Üdv. Mindenkinek!
Tegnap megreptettem a masinát, és egyből változtattam is pár dolgot
rajta. Maga a repülés az gyalázatos volt, de egyenlőre nem is az
volt a szándékom, hogy szépen és sokat repüljön, hanem látni
szerettem volna hogyan indul és hogyan ér földet. Na de a változtatások:
1.) A futóművet azonnal kicseréltem egy "kiesősre"
Ugyanis a
fix futómű szerencsére elsőre letörött, és csak kis mértékben
deformálódott. Már régebben kísérleteztem egy olyan futó megoldással,
ami nagyobb erők hatására egyszerűen elválik a géptől és így emészti
fel az ütközés energiáját, nem pedig eldeformálódással. Hát itt volt az
alkalom gyakorlatban is kipróbálni a dolgot. Beszereltem az új
"kiesős" futót és láss csodát első födetéréskor elég keményen érkezett
a gép, és láss csodát, szépen kimozdult a fékek elemésztették a
becspódás energiáját és semminek semmi baja. egy mozdulattal vissza
és mehet tovább a repkedés. Ha belegondolok, hogy hányszor
szenvedtem már a kiszakadó futóművekkel, a kitörő törzsalsórészekkel,
akkor most nagyon boldog vagyok, hogy ez az új megoldás ilyen
jól működik.
2.) Az alsószárnyak kialakítás miatt sajnos elég sárülékeny a szárny alja.
Ha kicsit masszívadd, száraz kórók, torzsák vannak a terepen azok
hamar kilyuggatják, mivel a szárny ér le először. Így érdemes alaposan
megnézni hol repkedünk a géppel.
3.) A motortartó tűzfal bekötését megerősítettem alul-felül egy-egy
3x4 -es balsa lécecskével, mert a sima 1 mm-es, és ráadásul a terhelés
irányával párhuzamosan álló szálszerkezetű balsa nem bizonyult elég
masszívnak.
A módosításokat majd rávezetem a tervekre is. Ma nem fúj a szél így
valószínűleg ma lesz a nagy napja a tartós motor repülésnek, majd
beszámolok milyen volt.
üdv.:SRY