RecyCopter építés 4. rész:
Összeállítás és reptetés Végre elérkeztünk idáig, összeállíthatjuk a kis masinánkat. A "kabin"-ra ragasszuk fel a "központi tartószerkezet". Ezt végezhetjük olyan ragasztóval, ami nem oldja a hungarocell-t, ilyen pl. az "Új Technokol Rapid" vagy más hasonló ragasztóanyagok. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy a kiválasztott ragasztóanyag oldja-e a habanyagot, végezzünk az építés során keletkezett habanyag hulladékdarabokon prbaragasztást.
A "központi tartószerkezet"-t felragaszthatjuk kétoldalas ragasztószalaggal is, ebben az esetben jó minőségű ragasztószalagot használjunk. Ez esetben nem kell száradási, kötési idővel számolnunk.
A "kabin" és a "központi tartószerkezet" illesztésénél arra ügyeljünk, hogy a kabin alja a tartószerkezeten lévő "faroktartó" alsó sarkával egy vonalba essen. Ezt a kép pontot a 46. képen nyilak jelölik.
46. kép.
Ragasszuk fel a farokrészt és tegyük a motortengelyt a csapágycsőbe.
47. kép.
A motortengelyt vágjuk méretre. A csapágycső alatt 15...16 mm-re nyúljon csak ki lefelé.
48. kép.
A kilógó részt hengeres fogóval hajlítsuk meg, kialakítva a rotor gumikampóját. Hengeres fogó hiányában ezt a munkafázist végezhetjük kisebb, csőrös laposfogóval is, ekkor a gumikampó is szögletes lesz, ez csak annyi hátránnyal jár, hogy a motorgumi hamarabb fog elöregedni és elszakadni.
49. kép.
Motorguminak legjobb a modellező gumi, de ezt nem mindenki tudja beszerezni. Ilyet modellező boltban, szaküzletben kaphatunk, és szerencsére ma már internetes vásárlással is beszerezhető, nem kell hosszasan utánnajárni.
A legmegfelelőbb gumimotor 4 szál 1 mm átmérőjű motorgumiból áll. Ennek összes keresztmetszeti felülete 12,5 mm2. Kialakításához az 1 mm átmérőjű motorgumiból készítsünk egy 170-180 mm hosszú gumikarikát, és ezt két rét felfogatva a motortartó kampókra kapjuk meg a megfelelő gumimotorunkat.
50. kép.
Ha nem áll rendelkezésre megfelelő gumi alapanyag a gumimotorhoz, akkor használhatunk befőttesgumit, kerékpárbelsőből vágott gumiszalagot, postásgumit stb... bármilyen gumi alapanyagot, de természetesen a kulönféle gumi anyagok egymástól nagyon eltérően viselkedhetnek.
A túl vastag gumimotorra kevés fordulat tekerhető fel, és hirtelen "kirúgja" magát ami rövid üzemidőt eredményez. A túl vékony gumira kellően sok fordulat tekerhető fel, és a motor sokáig jár, de nem lesz elég nagy a nyomatéka, így a rotor lassan forog és nem emeli fel a modellt. Az, hogy a rendelkezésre álló gumi alapanyagból milyen vastagságú motort kell készíteni kísérletezéssel határozhatjuk meg.
folyt. köv.....