SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 17:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 286 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 13. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Én is építem a modellemet, egy Griffon 2000 TDX - et! Csak elakadtam! Van egy 4 ccm - es ASP motorom (650 Watt) és evvel az egy motorral szeretném megemelni és meghajtani a járgányt!

Szerintetek lehetséges ?
Ha megtalálom a képeket belinkelem őket!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 13. - 19:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia !

Megoldani meg lehet, de nem éri meg. A Griffon két ventillátorra van
tervezve. Egy emelőventillátorra és egy tolóerőt szolgáltatóra.
Természetesen a két ventillátort meg lehet hajtani egy hajtóműről , ami
lehet az ASP motorod is. De az áthajtómű rendszer igen bonyolult
lenne, és a kivitelezése igen komoly szakértelmet követelne. Itt
mindenféle transzmissziós tengelyekre, kuplungokra, kadámcsuklókra
és hasonló nem éppen átlagmodellezőknek kitalált kütyükre lenne
szükség.

A robbanómotoros meghajtás szerintem csak egy ventillátoros
rendszernél életképes, mert itt csak egy motor , meg egy légfúvó,
célszerűen légcsavar kell.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 30. - 18:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helo, én is próbálkozom légpárnás építéssel, most a harmadik modellnél tartok, de ez se az igazi. Működik, csak nagyon lassú és kanyarodni se lehet vele... mondjuk jobb mint az előző 2 :) végigböngésztem ezt a fórumot és megpróbáltam azok alpján építeni, amit itt írtatok(+képek), de még így se lett az igazi. A testét hungarocellből csináltam(50x25cm a felülete), egy 400/35-ös 6v-os motort tettem rá, 18-15cm-es propival, és egy 8.4v-os, 900mah-ás nimh aksival. A szoknyát fóliából csináltam, ami befelé hajlik, a lefelé áramló levegő kb a propellerszél fele. A motortartót 0,5cm vastag farostlemezből készítettem, a kormánylapátok depron tálcából vannak kivágva(egy 20x10x20mm-es szervó mozgatja őket). Az egész modell súlya mindennel együtt 0,6kg. tudnátok valami változtatást javasolni, hogy jobban működjön? Vagy le tudnátok írni egy működő modell adatait/tervrajzát? Nagyon megköszönném, mert asszem én itt elakadtam, illetve van pár ötletem hozzá, de nem vagyok benne biztos hogy azokkal jobban működne :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 18. - 21:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Én is építettem egy légpárnást, olyat amit Sry leírt az oldalán. Gyorsnak gyors de kanyarodni egyik irányba sem akar.
http://users.atw.hu/phoenixxx/rch.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 18. - 22:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nem fordul? Ez érdekes mert ennek a meghajtásnak pont az a
legnagyobb hiányossága, hogy állandóan el akar valamerre fordulni.

Ha álla talajon adsz egy teljes gázt, akkor mit csinál? Melyik része
emelkedik fel először?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 18. - 22:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az eleje. Egyébként remekül megcsináltad mert elsőnek megépítetem én is és egy osztálytársam is. Érdekes hogy neki is ez a probléma lépett fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 18. - 22:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Sajnos a légpárnások sokkal összetettebb szerkezetek, mint aminek
elsőre látszanak. A különféle erőhatások és nyomatékok egy nagyon
bonyolult rendszert alkotnak, és mint ilyen könnyen megtréfálhatja az
embert.

A kormányzásnál leegyzserűsítve öt tényező játszik szerepet.
1.) A szerkezet tömegközéppontja
2.) A légpárna nyomásközéppontja
3.) A tolóerő vektor elhelyezkedése
4.) A toló légcsavar precessziója
5.) A kormányok elhelyezkedése és nagysága.

Na ha ezekben valami nem stimmel akkor van a baj. Pl. ha a
tömegközéppont egybe esik a légpárna nyomásközéppontjával, akkot a
tolóerővektor előre dönti a gépet és az felakad. Ilyenkor a kormányzás
furcsán viselkedik. Sokáig nem történik semmi a kormánymozdulatra
aztán hirtelen kitör valamerre.

Másik gyakori hiba a toló légcsavar precessziója és a kormánylapok
méretének helytelen viszonya. ekkor megtörténhet az, hogy kis gáznál
jobbra húzottkormánynál jobbra megy, aztán további gázadásra
egyenese, aztán meg balra, miközben a kormányon nem mozdítottunk
semmit. :? Na ez aztán az igazi X akta.

Még lehetne sorolni a forcsaságokat százával. Valószínűleg ezér nincs
légpárnás modellezés, ami van az meg elég lagymatag poroszkálás csak,
nem az igazi légpárnásokra hasonló akciója van a modelleknek. Inkább
csak valami vérszegény kóricálás.

Nagyon sokat foglalkoztam a légpárnások elméletével és néhány
részkérdést sikerült is megoldani. Ezért építettem a mocsárjáró hajókat,
mert azokon egyszerűbb volt kikísérletezni a légcsavaros hajtás és
levegőben dolgozó kormánylapát helyes megoldását. Voltak ám
böbbenetek ebben is mire meglett a jó megoldás.

A te hajódhoz első körben javasolnék egy nagyobb kormályapát párt,
sokkal nagyobbat mint ami most van. Aztán ha az fenn van akkor kezd el
mozgatni az akkut a hajótesten, és figyeld, hogy mi történik. A súlypont
mindenképpen a szimmetria vonalban legyen. Ezzel kell addig játszani,
amíg a megfelelő eredményt el nem éred.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 22. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

"Kívülállóként" találtam egy oldalt, ami érdekes lehet:
http://www.john-tom.com/html/RCHover.html

Remélem találtok rajta valami hasznosat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 10. - 22:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek.

Én karácsony óta építgetek egyet. A másik fórumra fel tettem az építés folyamatát. Gondoltam ide is fel teszem. Már nagyjából készen van. Még a festés van hátra, szélvédők meg még néhány apróság. Most kb így áll a szerkezet:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Ugyan ezt meg csináltam kisebben, pontosan harmada.

Kép

Kép

Kép

Üdv.: Szilárd


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 7:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Szilardka!

Ez nagyon szép lett, gratula. Ez az SR.N5 igaziban is egy mutatós
szerkezet , és modellben is jól néz ki. Vizen próbáltad már?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szó ami szó, tényleg nagyon szép lett. :D
Andi is gyönyörködött benne hajnalban, pedig Ő hajókhoz van szokva. :D
Én a fa munka miatt voltam lenyűgözve.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 11:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez a "Szilárdka " nagyon ügyes!
Ez több mint gratuláció


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Légpárnás hajók
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 20:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ez igazán profi munka ha beüzemeled mindannyian szivesen látnánk róla egy videót is gratulálok


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 21:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek.

Köszönöm, az elismerő szavakat :D. Itt pirulok :oops: .
Még nem úszott a kicsike. Igazából még egy métert sem ment. Csak annyit amit felfújt szoknyával tologattam.
Videó természetesen lesz róla.

Üdv.: Szilárdka.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 11:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!

sry írta:

Ez az SR.N5 igaziban is egy mutatós
szerkezet , és modellben is jól néz ki

üdv.:SRY


Én a Discoverin láttam először és akkor ott beleszerettem. A műsort feldigitalizáltam és egy jó párszor még megnéztem. Rengeteg segítséget nyújtott. Nekem Ezek az igazi kedvenceim. Bámulatos gépek.

Üdvözlettel: Szilárd.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 286 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség