SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 18. - 17:36

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 134 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 21. - 17:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv
Nem tudom hogy ismeritek ezt a cikket az EZERMESTERBEN jelent meg 1964 Április-Májusában a címe:"Szárnyra kap a motorcsónak I-II"
http://www.ezermester.hu/oldtimer/pdf/196404.pdf
http://www.ezermester.hu/oldtimer/pdf/196405.pdf
Én nem értek hozzá de a második részben számítások is vannak.
Remélem tudjátok használni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 21. - 21:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi Gábor a cikkeket! Nagyon tetszenek, még nem ismertem őket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 22. - 16:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Gábor!

Ezeket az Ezermester számokat hol lehet megtalálni a neten?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 22. - 18:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt lehet megtalálni az összes régi Ezermestert 1957-1997-ig.
http://www.ezermester.hu/oldtimer/index.php
Ki kell választani az évfolyamot kijelölni majd az új oldalon kiválasztani a hogy melyik hónap kell majd a megnyíló új oldalon kiválasztani hogy PDF be vagy DjVu formátumba legyen megnyitva nekem a Mozilla PDF-nézője nyitja meg és ott tudom elmenteni.
Elég lassan jött le nekem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 22. - 18:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönöm a segítséget!

Végre sikerült végigolvasnom rendesen az ajánlott cikkeket és mit
találok a végén? A szerző Beledi Dezső :twisted: :twisted: :twisted:
Mit mondjak igen autentikus forrás. Beledi Dezső és Fekecs Gábor voltak
az első hazai szárnyashajó megalkotói. Beledi Dezső a Szovjetúnióban
végzett és ott Alekszejev tanítványa volt. Alekszejev neve ha nem
mondana semmit, akkor annyit segítek, hogy minden Szovjet-Orosz
szárnyashajók és ekranoplánok atyjáról van szó. A nálunk futó típusokat
is Alekszejev, vagy az általa vezetett iroda alkotta meg.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 22. - 21:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Amúgy alakulgat (igaz kegyetlen lassan) a szárnyashajó is:

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8110931

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8110933

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8110934

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8110935

Annyi haladás van, hogy elkészült a fedélzet, na meg a szervotartó
elem is. Van benne motor és szabályzó is. Ebben a formában már
úszóképes, és manőverezhető, akár mehetne is a vízre.
A vizes kísérletek megkezdése előtt azért lezárnám a fedélzeti nyílást
egy felépítménnyel, meg legalább a lakkozást el kellene végezni.

Ha minden igaz, nemsokára kezdődhetnek a futáspróbák is :roll: :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 25. - 20:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Na már van a gépezetnek felépítménye is, meg ha már amúgy is
lakkoztam kapott ez is egy réteget.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8178368

Most már megbántam, hogy rendes ablakokat reszeltemrá, mert
ezeket be is kell "üvegezni", amúgy meg elég lett volna néhány
ablakokat imitáló fekete matrica. Ez így sokkal szebb, de macerásabb is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 26. - 20:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Alakult kicsit a gépezet ma is.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8196737

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8196739

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8196742
Szép kék "üvegezést" kapott a felépítmény, és mint látható fehér színű
lett a kabin. A hajótestre felraktam két kis szárnyakat. Érdekes módon a
60-as években mindennek szárnya volt, a hajónak, az autóknak, de még
a kávéfőzőnek is. :D :D :D :D Ezen ős szárnyashajók stíluselemét
vettem át.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8196747
Egy kicsit elszaladt a dolog, mert mint látható a pozíciófények is
működnek. Hogy ennek mi értelme van egy kísérleti modellen?
Nagyjából semmi, de jól néz ki.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8196749

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8196752

Lassan, de biztosan alakul a dolog. Szerintem ez egy-két hát múlva
vízen lesz.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 26. - 22:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Közben a szárnyashajók utánni nyomozásban is vannak fejlemények.
Sajnos eggyel kevesebb lett az amúgy sem hosszú felsorolás.

(A név után zárójelben a típus van megjelölve)

1. BÍBIC I (Polesje)
2. BÍBIC II (Polesje)
3. BÍBIC III (Polesje)
4. BÍBIC IV (Polesje)
5. SZH2 (SZH2) A második hazai kísérleti kísérleti szárnyas kishajó
6. FECSKE I (Volga)
7. FECSKE II (Volga)
8. MCS (MCS) Az első hazai kísérleti szárnyas motorcsónak
9. NADAP ex. FECSKE (Fecske) Az egyetlen hazai fejlesztésű nagy utashajó
10. QUICKSILVER (Lastochka) A Duna leggyorsabb hajója
11. SIKLÓ I (Luch)
12. SIRÁLY I (Raketa)
13. SIRÁLY II (Raketa)
14. SIRÁLY III (Raketa)
15. SÓLYOM I ex. SÓLYOM (Meteor)
16. SÓLYOM II (Meteor)
17. SÓLYOM III (Meteor)
18. VÖCSÖK I (Voszhod) Ma múzeumhajó a Zoltán Alapítvány kezelsében
19. VÖCSÖK II (Voszhod)
20. VÖCSÖK III (Voszhod)
21. VÖCSÖK IV (Voszhod)

A listán 11. SIKLÓ I-ről van szó. Ez egy "sötét ló" senki nem tud róla
semmit. Már én is többször körbefotóztam, és már akkor is gyanús volt
a dolog, mert nem voltak szárnyvédő keretek az oldalán. A hajóregiszter
szerint ez szárnyashajó ( http://www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=1458 )
Az írják, hogy: "...LUCH típusú hordszárnyas hajó..."
Aztán ma fény derült a turpisságra. Találtam egy képet egy orosz
portálom:
Kép

Ez egy LUCH típusó hajó menetben. Gyorsnak gyors, de a hullámkép
egyáltalán nem szárnyashajós. Aztán meglett a megoldás. Orosz
hajóregiszterben találtam ezeket:
http://www.riverships.ru/download/d_zarnitsa.gif
http://www.riverships.ru/download/d_luch.gif

Mint látható ez egy laposfenekű, vízsugárhajtásos siklóhajó. Sajnos
nem szárnyashajó. Hát ezért rövidült a lista 21-ről 20-ra.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 27. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szóval " adja Neptun, hogy menjen siklásban a nagyon szép modelled"!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 28. - 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát ez szenzációs kis hajó. :D :D :D :D Nagyon tetszik.. Iszonyat jól néz ki. Kíváncsi vagyok hogyan fog úszni.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 07. - 20:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi Szilárdka!

Ha menni fog mint szárnyashajó, ha nem az biztos, hogy a felépítmény
"túl fogja élni" ezt a hajót, mert ha egyszer rászánom magam egy
kis/közepes motorcsónak tervezésére, annak ilyen lesz a kormány
állása. Egy egyszerű kormányállást szerettem volna, de ahogy
elkészült nagyon megtetszett nekem is, rajzon nem nézett ilyen jól ki.

Ezer dolgom van mostanában, egymás után jönnek a falunapok, de
azért kikapcsolódásként faragtam kicsit a szárnyason is:

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8390327
Itt van egy mini reflektor. Kb akkora, mint egy ceruza végén a radír.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8390319
De amilyen kicsi, olyan erős a fénye....merthogy működik is a kis
refi.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8390324

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8390325
Teljes díszkivilágításban a hajó :twisted: :twisted: Szegény "körfehér"
az árboc tetején csak pislákoló kis sárga lámpácskának néz ki a
vakító kékes-fehér fényben.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8390329

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8390331
A kormányállás tetejére felkerült még két mentőgyűrű is, valamint a
tat felőli végén, a főhelyre egy nemzeti színű zászló, ezzel el is készült
a kormányállás.

Most a hajótest festése, és a mechanika készre szerelése jön, aztán.....
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 07. - 21:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de egy kis szárnyashajó történettel is szinesítsük a topicot:

A történet Thomas Moy kísérleteitől indult. Jeles Angol tudósunk egy a
levegőnél nehezebb repülő szerkezet megalkotásán dolgozott, és a
különféle szárnyszelvények, szárnyalakok áramlástani kísérleteit ,
szélcsatorna hiányában, egy vitorlás hajóval végezte. A hajóra szerelte
szárnyelképzeléseit és így figyelte viselkedésüket. Így 1861-ben
feltalálta a szárnyashajót, pontosabban a szárnyas-vitorláshajót.

Az első igazi motoros szárnyashajót Enrico Forlanini építette 1898-ban.
Ez még légcsavar hajtású hajó volt.

Kép
Forlanini szárnyashajója merült helyzetben....

Kép
....és nagy sebességű menetben, szárnyakon.

Még páran próbálkoztak furcsa szerkezetekkel (Grocco, Bell, Richarrdson.
... stb..), de mivel alig volt érdeklődés a szárnyashajók iránt, afféle
hóbortosok játékszereként működött csak a dolog.

Aztán eljött az I. VH. utánni időszak. Mivel Németország számára még a
csatahajók számát is meghatározták (2 az az 2 darabot engedélyeztek)
az Antant hatalmak, minden ú, és innovatív elképzelés nagy jelentőséggel
bírt. Nem véletlen, hogy hamarosan Németország vizein tüntek fel az első
igazán hatékony szárnyashajók. Ezek megalkotója Hans von Schertel
tengerészeti kutatómérnök volt.....

na de erről majd legközelebb.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 10. - 4:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Csak hogy gyarapodjon a gyűjtemény :D

Kép

Kép

Kép

Kép

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 10. - 10:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. mindenkinek!

A következő jeles személyünk a történetben Hans von Schertel
Kép

Schertel 1927 és 1936 között dolgozott a szárnyashajók elméleti és
gyakorlati kérdésein. Majd ezt követően bekapcsolódott a Sachsenberg
hajógyár is a munkába, majd a német haditengerészet is érdeklődést
mutatott és pénzzel támogatta a munkát. Így született meg 1941-re el
is készült a VS 6 jelű hordszárnyas naszád.

Kép

Kép

Na ez már úgy néz ki, mint amit ma is szárnyashajónak hívunk. Ezt a
hajót csak tesztekhez használták, harci cselekményekben nem vett
részt, így 1945-ben, épségben a Szovjet csapatok zsákmánya lett.
A későbbi események ismeretében jól sáfárkodtak a megszerzett
zsákmánnyal.

folyt.köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 134 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség