
vigyázz ezt gyakorlatilag lehetetlen beszerezni és nagyon könnyen
elszakad.

Na amikor ki van terítve a gép át kell nézni mindent, szépen letakarítani,
átolajozni műszerolajjal. Fogpiszkálóra tekert papírtörlővel jól ki kell
takarítani a szelepüllékeket. Aztán össze lehet pakolni a kis mocit.
Mindennek szépen a helyére kell menni, ha valamit eröltetni kell
akkor te csinálod rosszul.

Ha ez megvan akkor fel kell csavarozni egy deszkára, vagy a gép
órrába építeni , beolajozni és kis (1000-1300) fordulaton járatni. Jó
fekete dzsuvát fog nyomatni, azt jobb letörölgetni. Addig kell járatni
amíg szép egyenletesen nem fut. Inditás után gyorsan felveszi a
fordulatot és csak a leállás előtt pár másodpercel kezdi ejteni a fordulatot.
Nem dadog, nem torpan meg.

Időközben érdemes egyszer szétszedni és megnézni nincs-e valami
rendellenes sorlya okozta bemaródás, kopás stb... ha nincs össze lehet
rakni és járatni-járatni. Amikor már szépen pötyög lehet menni
kifelé a mezőre és had repüljön :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 28. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

Értem.A jól bejáratott motor a bejáratás után,kb egy töltéssel,mennyi idejig fog forogni 2000-2200-as fordulaton?Ha jól olvastam a légcsavar ezen a fordulaton adja le a legtöbb húzóerőt.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 28. - 20:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Brrrrrrrrrr 2000-2200-as fordulat, ne ijesztgess már :shock: :shock:

Ilyen fordulaton nem sokat megy a gép azzal a 3 gramm CO2-vel,
felbőg aztán amilyen hangos lesz a kezdés olyan gyorsan vége is
lesz a dolognak.

Abból kell kiindulni, hogy a tartályban szabott energiamennyiség
tárolódik, ezért arra a fordulatra (és vonóerőre) kell beállítani a
motort amivel szépen, enyhén emelkedik. Ez persze lehet 2000-2200
is de ahoz azért elég nehéz és nagy felületi terhelésű modell kell.
Sokkal jobban hangzik az a 1200-1500-as fordulat.

A CO2 motornál a kisebb fordulat a konstrukciós jellegből adódóan jobb
hatásfokot is jelent. Na aki járatos a motortechnikában most néz nagy
kerek szemekkel, hogy ezt meg mire alapozom, amikor minden más
dugattyús erőgépnél pont fordítva van :twisted:
A kisördög a gázcsere vezérlésben van elbújva. Ugyanis a fordulatot a
hengertömb lejjebb csavarásával növeljük, akkor tovább és jobban
van nyitva a beömlő szelep, több gáz kerül a hengerbe ami az alsó
holtpontig így nem expandál a légköri nyomásig. A légkörinél sokkal
nagyobb nyomáson pufog ki és így jelentős veszteségek keletkeznek.
Viszont ha kissebb a fordulat, akkor rövidebb ideig van nyitva a
beömlőszelep, a hengerbe kerülő kissebb tömegű gáz így majdnem a
légköri nyomásig expandál és szinte az összes energiáját átadja a
dugattyúnak, és nem veszik el az idő előtti kipufogással. Így a CO2
motor kissebb fordulatszámon jobb hatásfokkal dolgozik...

Na ennyit a motorelméletről.....mert a végén meguntok.... :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 30. - 11:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Tegnap megreptettem a masinát, és egyből változtattam is pár dolgot
rajta. Maga a repülés az gyalázatos volt, de egyenlőre nem is az
volt a szándékom, hogy szépen és sokat repüljön, hanem látni
szerettem volna hogyan indul és hogyan ér földet. Na de a változtatások:

1.) A futóművet azonnal kicseréltem egy "kiesősre" :D Ugyanis a
fix futómű szerencsére elsőre letörött, és csak kis mértékben
deformálódott. Már régebben kísérleteztem egy olyan futó megoldással,
ami nagyobb erők hatására egyszerűen elválik a géptől és így emészti
fel az ütközés energiáját, nem pedig eldeformálódással. Hát itt volt az
alkalom gyakorlatban is kipróbálni a dolgot. Beszereltem az új
"kiesős" futót és láss csodát első födetéréskor elég keményen érkezett
a gép, és láss csodát, szépen kimozdult a fékek elemésztették a
becspódás energiáját és semminek semmi baja. egy mozdulattal vissza
és mehet tovább a repkedés. Ha belegondolok, hogy hányszor
szenvedtem már a kiszakadó futóművekkel, a kitörő törzsalsórészekkel,
akkor most nagyon boldog vagyok, hogy ez az új megoldás ilyen
jól működik.

2.) Az alsószárnyak kialakítás miatt sajnos elég sárülékeny a szárny alja.
Ha kicsit masszívadd, száraz kórók, torzsák vannak a terepen azok
hamar kilyuggatják, mivel a szárny ér le először. Így érdemes alaposan
megnézni hol repkedünk a géppel.

3.) A motortartó tűzfal bekötését megerősítettem alul-felül egy-egy
3x4 -es balsa lécecskével, mert a sima 1 mm-es, és ráadásul a terhelés
irányával párhuzamosan álló szálszerkezetű balsa nem bizonyult elég
masszívnak.

A módosításokat majd rávezetem a tervekre is. Ma nem fúj a szél így
valószínűleg ma lesz a nagy napja a tartós motor repülésnek, majd
beszámolok milyen volt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 03. - 21:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Na ma már volt valami siker is. Majdnem katasztrófa lett a vége, de
mindenről csak sorjában.

Először is a zuhanások bosszantottak. Ezt leírom részletesen mert
nagyon tanulságos lehet.

A dobás után a gép rövid szakaszon repült normális siklószögön majd
leadta az orrát és meredeken ment a talaj felé, végül kocc :?
Na mondom orrnehéz, mivel teljesen úgy viselkedett mint egy orrnehéz
gép. Kis súly a farkába, semmi javulás. Motorburkolat le, semmi
javulás..... na ezt kezdtem már unni.... ilyenkor szoktam leüllni és
elgondolkodni a világ nagy dolgain. Ha nem megy az orrnehéz elmélet
akkor csináljuk fordítva, tegyük fel, hogy orrkönnyű. Súlyt az elejébe.
Aztán még egy kicsit.....meg egy kicsit... és egyszer csak már majdnem
repült.

Na most mi van :shock: A nyilvánvalóan orrnehéz repülést (stabil
meredek sűlyedést bemutató) repülőgép mégsem orrnehéz? De akkor
miért nem pumpál ha orrkönnyű?
És ekkor rájöttem a furfangosságra. A gépnek relatív kis felületű és
ráadásul "deszka" vízszintes vezérsíkja van. Amikor átesik a vezérsík
jellegéből adódóan nagyon kicsi stabilizáló erő keletkezik, ami nem
tudja felemelni a gép orrát a dobás utánni rövid szakaszon a talajig,
így nem alakul ki a jellegzetes pumpáló mozgás, hanem egynes
vonalban, meredek pályán a talajig siklik mintha orrnehéz lenne, pedig
pont a fordítottja igaz.
Miután megfejtettem az erodinamikai rejtélyt már nem is volt olyan
nehéz a folytatás.

Először is a gép sebessége nem tetszett, túl gyorsan repült. Ezt egy
+1 fokos állásszög növeléssel oldottam meg. És láss csodát szépen
lassan is a levegőben maradt. Az alsószárnyas kialakítás ellenére is
jó az iránytartása és a hosszstabilitása, nem kóvályog, nem billeg,
úgy látszik elégséges a 6 fokos "V" állás.

........


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 03. - 22:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
......

Persze az állásszög növeléssel előrébb ment a nyomásközéppont is és
kezdődött elölről a zuhanósdi, de ekkor már résen voltam és azonnal
beragasztottak 2 szem sörétet a gép orrába. Egyböl szépen repült.

Na gondoltam itt az idő egy rendes (de még nem fagyasztós)
tankolásra és tisztességes repülésre. Tankol, átnéz röffent, eldob....
gép prüszköl kicsit majd feleszi a szép egyenletes fordulatot és :D
:D :D :D repül....de még milyen szépen....nagykör körülöttem,
finoman emelkedik, a motor nyugodtan kelepel....tovább emelkedik
és bővíti a repülési kört.... :D :D :D :D ....sőőőőt egyáltlán nem is
akar leszállni, mi lett volna ha fagyasztom a tankor :shock: :shock:
na igen ám de most már olyan nagy körön repül és olyan magasan, hogy
bele esik az útvonalba a tó is :shock: :shock: :shock: végül csak
lerakta magát a vízparttól cirka 5 méterre. A fene gondolta volna a
sok szerencsétlenkedés 2 méteres repülés után, hogy ez ennyit fog
repkedni. Nagy a boldogság, pedig mejdnem úszás lett a vége.

Most már lehet foglalkozni a lehúzatás kérdésével. Visszavettem a
lehúzatás szögéből, éppenhogycsak megtankoltam és dobás. Szépen
repült, emelkedett. Megdobta egy kicsit a levegő, de két billenés után
stabilizálódott és repült tovább. Sajna a leérkezéskor a vízszintes
kettétörött így véget ért a móka mára.

A kis volksplane rendesen megdolgoztatott mire reülésre bírtam, de
megérte, nagyon jól mutat a levegőben, és jól is repül, csak rá kellett jönni a trükkjeire :roll:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 11. - 21:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Itt egy elég rossz minőségű (Fly Cam One-al készült) rövidke videó
JOCÓ-ka reptéről. A repülés vége elég csúfos lett, úgy döntött a
szél , hogy így rendezi meg ezt a filmet.

http://videa.hu/play.php?v=9L4L7U2lY8f97f3N

De azért az elején látszik, hogy már othonosan érzi magát JOCÓ-ka a
légtérben.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 13. - 6:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na milyen érdekes dolgokat találtam?

Kép

Kép

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 16. - 10:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv. Mindenkinek!

Itt egy elég rossz minőségű (Fly Cam One-al készült) rövidke videó
JOCÓ-ka reptéről. A repülés vége elég csúfos lett, úgy döntött a
szél , hogy így rendezi meg ezt a filmet.

http://videa.hu/play.php?v=9L4L7U2lY8f97f3N

De azért az elején látszik, hogy már othonosan érzi magát JOCÓ-ka a
légtérben.

üdv.: SRY


Miért landolt Jocóka ily hirtelen?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség