SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 28. - 18:12

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 04. - 7:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért " erőltettetem " a HOe méretet, vagyis a kisvasutakat mert ezt még mi is bírjuk anyagiakkal.

Miután nagyon szép helyeken mennek ezek a vasutak érdemes az útvonalon biciklizni is.

Ma a Királyréti Kisvasutat nézzük meg:

http://www.kisvasut.hu/index.php?rfa=4

A Királyréti Erdei Vasút, azaz a 317-es számú vasútvonal Kismaros és Királyrét között, a Börzsönyben található 11,55 km hosszú, 760 mm nyomtávolságú, egyvágányú vonal.

Kép
Kép


Tartalomjegyzék [elrejtés]
1 Története
1.1 Építése
1.2 Járművek
1.3 Napelemes szerelvény kifejlesztése
2 Járműállomány
2.1 Motorkocsik
2.2 Mozdonyok
2.3 Személykocsik
2.4 Teherkocsik
2.5 Egyéb járművek
3 Nevezetességek a vasút környékén
4 Megközelítés
5 Fejlesztések
6 Jegyzetek
7 Források
8 További információk
Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Építése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
A mai Királyréti Erdei Vasút elődjének számító keskenynyomközű vasutat 1893-ban Frankensiessdorf János porosz gróf építtette 600 mm nyomtávolsággal. A vasút fő rendeltetése a termelt fa elszállítása volt a gróf négyezer hektáros erdőbirtokáról.
1912-ben a vonalat felújították és szárnyvonalakat építettek (Királyrét–Bajdázó; Királyrét–Cseresznyefa rakodó; Kismaros–Dunaparti Rakodó; Kismaros–Nógrádverőce MÁV állomás) Ekkor már a pálya lényegében a mai nyomvonalon futott, csak kisebb nyomvonal-korrekciókat végeztek azóta. A gazdaság központja és a vasúti műhely Paphegy állomáson volt. Hét gőzmozdonnyal végezték a szállításokat, nagy volt a forgalom. Az erdőgazdaság és a vasút többször tulajdonost és nevet változtatott.
1924-ben a svájci Hoffer Cuno tulajdona lett a birtok. Új neve 1926-ban Királyréti Uradalom és Ipartelek Rt. lett. Az előző években elhanyagolt vonalakat felújították. A hálózat közel 30 km hosszú volt, négy gőzmozdony üzemelt. 1927-ben siklópálya (Cseresznyefa rakodó–Inóczi bánya), 1930-ban drótkötélpálya épült (Paphegyi kőzúzda–Inóci kőbánya). 1941-ben a kőbányákat bezárták. A kocsik, mozdonyok javát eladták, csak a Muki és a Triglav nevű mozdony maradt meg. A Triglav nevű gőzmozdony 2007-ben kiállításra került a kismarosi végállomás mellett. A vasút fő feladata a faszállítás lett.
Az erdőbirtok és a vasút államosítása 1945-ben történt. A további fakitermelés érdekében újabb szárnyvonalakat építettek az (1947-es évben a Királyrét–Egyházbükk, az 1949-es évben Egyházbükk–Hárs-patak). A menetrend szerinti személyszállítás 1954. május 26-án kezdődött. Ehhez kezdetben házi gyártású nyitott személykocsikat használtak, később tetővel látták el őket. Az 1950-es években MD–40 típusú dízelmozdonyokat állítottak forgalomba, mellettük a gőzvontatás is rendszeres volt. 1962-ben négy C50-es típusú mozdony érkezett a vasútra, üzembeállításukkal szűnt meg a gőzüzem.
A vasutat 1976. június 6-án úttörővasúttá avatták. 1978 tavaszán a hirtelen hóolvadás, a nagy esők több helyen megrongálták a pályát, ezért üzemszünetet rendeltek el. A vasútra szükség volt, ezért 1979-ben megkezdték az újjáépítést. A pályát ekkor építették át 760 mm nyomközűre. Síneket és egyéb anyagokat kaptak a Cegléd–Hantháza-vasútvonal bontásából. A kisvasút 1981. június 7-én újraindult .
Az 1980-as évek második felében csökkenni kezdett a forgalom. Az üzemeltető 1992. május 18-án rákényszerült a vasút leállítására. Néhány évig támogatástól függően hol üzemelt, hol szünetelt a vasút. Az erdőgazdaság Ipoly Erdő Zrt. néven üzemel tovább. A vasútvonal jelenleg turisztikai céllal üzemel.
2001-től ismét fejlődés jellemezte a vasútüzemet. 2002-ben a járművek állagvédelme céljából tárolócsarnokot építettek Paphegy állomáson. Ismét megjelent a kisvasúton a gőzvontatás, a gőzmozdony felújítását 2003-ra fejezték be.Azóta meghatározott napokon gőzvontatású vonatok is közlekednek a vonalon.
2010-ben Kismaroson az 1. számú kitérővágányra, a vágányok átalakításával együtt, 8 jármű befogadására alkalmas, két vágányos járműtároló csarnokot építettek. Ezzel együtt a kismarosi állomásépületet átalakították, akadálymentessé tették.

Kép
Kép
Kép

2008 október 23-26 Királyréti Erdei Vasút
http://www.youtube.com/watch?v=Y6KpftFrtfA

királyrét 2007
http://www.youtube.com/watch?v=5ja2b69qpvo

Narrow gauge railway - Solar train - Királyrét: gőzös, dízel és napelemes motorkocsi
http://www.youtube.com/watch?v=zXoUgGBtd7I

Királyréti kisvasút napja 2008 2.
http://www.youtube.com/watch?v=B64gILU4R8M

490 2004 Morgótól Kismarosra
http://www.youtube.com/watch?v=zL-h7weJV4U

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 05. - 7:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Rögtön ezzel kezdem mert többek között erre gondoltam a sorozat
leirásával!

Kép

Nagyon szép és hasznos így ahogyan van.
Ezt nem kell nagyon tovább fejleszteni legfeljebb egy állomás erejéig.

Most pedig következzen a MÁTRA VASÚT!

http://www.kisvasut.hu/index.php?rfa=159

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

A Mátravasút a Mátra hegység déli oldalában haladó erdei vasút, mely a 324-es számú Gyöngyös-Mátrafüred (6,3 km) és a 325-ös számú Gyöngyös–Gyöngyössolymos–Lajosháza–Szalajkaház (13,1 km) szárnyvonalakból áll.


Tartalomjegyzék [elrejtés]
1 Története
2 Járműállomány
3 Nevezetességek és látnivalók a vasút környékén
4 Lábjegyzetek
5 Külső hivatkozások
Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Mátrában az első keskeny nyomközű vasutat 1906-ban az Egri Érseki Uradalom építette. A 600 mm nyomtávolságú lóvontatású pálya, mely Gyöngyössolymostól északra a Nagy-völgyben volt található, később a Nyírjesi vonal nevet kapta. Szintén az uradalom építette egy évvel később a Csukás-völgyi vonalat a Szalajkaháztól Mátraszentimre alá, majd magántőkéből elkészült a Monostor-völgyi vonal. 1914-ig összekötötték a pályákat, így alakítva ki egy teljes fuvarozási hálózatot a Mátrában.
1916-ban a lóvontatást felváltotta a gőzmozdony. Az első mozdonyt Liza névre keresztelték. Mivel Gyöngyös és Gyöngyössolymos között még nem volt vasúti összeköttetés, a mozdonyt közúton kellett elvinni: Az útra síneket fektettek, amiken végiggurult a mozdony, majd a mögötte lévő pályát felszedték és elé rakták. A művelet 11 napig tartott. 1917-ben ez a hiányzó szakasz is megépült.
A ma is működő Gyöngyös-Mátrafüred közötti pályát 1923. június 5-én adták át a teherforgalomnak. Egy szakasza Gyöngyöstől a Farkasmályi borpincékig már 1911-ben üzemelt, a város 1918-ban elkészítette a tervet a folytatásra, de a gazdasági helyzet miatt öt évet kellett várni a megvalósulásig. A vonal a Gyöngyös-Benei Vasút nevet kapta. (Bene Mátrafüred régi neve.)
Az 1925-ben lezajlott felújítás alkalmával a szárnyvonalakat átépítették 760 mm-es nyomtávúra. 1926. június 19-én indult meg a rendszeres személyszállítás; 1928-ban a gyöngyösi végállomást az Orczy-kastély mellé tették, 835 m-rel meghosszabbítva a vonalat. Az 1930-as évek elején Gyöngyös városa megvásárolta a magáncégek kezében lévő Gyöngyös – Mátrafüred szakaszt. Ennek a szakasznak 1932. május 12-étől lett hivatalosan is a neve Mátravasút. Ezen a vonalon akkor a Karcsi és a Gizi nevű mozdonyok voltak szolgálatban.
1937-ben a város elfogadta a vasút 10 éves fejlesztési tervét. A tervben kettős vágány kiépítése, 1 km hosszabbítás és villamosítás állt a mátrafüredi vonalon, Gyöngyössolymos felé a személyforgalom megindítása és új vonalak Gyöngyösoroszi és Visonta felé. Sajnos a tervek a világháború miatt nem valósulhattak meg. A forgalom 1944 októberében állt le. A mozdonyokat a vasutasok szétszerelték és elrejtették, nehogy a német vagy szovjet hadsereg lefoglalhassa.
A második világháború nagy veszteséget okozott, de a város még 1945-ben korszerűsítési tervet dolgozott ki, a környező falvak újjáépítésében is nagy hasznát látták. Áprilisig csak a megszálló szovjet hadsereg használta, 1946/47 telén indult be a teherszállítás, 1947. április 16-án a személyforgalom. Bár a város szerette volna, a vasút nem maradt a tulajdonában: 1949-ben államosították az egész vonalhálózatot. 1951-ben a Pipishegyi Szerszám- és Készülékgyárhoz 3,6 km új vonalat építettek. A hálózat elérte legnagyobb kiterjedését, 46 km vonalhosszt.
Az ipari létesítményeket is kiszolgáló vasút forgalma folyamatosan növekedett. Hogy ezt ki tudják elégíteni, a 60-as évek elején lecserélték a gőzösöket dízel meghajtású mozdonyokra. 1961-ben a vasút úttörővasúttá alakult. A Gyöngyössolymos – Lajosháza vonalon 1968-ban vezették be az általános személyforgalmat. A teherforgalom közútra való áttérésével 1978-tól a fa, 1980-tól a kő szállítása szűnt meg. A gazdaságtalanná vált szárnyvonalakat felszedték, a teljes vonalhosszúság 18,5 km-re csökkent.
1979-86 között a megmaradt vonalakat korszerűsítették, új személykocsikat szereztek be. 1983-ban új állomásépület épült Gyöngyösön. 1987-ben a vasút visszakapta a Mátravasút nevet.
A rendszerváltást követően mint sok más kisvasút, ez is a megszűnés szélére sodródott. Az 1993-1994-es években sikerült megakadályozni a vasút megszüntetését. 1995-ben új kocsiszín épült Gyöngyösön. A gondok megoldásáért legtöbbet az Országos Erdészeti Egyesület elnöke, a Mátra-Nyugat-bükki Erdő- és Fafeldolgozó Rt. vezérigazgatója, Schmotzer András tett, aki a Földművelési Minisztérium és a Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány segítségét is megszerezte.


Híd az újjáépülő Lajosháza-Szalajkaház vonalon - még vágányok nélkül
2005 áprilisában a lajosházi vonal árvízkárokat szenvedett, így üzemszünetet kellett elrendelni. A forgalom 2 év múlva, 2007 április végén indult meg egy átfogó pályafelújítás után. Megerősítették az alépítményt, több száz méter hosszban "c" rendszerű 34,5 kg/m tömegű vágányokat fektettek le Gyöngyössolymos térségében. Egyúttal fejlesztési terv született a vasút Lajosháza–Szalajkaház 3,5 km-es vonalszakaszának visszaépítésére. A vasútépítési munkák 2008 nyarán kezdődtek, amikor elkészült az alépítmény és újjáépültek a nyomvonalon a hidak. A vágányok fektetése 2009 augusztusában kezdődött el. A meghosszabbított vonalat a 2009. október 10-i kisvasúti napon adták át ünnepélyes keretek között.[3] Azonban alig néhány napig üzemelt az új szakasz, a téli, majd jövő év tavaszi áradások súlyosan megrongálták a pályát, melynek újjáépítése, valamint a vízelvezetés átépítése jelentős munkával és költségekkel járt. A helyreállított vonalszakaszon így másodjára 2012. szeptember 8-án indult meg a közlekedés.[4]
Időközben a tulajdonos Egererdő Zrt. vezetésében változások történtek. Az Egererdő 2010. december 19-i üzemzárásától 2011. április 1-ig a vasúton a menetrendszerű közlekedést felfüggesztette. 2011. március 24-én az üzemeltető Egererdő Zrt. szakmai fórumot rendezett a kisvasút jövőjéről. A közlekedés a Mátravasúton ismét működik, továbbra is az Egererdő Zrt üzemelteti.[5] Mátrafüredre ütemes menetrendben akár óránként, Lajosházára 4 vonatpár közlekedik ebben a szezonban.

http://www.matrainfo.hu/szabadido_vasut.php

Mátravasút Gyöngyös - Szalajkaház (2012 szeptember)
http://www.youtube.com/watch?v=Ll9NJ_io6uI

Mátravasút hóekézés
http://www.youtube.com/watch?v=EDIBQjHDtak
( Amikor még én túráztam a Mátrában- télen is járt a vasút!)

próbamenet gyöngyössolymosra
http://www.youtube.com/watch?v=lFIJjB4feKY

Első gőzmozdonyos menet indulása Gyöngyösről
http://www.youtube.com/watch?v=nidh2DoXTAw

Gőzössel a Mátraalján / Steamin' on narrow-gauge tracks
http://www.youtube.com/watch?v=2YyL7gE0Dvg

2011.10.22-23. GYÖNGYI GŐZÖS
http://www.youtube.com/watch?v=OV26nfBJzsU

Kisvonattal a Mátrába Gyöngyös-Lajosháza- (Szalajkaház), Forestry
http://www.youtube.com/watch?v=jvrL_3ojAcA

Mk48-409 + Mk48-410 Gyöngyösön, 2011. 05. 14.
http://www.youtube.com/watch?v=KtZlJdKKk9M

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 06. - 8:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kemencei Erdei Múzeumvasút.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A Kemencei Erdei Múzeumvasút (KEMV) menetrend szerint közlekedik nyaranként, szabad- és munkaszüneti napokon a Börzsönyben Kemencéről egyvágányú, 600 mm nyomtávolságú vonalon. Jelenleg a korábban elmosott pályarészeket újítják fel, ahogy a hidak újjáépülnek, egyre hosszabb szakaszon járhatnak a vonatok.

http://www.kisvasut.hu/index.php?rfa=3

A Kemencei Erdei Múzeumvasút a Börzsöny északi részén található, Magyarország egyetlen, kizárólag önkéntes munkával működtetett kisvasútja. Technikai különlegessége a személyszállító kisvasutak körében ritkaságnak számító 600 mm nyomtáv és az ún. görpályás vonalvezetése.
2000-ben a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület tagjai állították helyre a korábban kizárólag erdészeti célú, és árvizek által súlyosan megrongált kisvasutat - és ma az Egyesület tagjai működtetik a nyári félév hétvégi napjain.

http://www.kisvasut.hu/index.php?rfa=53

https://www.google.hu/search?q=kemencei ... 80&bih=650

A kemencei kisvasút.
http://www.youtube.com/watch?v=XFgNedpTDAo
http://www.youtube.com/watch?v=XFgNedpTDAo
http://www.youtube.com/watch?v=I5h8105rihU

Kemence 2013 július 27
http://www.youtube.com/watch?v=abCjTSPIFOU

A Börzsönyben. A kemencei Kisvasút
http://www.youtube.com/watch?v=-5P3hVgTXW8

Kemencei kisvasúton utazás
http://www.youtube.com/watch?v=kF9PUsk_Uvg
http://www.youtube.com/watch?v=I5h8105rihU

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 07. - 7:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gemenci Állami Erdei Vasút.

http://www.youtube.com/watch?v=_vhmDz6NFI0

Utazás a Gemenci erdei /kisvasúton/.
http://www.youtube.com/watch?v=FgOTYy5c_hs

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

(Pörböly – Gemenc – Bárányfok)
Az erdei vasút kiinduló állomása Pörbölyön, az Ökoturisztikai Központban található. Másik végpontja a Szekszárdtól 6 km-re lévő Bárányfok.
A Gemenci erdőben a vasúti pálya több szakaszban épült. A Gemenc-Keselyűs közti erdei vasúti vonal kialakítása 1955-ben kezdődött el és 1957-től üzemel. 1963-ban megépült az ebből kiágazó, Gemenc-Ásáduna felé vezető szárnyvonal meghosszabbítás a Szomfovai erdőrészig. 1964-65-ben készült el a Pörböly és Nyárilegelő közti 5 km hosszú szakasz. 1966-ban ezeket a vonalakat összekötötték, így kapcsolatot létesítettek a MÁV Baja-Bátaszék vonalával Pörböly állomáson. 1968-ban épült meg a Pörbölytől 10 km-re lévő elágazás, a Szomfovai szárnyvonal 3 km hosszú pályája és az elágazásnál a deltavágány (e szárnyvonal jelenleg üzemen kívül van). Pörböly-Keselyűs között a pályaépítés 1966-ra fejeződött be. 1982-ben létesült a Keselyűs-Bárányfok közötti szakasz, és így alakult ki a jelenlegi 30 km-es fővonal.
Az elmúlt években sétahajó kikötőt kapcsoltak be a személyforgalomba, megfigyelő tornyok, esőbeállók, tanösvények, erdei játszóterek létesültek.
A magyarországi erdei vasutakon teherszállítást ma már nem végeznek, két vasút kivételével. Ezek egyike a Gemenci Állami Erdei Vasút. A rönkszállító szerelvényeken évente 8-10 ezer m3 faanyag érkezik a Rakodó és Fafeldolgozó Erdészet pörbölyi telephelyére.
A kisvasút minden nap menetrend szerint közlekedik. Hétvégén gőzvontatású nosztalgiavonatok is járnak az ártéri erdőben. A téli időszakban zárt fűtött kocsik várják az utasokat. A kisvonatos természetjárás Gemencen kiegészíthető lovasfogatozással, kerékpározással, gyalogtúrával, túravezetéssel, ill. csoportkíséréssel, vagy sétahajózással is.
Természetesen nagyobb csoportok is igénybe vehetik a menetrendi járatokat, de részükre előzetes megrendelés alapján, külön térítés ellenében különvonatot is biztosítunk. Különvonat közlekedését legalább 14 nappal a tervezett indulás előtt, írásban kell megrendelni. A különvonatok a megrendelő által kért időpontban és viszonylatban, a forgalom, a menetrendi járatok közé illesztve, Pörböly, Bárányfok és Keselyűs megállóhelyekről indulhatnak, illetve érkezhetnek az előzetesen egyeztetett program szerint.

Megállók. látnivalók:

Az erdei vasút Pörböly állomást elhagyva, mintegy 500 méter megtétele után belép a Gemenci erdőbe és végig szebbnél szebb táljain halad. Közvetlenül az elindulás után – mielőtt még keresztezné a töltést és belépne az ártérre – elhalad az Arborétum mellett. Az árnyas fák alatti ösvényeken – a kisvasutazás előtt, ill. után – könnyű sétát tehetünk.

Vadmegfigyelő

A nagyrezéti erdőrészben 2007-ben kialakított megfigyelőhelyen látható szelíd, fiatal állatok (vaddisznók, gímszarvasok) sok kiránduló kedvencei. Itt egy ideiglenes megállóhely is épült. Ökoturisztikai Központból gyalogosan, kiépített sétaúton is elérhető.
A Nagyrezéti forgalmi kitérőt elhagyva, kb. 6 km megtétele után ér ki a szerelvény a Rezéti-Duna partjára. A régi uszályrakodó magas partjáról jó rálátás nyílik a legnagyobb gemenci mellékágra és a szemben lévő Veránka-sziget festői fűzeseire. A vízben és a parton halászeszközöket, madarakat fedezhetünk fel. (Az erdei vasút pályája itt, a Nyárilegelő forgalmi kitérőnél érinti először az Alföldi Kéktúra útvonalát.)

Lassi

Pörbölytől 7 km-re Lassi állomásra érkezünk, ez a menetrend szerint közlekedő vonatok első megállója. Az állomás a Lassi-Duna partján található. Hajdanán itt a kerületvezető erdész szolgálati lakása volt, aki egész évben itt lakott a családjával. Sokszor csak a kisvasút volt az egyetlen összeköttetése a külvilággal. Ma a Lassi-menti Halásztanya és halászati bemutatóhely található itt, valamint és egy pihenőpark (erdei játszótérrel, nagy esőbeállóval, kiépített tűzrakó hellyel).
A vonatról leszállva, az Alföld

http://www.gemenczrt.hu/files/30/orig/2 ... asutak.pdf

http://videa.hu/videok/jarmuvek/gemenci ... DqLgohNlr0


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 08. - 8:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szilvásváradi Állami Erdei Vasút.


https://www.google.hu/search?q=szilv%C3 ... 80&bih=600

http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1869

A Szilvásváradi Erdei Vasút menetrend szerint közlekedik Szalajkavölgy-Lovaspálya és a Fátyol-vízesés között a Bükkben 760 mm nyomtávolságú, 4,5 km hosszú, egyvágányú, nem villamosított vonalon.
Kisvasúti nap: október második szombatja.

Építése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
A kisvasút építése 1908-ban kezdődött Wessely Károly erdőbirtokain a faszállítás céljából, egy időben a közeli Nagyvisnyói Erdei Vasúttal.
A nagy szintkülönbség miatt a vasút két szakaszban épült. A 760 mm nyomtávolságú Szilvásvárad – Tótfalusi-völgy vonalon gőzvontatással, a 600 mm nyomközű vasút a Bükk-fennsíkon lóvontatással üzemelt. A kettőt facsúszdával, később siklóval kötötték össze. A vasút felső szakasza 850 méter tengerszint feletti magasságon létesült. Már az építéskor alapvető szempont volt a környezettel való harmónia megteremtése, így a vasutat gondosan úgy alakították ki, hogy sehol se álljon a víz útjába. A teljes szakaszon 353 darab áteresz létesült a kisebb patakok, árkok szabad folyására.
A kisvasutat a nagyvasúttal, az Eger–Putnok-vasútvonallal egy normál nyomtávolságú iparvágány kötötte össze. Ez a vágány Szalajka-Fatelepig vezetett, és részbeni visszabontása ellenére a mai napig megvan. 2003-ig használták faanyag szállításokra. Műszaki állapota silány, a pálya ezen szakasza ma járhatatla.

http://iho.hu/hir/felmilliardbol-ujult- ... sut-130830

http://www.youtube.com/watch?v=ejZ1A6FCxlI
http://www.youtube.com/watch?v=qQr8Q-4JC6g


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 09. - 9:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Jungfraubahn!
( Hétvégi különkiadás!)

https://www.google.hu/search?q=jungfrau ... 80&bih=611

The Jungfraubahn Railway
http://www.youtube.com/watch?v=6KqYSJBeH84

Gletscherwunder Jungfraubahn - Eine Legende wird hundert Jahre alt
http://www.youtube.com/watch?v=G_42Lj1fkFQ



A Jungfraubahn (JB) egy fogaskerekű vasút Svájcban, a Berni-felvidéken. Kleine Scheideggtől vezet az Eiger és a Mönch gyomrába fúrt alagúton át a Jungfraujochra, Európa legmagasabban fekvő vasútállomására. A 9,3 km-es pálya több mint 7 km-en keresztül alagútban vezet; a teljes szintkülönbség csaknem 1400 méter.
A vasutat üzemeltető társaság, a Jungfraubahn Holding kezében van a Wengernalpbahn is, amely Kleine Scheideggtől két irányba, Grindelwald és Lauterbrunnen felé biztosít csatlakozást. A két településről a Berner Oberland-Bahnen vonataival érhető el Interlaken.

Építés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Az építkezés 1896. július 27-én kezdődött. A munkálatok nehezen haladtak. 1898. szeptember 19-én adták át az első, felszínen futó szakaszt az Eiger lábánál fekvő Eigergletscher állomásig.
Az alagutat robbantásokkal építették napi három nyolcórás műszakban. 1899-ben egy robbanás hat olasz munkás életébe került. Április 3-án meghalt Adolf Guyer-Zeller; a projekt irányítását fiai vették át. Augusztus 2-án megindult a forgalom az ideiglenes Rotstock állomásig. A következő, Eigerwandig tartó szakaszt csak 1903. június 28-án adták át. Két évre rá, július 25-én készült el az Eismeer megálló.
A megcsappant pénzügyi források és Adolf Guyer-Zeller halála miatt az eredeti terveket módosították, így Jungfraujoch lett az új végállomás. Az utolsó szakaszt végül 1912. augusztus 1-jén adták át. Az építkezés teljes költsége az előre becsült 10 millió helyett 14,9 millió svájci frank lett.

http://www.jungfrau.ch/

_______________________________________________________

Nürnberger Spielwarenmesse 2013. Alle Neuheiten von A - Z, Toy Fair 2013!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=Klt5-mAT ... lyeCxV1VMq

Messe Faszination Modellbahn Sinsheim 2013
http://www.youtube.com/watch?v=dMeZ-OoDe5s

Intermodellbau Dortmund 2013 Modellbahn
http://www.youtube.com/watch?v=VsPyAkiGPls

Miniatur Special 2013 - Bad Clausthal FullHD 1080p
http://www.youtube.com/watch?v=PCPoiwxsoAU

Churer Modellbahner 01/2013
http://www.youtube.com/watch?v=9p0vNNu3S7s

Miniatur Special 2013 - Bad Clausthal FullHD 1080p
http://www.youtube.com/watch?v=PCPoiwxsoAU

TECHNIK Modelleisenbahn Fürth/Odenwald Alle Teile/Complete
http://www.youtube.com/watch?v=OC_Woa3vgTw

Modellbahn: K1 Reportage Das Miniaturwunderland bekommt einen Flughafen
http://www.youtube.com/watch?v=dPfbS0ZaB8s

LOXX Berlin Miniatur Welten Modelleisenbahn Model Train
http://www.youtube.com/watch?v=EauHF3uGn4E

BIGGEST airport in HO scale 1:87 of the world !!!!!!! at Hamburg, Ge
http://www.youtube.com/watch?v=JqwMyEUB24g

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 10. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A helyi vasút Bécs-Baden.

http://www.youtube.com/watch?v=tht3Zu-wUVw

Badner Bahn 2011
http://www.youtube.com/watch?v=raviScK8JZA

Wiener lokalbahnen in der station Karlsplatz
http://www.youtube.com/watch?v=MmTiyHvPamI

Wiener Lokalbahn steht an der Oper zur Abfahrt nach Baden bereit
http://www.youtube.com/watch?v=dtOZaTTKBCM

Wiener Local Bahn
http://www.youtube.com/watch?v=RFqPq2x1n_E

The "Badnerbahn" arriving to its terminus in Baden
http://www.youtube.com/watch?v=s7MRJIx8AKQ

Baden bei Wien
http://www.youtube.com/watch?v=c6f1nche-C0

Badner Bahn 2008
http://www.youtube.com/watch?v=UldYatQ6DdA

125 Jahre Wiener Lokalbahn!
http://www.youtube.com/watch?v=U0yFLM4KOPY

Wiener Lokalbahnen WLB 1987
http://www.youtube.com/watch?v=NVN-bKhb1uk

A 30.4 km hosszú vasútvonal a bécsi Operaház és Baden Josefplatz, népszerű nevén Badnerbahn nevezik, a bécsi helyi vonatok működik.
A vonat a csúcsforgalomban között Baden és Wiener Neudorf 15 percenként, és az Opera a bécsi Wiener Neudorf 7/8-Minuten-Takt. Napi ezek segítségével 30.000 ember kap munkát, az iskolába, és a különböző rendezvények mellett a vasútvonal.
A vezetési idő a központtól Baden le rögtön a Bécsi Állami Operaház körülbelül egy óra. Éjjel, a vonat által támogatott kaszinó busz viszi a látogatókat a kaszinók Badner látogatók Bécs és a bécsi színházak, köztük a Bécsi Állami Operaház, a környező települések. Ez a busz ig 04:00 óra. Néhány éjszakai túrák is használható Bécsben a Vienna Lines jegyeket felár nélkül (lásd itt ).
A helyi vonat csak két pálya és teljesen villamosított magánvasút Ausztriában. Használja a bécsi Operaház és Philadelphia híd az úthálózat, a bécsi villamos , a többi utat is fut, mint egy vasúti sínen, saját vonal.
A helyi vonat közlekedik Bécs Opera által Schedifkaplatz villamossal szabvány Schedifkaplatz amíg csak a megállás előtt Baden-Leesdorf egy teljes sávot, majd Baden-Josefplatz villamos mérsékelten újra.

https://xover.mud.at/~tramway/stvkr-a-w ... Wien-Baden

http://www.city-walks.info/Baden-in-Aus ... -Bahn.html

A nagy előnye, hogy a Badner Bahn villamos a közvetlen kapcsolatot a Bécs belvárosában a város központja Baden. A Badner Bahn meghajtók többször óránként. Egy jegy a rendes ár ára 6,30 euró irányba. Az utazási idő végállomás Wien Oper a végállomás Baden Josefsplatz körülbelül 1 óra. A Josefsplatz is a kiindulási pont a központ gyalog. Az alábbi linken, hogy a részleteket, hogy a megállóhelyek és a menetrend a Badner Bahn.

http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2024982

Bécsben könnyen megközelíthető tömegközlekedéssel. Induló vonatok a Baden Station és fut, legalább 30 percenként. Nincs szükség, hogy megváltoztathatja a vonat bárhol. Attól függően, hogy a kapcsolat az út Baden Bécsbe tart 22 percig (minimum) 43 perc (maximum). A végső cél minden vonat bécsi vagy a stop Wien Südtiroler Platz vagy Wien Südbahnhof , az utóbbi a három nagy állomás Bécsben. A Wien Südtiroler Platz közvetlen hozzáférése van a metró hálózata Bécs (U1-es vonal), a Wien Südbahnhof akkor azonnali hozzáférést a villamos hálózathoz (D vonal). Mindkét hálózat, hogy van egyszerű és gyors hozzáférést biztosít az összes főbb nevezetességei Bécsben. Azt is sétára Wien Südbahnhof a Wien Südtiroler Platz folytatni utazási metróval. Ez egy 5 perc séta. A következő hivatkozások áttekintést jellemző közötti kapcsolatok Baden és Bécs (érvényes csütörtök, 08/26/04). Mint látni fogod, még több kapcsolatot, mint a fent említett. Jegyek a vonat elővételben on-line , vagy az automatákból az állomáson. Egy-jegy ára felnőtteknek 4,50 EUR . (Lásd még a csúcs az oldal , amely mentheti meg 1,50 EUR, ha van egy jegy, amely érvényes a város határain Bécs).


Tamásbá

_________________________________________________________
ROCCO HOe Set!

http://www.youtube.com/watch?v=XB2OmqXGlkw

http://www.youtube.com/watch?v=BqRDOuxTIkU


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 11. - 10:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Keskeny vágányú vasutak Ausztria!

2012 Juli Schmalspurbahnen in Österreich Teil 1
http://www.youtube.com/watch?v=zKEppa1Wzqo

2012 Juli Schmalspurbahnen in Österreich Teil 2
http://www.youtube.com/watch?v=cLhUYenjzgc

2012 Juli Schmalspurbahnen in Österreich Teil 3
http://www.youtube.com/watch?v=XAIyTLYNu6E

"Die Pinzgauer Lokalbahn-eine Schmalspurbahn"- Live Video von Wolfgang Schmökel
http://www.youtube.com/watch?v=nb1y9QyOxwo

SLB Pinzgauer Lokalbahn Führerstandsmitfahrt Mittersill - Schüttdorf Kitzsteinhornstraße (2/2)
http://www.youtube.com/watch?v=HMHslpGMNYE

Fahrt mit der SLB Pinzgauer Lokalbahn
http://www.youtube.com/watch?v=CucUjOX4Sb8

Alte und neue Dieselloks auf der Pinzgauer Lokalbahn (SLB) HD
http://users.atw.hu/sryforum/posting.ph ... ply&t=2359

Soundwave-Radio SPECIAL ... (Folge 1) zu Gast im Pinzgau
http://www.youtube.com/watch?v=hpRqLqDCjkI

Pinzgauer Lokalbahn - Teil 1: von Zell am See nach Mittersill
http://www.youtube.com/watch?v=Q-EGRrU0FIg

Pinzgauer Lokalbahn - Teil 2: von Mittersill nach Krimml
http://www.youtube.com/watch?v=mYgNf-Jap54

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 12. - 8:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
HOe modellek!

http://www.ebay.co.uk/sch/OO9-HOe-/145771/i.html

http://www.xxl-sale.co.uk/search/?q=009 ... 5337248816

http://users.atw.hu/kisvasut-modell/kezdolap.html

Model Tram Brill Lisboa HOe
http://www.youtube.com/watch?v=w6EBN5KfHaQ

Bregenzerwald Bahn im Modell
http://www.youtube.com/watch?v=CmfYYxUf7U4

Rittnerbahn im Modell
http://www.youtube.com/watch?v=gRx2n4wjfaA

BRAWA Funicular Cable Car: Märklin Modelleisenbahn Marklin Layout
http://www.youtube.com/watch?v=AgdnBMJY6i4

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 13. - 7:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
RITNERBAHN!

http://www.youtube.com/watch?v=gRx2n4wjfaA


http://www.youtube.com/watch?v=d8d4Gy1EOrY
( SZEREPEL A RITNERBAHN IS!)

https://www.google.hu/search?q=rittnerb ... 80&bih=650

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... bwagen.jpg

http://www.ritten.com/de/ritten-erleben/rittner-bahn/

http://www.youtube.com/watch?v=6XmaqvwNUcc

Fahrt mit der Rittnerbahn / Ferrovia del Renon [1/2]
http://www.youtube.com/watch?v=g2o30hjki4Q

Rittnerbahn; Oberbozen - Maria Himmelfahrt
http://www.youtube.com/watch?v=CNvLQGno8dE

Il trenino del Renon - Die Rittnerbahn (Trogenerbahn)
http://www.youtube.com/watch?v=b08FcX09dX4



A Ritten Vasút (németül: Rittnerbahn, olasz: Ferrovia del Renon) egy elektromos kisvasút, amely eredetileg összefüggő Bolzano a Ritten fennsík és ma is működik a fennsík, amely összeköti a falvakban található ott

A 19. században a Ritten fennsík volt népszerű az emberek Bolzano , aki szívesen adja át a hétvégén is. Csatlakoztatásához a két helyen , úgy döntöttek, hogy építenek egy fogaskerekű vasút , és 1906-ban a vasúti mérnök Josef Riehl megkezdte a tervezés a sorban. A április 1907 építkezés befejezése , valamint a vasúti hivatalosan augusztus 13-án avatták fel 1907-ben. A teljes vonal hossza , a Walterplatz a Bolzano és Klobenstein volt 11.75 km . [1]
Az 1960-as út között épült Bolzano és Ritten , és ezt követően a vasúti majdnem elhagyott és karbantartás csökken. Döntés született arról, hogy cserélje ki a fogaskerekű vasút egy antenna felvonó . Röviddel a kötélpálya megnyílt a vonat kisiklott a fogaskerekű vasút , és sok ember súlyosan megsérült , és néhány közülük még megölték. A legvalószínűbb ok a jelentősen csökkentett karbantartást. A rack- rész zárt 1966-ban, így működik a szakaszon Maria Himmelfahrt a Klobenstein , amely még ma működik. Ben teljesen felújították 1985-ben.
Jelenleg egy új tricable kabinos felvonó nyolc gondolák , amely képes 550 fő óránként épül . [2 ]

on - Vasúti Renon
Fedezze Renon




A Ritten Train

A "Rittnerbahn" - egy városnéző villamos a Dolomitokban
További újdonságok is megváltoztak az egykor álmos fennsíkon, így ma számos szállodák, panziók és szobák magánházaknál állnak rendelkezésre azok számára, figyelembe ünnepek, melyek ma már általában rövidebb, mint a hagyományos Sommerfrische. 1907-ben egy keskeny nyomtávú vasút elkészült a központtól Bozen a Klobenstein, csökken a fogaskerekű motor szükséges meredek 1.000 méteres emelkedés a hegy Maria Himmelfahrt és a folyamatos, mint a villamos, amely még ma is használatban van, a Oberbozen és Klobenstein. Bozen jól ismert, mint a kulturális és gazdasági központja előtt fejlődött egy nagyon fontos turisztikai után a vasúti át a Brenner-ben fejeződött be 1867-ben. Ezen időpontot követően nemcsak Bozen, de a hegyek Dél-Tirol megnyílt a turizmus. A dokumentumot a 19. centrury azt mondja az első projekt a hegyi vonat egészen a Ritten 1896-ban, de a tényleges építkezés alapján egy másik tervet csak tíz évvel később kezdődött. Augusztus 13-án 1907-ben, a "Rittner-Train" megnyitották a forgalom. A villamos elindult a Waltherplatz a Bozen, de miután a várost átszelő a villamos kalapot kell csatlakoztatni a fogaskerekű motor, hogy felszámolja a meredek emelkedés (1200 méter) a "Bozen" arisztokratikus housemountain ", a Ritten. Amint a vonat elérte Maria Himmelfahrt, az első falu a Ritten fennsíkon, a fogaskerekű motor lekapcsolták, és a hegyi vonat folytatódott a villamos ismét Maria Himmelfahrt a Oberbozen (a második megálló), a Wolfsgruben, és keresztül Lichtenstern a Klobenstein. Miután a felvonóval Bozen a Oberbozen fejeződött be 1966-ban, a villamos-és fogaskerekű szekciót Bozen Maria Himmelfahrt zártak. De a vonat még mindig fut a fennsík, mint a villamos, Maria Himmelfahrt a Oberbozen időnként, és a Oberbozen Klobenstein. A menetrend a villamos összehangolják a menetrendet, a felvonó, ami az utazás Bozen a Oberbozen 12 perc alatt elérhető. korai járművek marad, két kéttengelyes (1907) és két négytengelyes (1908/1910), villamos-autók még mindig használatban van. Mi is van egy modern villamos-autó Stuttgart, 1958-ben épült, és két villamos-autók az Trogenerbahn 1975-ben épült / 77. De mi általában használja a régiek, különösen a nyári hónapokban, amikor sok barátja az eredeti vonat jön ez a vonzás és a természet élvezetére, tájak és csodálatos kilátás nyílik a Dolomitok. Nagyon boldogok vagyunk, hogy a régi villamos az idő az osztrák császár Ferenc József továbbra is fontos, egész évben nyilvános szállítás, és nem egy múzeumi darab. menetrend vonat Ritten / Renon 2013/06/16 - 2013/12/14 Térkép mutatja a síneken Élvezze a különböző (5 MB )

http://www.rittnerbahn.suedtirol-reisen.com/

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 14. - 8:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Zillertalbahn!

http://www.zillertalbahn.at/page.cfm?vpath=index
http://www.zillertalbahn.at/page.cfm?vp ... cale=en_GB

https://www.google.hu/search?q=zillerta ... 80&bih=650

A Zillertalbahn Jenbach és Mayrhofen között közlekedő keskeny nyomközű vasút Ausztria Tirol tartományában. Tulajdonosa és üzemeltetője a jenbachi székhelyű Zillertaler Verkehrsbetriebe AG ("Zillervölgyi Közlekedési Részvénytársaság") - korábban Zillertalbahn AG.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Korszerű ingavonati szerelvény várakozik Jenbachnál
1860-as években meglehetősen rossz közlekedési viszonyok uralkodtak Ziller völgyében (hosszú és kényelmetlen utazások, mocsaras vidékeken átmenő kocsiutak), amely a vasútvonal mielőbbi megépítését sürgette.
1892-ben gyűlést tartottak a völgy községi elöljárói, elismert személyiségei, ahol is vasúti bizottságot alakítottak, majd három évre rá megállapodtak a zillertali vonal megépítésről. A majdani vasútról több elképzelés is született: a vonalat - a jelenlegihez képest - a Ziller folyó jobb partján vezessék Brixlegg felé, vagy például a pinzgau-i keskeny nyomközű vasúttal való összekötés ötlete Gerloson keresztül. Felmerült az a kérdés is, hogy normál, vagy esetleg a már elterjedt 760 mm-es nyomtávot alkalmazzák. Költségi megfontolások, illetve katonai szempontok miatt végül a keskeny nyomközre esett a választás. A megfelelő alaptőke megszerzésének érdekében vállalati formának a részvénytársaságot választották, s 1898-ra a szükséges tőkét - 300 ezer koronát (mai értéken számolva 1,2 millió euró-t) - sikerült összegyűjteni.
1895. december 2-án Zillertal számára a császári és királyi vasútügyi miniszter, Heinrich von Wittek a vasútépítési engedélyt megadta, majd négy évre rá 1899-ben megalakult a "Zillervölgyi Vasút Részvénytársaság" (Zillerthalbahn Actiengesellschaft). Az építkezés 1900-ban kezdődhetett el (első kapavágás dátumáról nem tudni pontos adatot) és 1902. július 31-én - az időközben felmerülő pénzügyi nehézségek ellenére - el is készült a teljes vonal. Indulásként a társaság először két gőzmozdonyt, tíz személykocsit és huszonkét teherkocsit vásárolt.
1920-as évek elején felmerült a vonal villamosításának terve is, de megvalósítására sosem került sor, noha a terv kapcsán már beindultak bizonyos beruházások. A villamosítás helyett egy, az ausztriai keskeny nyomközű vasutak körében forradalmian új megoldásnak számító dízel-motorvonatot helyeztek üzembe, nagy sikerrel.
1956. november 28-tól a vasutat üzemeltető Zillertalbahn AG neve megváltozik a jelenlegi Zillertaler Verkehrsbetriebe AG-ra, valamint menetrendszerinti buszjáratot is indít Innsbruck - Mayrhofen között. 1921 és 76 között a vorderlanesbachi magnezit bányából kitermelt érc folyamatos elszállítása eleinte komoly gazdasági alapot jelentett a társaság számára, azonban az 1960-as évek közepén elindított zillertali közút-beruházási program és az ezzel járó közúti térnyerés miatt a vasútnak a puszta fennmaradásáért kellett küzdenie. Számára mentőövet ekkor az 1965-től 1971-ig tartó, nagyszabású mayrhofeni vízierőmű-építkezés jelentett: a nyersanyag, valamint az építési eszközök szállításával a zillertali vasutat bízták meg. Erre a feladatra (ahol is mintegy 325 ezer tonna cementet kellett megmozgatni ebben az időszakban) két dízelmozdonyt, illetve nagyvasúti tehervagonok szállítására alkalmas, ún. Rollwagen kocsikat vásárolt a társaság.
Szerencsére, 1980 óta a vágányrendszer, illetve a járműállomány folyamatosan megújult, az ezredfordulót követően pedig alacsonypadlós személykocsikkal is bővült a flotta. 2007-ben elkezdődött a kétvágányú vonal részleges kiépítése.

http://www.mayrhofen.at/en/101029/10110 ... train.html

Zillertalbahn (Jenbach - Mayrhofen)
http://www.youtube.com/watch?v=BSao84PwVVo

Zillertalbahn 2011
http://www.youtube.com/watch?v=XBFTNqu_b4o

Zillertalbahn Sommer 2012
http://www.youtube.com/watch?v=PG_WHDnIC_g

Dampf im Zillertal Teil 1
http://www.youtube.com/watch?v=yhdZY0P7Bqw

Tamásbá


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2013 nov. 14. - 8:36-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 15. - 7:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Rhätische Bahn! Bernina Expressz!

Vonatozás Svájcban - A Bernina Expressz
http://www.youtube.com/watch?v=ZYakt_b2esE

Bernina expressz Svájc
http://www.youtube.com/watch?v=Tr8pouMfgtc

Bernina express.
http://www.youtube.com/watch?v=VmAl-ShYYlE


A Rhätische Bahn (RhB) svájci magán vasúttársaság. A társaság 397 km hosszú hálózatot üzemeltet az ország délkeleti részén, Graubünden kantonban.
St. Moritz, Davos és Arosa jól ismert magashegyi üdülőhelyek Svájcban, amelyeket az RhB 1000 mm nyomtávolságú vonalai kötnek össze egymással, illetve a svájci országos hálózatra átszállva Európa nagyvárosaival. Az RhB a Brig—Visp—Zermattbahn (BZV) és a Furka Oberalpbahn (FO) vonalaival vonalai egy nagyobb kiterjedésű összefüggő, 1000 mm nyomtávolságú hálózatot alkot, amelynek a másik végpontja Zermattban van. A három vasúttársaság által üzemeltetett vonalak napjainkban Európa legnagyobb kiterjedésű keskeny nyomtávolságú hálózatát képezik, amelyet még a ma már csak turisztikai célokat szolgáló, gőzvontatású Furka-Hegyivasút (DFB) egészíti ki. Mint turisztikai látványosság, a hálózat két végpontja Zermatt és St. Moritz között a három társaság vonalain keresztül haladó, közvetlen összeköttetést biztosító vonatok, a Glacier-Express szerelvényei közlekednek.

A Rhätische Bahn a következő vasútvonalakat üzemelteti:
Landquart–Davos Platz-vasútvonal
Davos Platz–Filisur-vasútvonal
Landquart–Thusis-vasútvonal
Albula-vasút (Thusis–St. Moritz)
Samedan–Pontresina-vasútvonal
Bever–Scuol-Tarasp-vasútvonal
Bernina-vasút (St. Moritz–TiranoOlaszország)
Chur–Arosa-vasútvonal
Bellinzona–Mesocco-vasútvonal (turisztikai forgalom külső üzemeltetővel)
Vereina-vasútvonal

http://www.evvk.hu/index.php?option=com ... eveleslada

A Bernina-vasút egy egyvágányú, 1000 mm-es nyomtávolságú, 1000 volttal villamosított vasútvonal. A svájci St. Moritz üdülővárost köti össze a Bernina-hágón keresztül az olaszországi Tiranóval. Napjainkban a Rhätische Bahn (RhB) vonala, a II. világháborúig önálló vasúttársaság (Berninabahn, BB) üzemeltette.
A Benina-vasút az Alpok legmagasabban fekvő adhéziós vasúti pályája, és 7%-ot is elérő meredekségével az egyik legmeredekebb adhéziós vasút a világon. A vonalon található a híres Brusiói spirálviadukt is. Az Albula-vasúttal együtt 2008 óta az UNESCO Világörökség része.
Ez a világ egyetlen vasútvonala, melyet a Google az Utcakép szolgáltatáshoz is feldolgozott. Egy vasúti teherkocsira kamerát helyeztek, majd a teljes vonalat lefotózták.

A vonalon 2010 tavasza óta teljesítenek szolgálatot a Stadler Rail Allegra motorvonatai. A kétáramnemű RhB ABe 8/12 motorvonatok az RhB törzshálózatán (11kV AC), valamint a Bernina-vasúton (1000V DC) is képesek közlekedni, ezáltal 2011 óta a Bernina Express vonatok Churtól Tiranóig mozdonycsere nélkül közlekedhetnek. Pontresinában mozdonycsere helyett csak áramnemváltás történik, ezzel a menetidő mintegy 5 perccel csökkent.
A menetrend szerinti forgalomban ezen kívül 6 db ABe 4/4 III motorkocsi vesz részt. Csak kisegítő jelleggel, illetve üzemi céllal kap szerepet 4 db ABe 4/4 II motorkocsi és 2 db Gem 4/4 hibrid mozdony.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Bernina-vas%C3%BAt

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 25. - 8:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=UGlQ3dKqsBM

http://www.youtube.com/watch?v=urfcNs2rwzg

http://www.youtube.com/watch?v=AWIiRUZlCjg

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 26. - 7:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm, hogy többen nézik ezt a fejezetet!!!!!

Kép

A mai napra rendelt " téma "!

A Waldenburgerbahn egy svájci keskeny nyomtávú vasút a Kanton Basel-Landschaft , a közlekedési vállalat, amelynek joghatósága alá az Waldenburgerbahn AG , rövidített WB . Ez köti össze a közösség erdő vár a kanton fővárosa Liestal . Mivel az egyetlen svájci vasúti fut a nyomtáv 750 milliméter. Ez egyben az egyetlen európai vasút ezen a pályán, mellyel nem elsősorban turisztikai célú.

Kép

Története [ szerkesztés ]

A Hauptinitiant létrehozására vasúti Liestal a Waldenburg volt Martin Bider a Long Bruck . Ő kampányolt több mint 20 éve a végrehajtása a projekt. 19 Április 1870 a Basel kerületben volt koncessziós biztosított. A népszavazás 18 Június 1871-ben szentesítették ezt. De ez más volt. 18 Július 1871-ben elnyerte a svájci központi vasúti (SCB) a Szövetségi Tanács koncesszió Bözbergbahn. Ebben részt vettek támogató intézkedéseket a Waldenburgerbahn.
24 Szeptember 1873-ben nyújtott további engedményként a SCB. Ez magában foglalta a vízesés vonat Liestal a Balsthal, egy szárnyvonal a Waldenburg. Ismét a pénzügyi kötelezettségek mellett egy Waldenburgerbahn beépültek a Szövetségi Tanács által. 1874-ben kezdődött az építkezés, a alagút Reigoldswil, a szeptember 1875 ez volt, de anyagi okok miatt, és "nem a szakmai tapasztalat" már létre újra. 1876 ​​kérte a SCB kiterjesztése a Szövetségi Tanács. Ezt azonban elutasították.
Miután Martin biders Death (1878) vette unokatestvére Gedeon Thommen elnöke a " Comité építésére a vasúti völgyében Waldenburg ". Így ő volt az egyik a 25- November 1879, az alakuló ülést vezetett, amelyet a Waldenburgerbahn ben alakult, mint önálló cég.
Ülésén 24 Február 1880 A Szövetségi Tanács úgy határozott, hogy "a koncesszió kiépítésére és üzemeltetésére a vasúti Liestal a Waldenburg, esetleg Langenbruck át "Az SCB a Waldenburgerbahn társadalomra. Még március közepén megkezdődött az építkezés. Az eredetileg tervezett Trasséeführung volt a felmérő, majd Végrehajtó Tanács, Martin Stohler is nyújtva. 30 Október 1880 a kis vonat avatták fel nagy ünnepségek az egész völgyben.
A szerelvény helyet a második és harmadik kategóriás autók rendelkezésre, és a viteldíj volt a harmadik autó osztályt Liestal a Waldenburg egy frank. 1881-ben a vasúti szolgálta nyolc állomásokon és megállóhelyeken, mely négy út mindkét irányban. A leggyorsabb vonat tartott 56 percig az egész útvonalon.
Kezdeményezése bizottság 1909-ben, a kérelmet a koncessziós építésére és üzemeltetésére elektromos kisvasút a Waldenburg körülbelül Langenbruck a Balsthal, és elágazó St. Wolfgang a Mümliswil. A járvány az első világháború megakadályozta ennek a kiterjesztése, valamint a 1912 tervek Umspurung 1000 milliméter és egyidejű villamosítása a sín. A testület úgy döntött, azonban a jövőben a rekonstrukciós munkák a vasúti pályák, állomások és műtárgyak tervezése az alapja a méteres nyomtávú. Így már 1913-ban a méretezett vonal méteres nyomtávú a szóló egy pályaszakasz között Waldenburg és Oberndorf. Az új vasúti sínek között az állomás Liestal és Frenk 1922 híd voltak felkészülve egy esetleges sávváltás.
25 Október 1953 elektromos berendezés volt, 1500 V DC hozzá. Three motorkocsik (CFE 4/4), és két új személygépkocsik (C4) került beszerzésre. 1986-ben a tooths a motorkocsi négy új helyi érdekű vasút kompozíciók (BDE-4/4, Bt) váltotta fel. Köszönhetően az új járművek és a különböző fejlesztések a létesítmények, az utasok száma gyorsan növekedett. Így 1993-ban további három helyi érdekű vasút kompozíciók (BDE-4/4, Bt) és még három további szabályozás car (Bt), meg kell vásárolni.
2002, abból az alkalomból, a Svájci Szövetségi Torna Fesztivál támogatta a Waldenburgerbahn együtt buszok két hétvégén 75.000 látogatót Liestal a torna központ Bad Bubendorf és vissza, a vonat elindult ez az extra hosszú kompozíciók és a 7,5 perces időközönként. Az Euro 2008 elővárosi vonatok 15 percenként között Liestal Bad Bubendorf, mint a helyét a ventilátor tábor 9 Stadion használni.

https://www.google.hu/search?q=Waldenbu ... 80&bih=599
( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! )

DAMPFZUG WB5 Steam Train Waldenburgerbahn
http://www.youtube.com/watch?v=gmQDeW7OR4U

Waldenburgerbahn
http://www.youtube.com/watch?v=e-xDVZUAXBs

Waldenburgerbahn
http://www.youtube.com/watch?v=jQRdEFmsG3U

Regio Train 3166 WB Liestal Waldenburg.m2ts
http://www.youtube.com/watch?v=m4bSgMxgh9Y

Regio Train 3167 WB Waldenburg Liestal.m2ts
http://www.youtube.com/watch?v=FuaNtxjtrQQ

Kíváncsi vagyok mi jutott gondolatokba a fentiek megnézése után?
Pl. Hüvösvölgy-Nagykovácsi-------Hüvösvölgy-Solymár
Gyögyös-Mátraháza-Kékestető-----Gyöngyös-Mátraszentimre
A Balaton déli és északi oldala.
Keszthely-Héviz és még nagyon sok más útvonal a tényleges keskeny vágány előnyével!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 26. - 18:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://iho.hu/hir/egy-modell-kiallitas-kepei-131125

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség