Szóval tudok jobb szórakozást mint a vászonfeszítővel történő bevonást, de ez van!
1.a nyomott oldalon a szárny középrész bevonása.
2.az alsó fél szárny léceinek ( kilépő-belépő) és a bordák bekenése lakkal. Elkövettem azt a hibát, hogy kicsit hig volt a lakk, igy a papir nem mindig akart odaragadni!
3. a papir ráhelyezése és CSAK A KILÉPŐ ÉS A BELÉPŐ, VALAMINT A BORDÁKRA TÖRTÉNŐ-ECSETTEL-FELRAGASZTÁS.
4.mindkét szárnyfélen elvégezni a papir felragasztását a lakkal. Hajlamos az ivelt bordánál a papir elválása, ezt többszöri ecsettel történő kenéssel javitani-rögzíteni szükséges.5.feső szivott szárnynál a középrész bevonása.
6. a szárnyfél bevonása és a fényképen látott csipeszek segítségével elő lehet segíteni a papir megfeszűlését és a kilépő elejére való ráfeszűlését.
7.VALAMENNYI SZÁRNYVÉGET ALUL-FELŰL KÜLÖN ILLIK BEVONNI,mert a papir nem birja a több dimenzióba történő hajlást.
8.nagyon éles tapétavágóval a bevonó papirt vágjuk le, elöbb alul, majd felül. Szükséges vigyázni elől a belépőélnél! Úgy vágjuk le, hogy a papir a belépő görbületén megmaradjon.
MINDEN SZÁRÍTÁST HAJSZÁRÍTÓVAL SEGÍTENI LEHET.
9.lehet az egész szárnyat szélesebb ecsettel belakkozni, elöbb alúl. Szükséges megvárni egy -egy szárnyfelűlet" nagyából "történő megszáradását. Igyekezzünk mennél hamarabb minden felületet közel egyidőben belakkozni. Az egész szárny megszáradását elősegítve hajszárítóval, türelmesen várjuk meg. A lakkozást a lakk sűrüsége mértékében, háromyszor-négyszer csináljuk meg.
Jöhet a fénykép sorozat és a kérdések.
Türelmeteket eme mese elolvasásához köszönöm!

Papir előkészítés!

Alúl középrész bevonása!







Persze elöbb a kilépőn ragasztjuk meg a papirt!


Lakkozás az egész szárnyon, először alúl!

Felűl lakkozás!

Négyszeri lakkozás után!