Szia!
A P-51 (meg szinte minden más WW.II. vadászrepülőgép) kipufogója
rozsdamentes acélból készült. A kipufogó színe olyan mint a
rozsdamentes acél mosogatógépeké, tűzhelyeké. Nem fényes mint a
krómozott felület, hanem kicsit barnásabb. A makettgyártók erre külön
színt adnak ki, fémtartalmú festékkel.
A kifufogó színe a használat során nem változik meg, mert ezeken nincs
folytás. A kiáramló égéstermék nagyon forró, és nagyon nagy
sebességgel áramlik. Mire lehül és kormot képez már rég elhagyta a
kipufogósort. Ezért van a gép oldalán a korom és nem a kipufogón.
A vízszintes vezérsík belépőéle sokkal kormosabb mint a kipufogó.
Így néz ek ki színre:
http://www.airliners.net/photo/Untitled ... OLEAN_MODE))_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=72&prev_id=1402799&next_id=1402760
http://www.airliners.net/photo/Untitled ... OLEAN_MODE))_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=74&prev_id=1402760&next_id=1402655
Különösen a második kép a tanulságos. Jár a motor melegítik a gépet,
ha kormolna a kipufács most aztán jó mocskosnak kéne lennie a
környékének, mert hideg a motor, de semmi nincs ott, patyolat tiszta.
A barna foltok meg azért nem jó ötlet, mert ez a kipufogó nem
rozsdásodik.
üdv.:SRY