SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 21:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 02. - 15:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Lejött " szépen az asztalról a szárny.
Előkészítettem a bevonást, kell hozzá:
-Nitróvászon feszítő lakk.
-Nitróhigitó (aceton nem jó hozzá!)
-Lágy, nem széles és szörét nem elhagyó-hullató ecset.
-Japánpapir, vagy szalvétából szétszedett egyrétegű papir.
-Éles tapétavágó kés.
-Puha, de azért hegyes 2B-s ceruza, vonalzó.
-Hajszárító.
-Jó világítás és nem több mint 40%-os páratartalom.
-Szellőzési lehetőség.
-MINDEN NEMŰ NYILT LÁNG HASZNÁLATA MUNKA KÖZBEN, A HATÁSOS SZELLŐZTETÉS VÉGÉIG NEM JAVASOLT! ( Nem akartam irni, hogy tilos !)

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

A többi a jövőhéten.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 04. - 10:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Amennyiben igy marad a páratartalom, holnap bevonás lehetséges!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 05. - 9:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Várjuk !

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 05. - 11:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szóval tudok jobb szórakozást mint a vászonfeszítővel történő bevonást, de ez van!
1.a nyomott oldalon a szárny középrész bevonása.
2.az alsó fél szárny léceinek ( kilépő-belépő) és a bordák bekenése lakkal. Elkövettem azt a hibát, hogy kicsit hig volt a lakk, igy a papir nem mindig akart odaragadni!
3. a papir ráhelyezése és CSAK A KILÉPŐ ÉS A BELÉPŐ, VALAMINT A BORDÁKRA TÖRTÉNŐ-ECSETTEL-FELRAGASZTÁS.
4.mindkét szárnyfélen elvégezni a papir felragasztását a lakkal. Hajlamos az ivelt bordánál a papir elválása, ezt többszöri ecsettel történő kenéssel javitani-rögzíteni szükséges.5.feső szivott szárnynál a középrész bevonása.
6. a szárnyfél bevonása és a fényképen látott csipeszek segítségével elő lehet segíteni a papir megfeszűlését és a kilépő elejére való ráfeszűlését.
7.VALAMENNYI SZÁRNYVÉGET ALUL-FELŰL KÜLÖN ILLIK BEVONNI,mert a papir nem birja a több dimenzióba történő hajlást.
8.nagyon éles tapétavágóval a bevonó papirt vágjuk le, elöbb alul, majd felül. Szükséges vigyázni elől a belépőélnél! Úgy vágjuk le, hogy a papir a belépő görbületén megmaradjon.
MINDEN SZÁRÍTÁST HAJSZÁRÍTÓVAL SEGÍTENI LEHET.
9.lehet az egész szárnyat szélesebb ecsettel belakkozni, elöbb alúl. Szükséges megvárni egy -egy szárnyfelűlet" nagyából "történő megszáradását. Igyekezzünk mennél hamarabb minden felületet közel egyidőben belakkozni. Az egész szárny megszáradását elősegítve hajszárítóval, türelmesen várjuk meg. A lakkozást a lakk sűrüsége mértékében, háromyszor-négyszer csináljuk meg.
Jöhet a fénykép sorozat és a kérdések.
Türelmeteket eme mese elolvasásához köszönöm!


Kép
Papir előkészítés!
Kép
Alúl középrész bevonása!
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Persze elöbb a kilépőn ragasztjuk meg a papirt!
Kép
Kép
Lakkozás az egész szárnyon, először alúl!
Kép
Felűl lakkozás!
Kép
Négyszeri lakkozás után!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 05. - 16:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
19 gr. lett a szárny !

Az időjárás előrejelzést én a nagyon megbizható:http://www.windguru.cz/hu/index.php?sc=214
veszem.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 05. - 19:11 
Kösz a bemutatót!!Végre ezt is látom! Véleményed szerint hány rétegben van értelme lakkozni?Azaz láttam már szinte tükrösre lakkozott és szinte matt,gondolom épp csak párszor lakkozott szárnyat.


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 13:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A CO versenyzők, nem makettesek csak kétszer, a CO makettezők háromszor-négyszer.
Az antikmodellezők négyszer.

Aki csak kétszer lakkoz, esős időben bajban volt! Még a Benedek is igy bajba kerűlt a nagyon megereszkedett bevonás miatt. Nem aerodinamikai problémát, hanem szilárdságit jelent.

Bevonás elött a szárny 12gr. volt és a végén 19gr. Tehát a lakk majdnem 10gr-ot jelentett, ezért lakkoznak a versenyzők -nem makett- csak kétszer.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 14:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A szánt a szarvasokkal Svájci Mikulástól kaptam! ( szereztem)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 14:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Kérek engedélyt a szárnyépítős hozzászólások egy egységes szövegbe
rendezéséhez. Nagyon tanulságos cikk lehetne belőle, amiből sokat
tanulhat bárki aki balsa-fenyő-japánpapír építésre adja a fejét!

üdvözlettel: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 14:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szivesen megadom, de a lekerekítés ezen formája nem jó! Nagyon nehezen és csúnyán lehetett bevonni.
Az eredeti szárny szelvény Clark Y ezt be lehetett volna szépen vonni.
Mostanában nem megy a lekerekítés bevonása nekem.
Jó, hogy a fényképen nem látni mindezt, de azért tegyél említést. Az az utólsó borda már nem kellett volna! ( Ritkán, de most is más rajza után mentem és mindig ez okozza a bajt!)

KépSvájci modellezőktől szereztem!
Elfelejtettem mondani, a belépő, kilépő és lekerekítés anyagát a bevonás után finom csiszolóval le kell simítani, a felesleges lakk és papir jelenléte miatt!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 07. - 18:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Komoly dicséretben részesűl az aki kitalálja mindezek után a modell melyik fő részét csinálom megint?
Még mindig nem tudom, hogyan lehetne rendesen megcsinálni a lekerekítést?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 07. - 20:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak nem a szárnyvégeket ? :roll:

Nem a komplett szárnyat, 2x2-es belépő és kilépő, 6 %-os szelvény!
Már 15 borda készen van.Kép





( Elnézést a szokatlan bele po......ba de igy érdekes lett a topic, nem fogom mindig csinálni!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 08. - 10:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Viszont nagyon jó lett a pillanatragasztós középrész-szárnyfél összeállítása! Töréspróbát végeztem és ott ahól ragasztva van nem lehet eltőrni, azokkal az erőhatásokkal ami érheti a szárnyat ilyen kicsi fesztávnál.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 08. - 10:15 
Eddig valamennyi magam építette gépet CA-val ragasztottam,plusz ha kellett aktivátor. A ragasztás soha nem törött.illetve amiatt nem volt gond. Az építés gyorsabb és talán a súly is kissebb.A balzába szépen beivódik ha nem adok neki aktivátort,sőt vékony balza lemezt keményíteni is lehet vele. De persze ez csak az én véleményem,mindenki úgy csinálja ahogy akarja,tanult, stb.


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 08. - 11:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Meggyőztetek és ezt csak köszönni tudom! A modellező üzletből beszerzem a ragasztót.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség