Na de egy kis szárnyashajó történettel is szinesítsük a topicot:
A történet Thomas Moy kísérleteitől indult. Jeles Angol tudósunk egy a
levegőnél nehezebb repülő szerkezet megalkotásán dolgozott, és a
különféle szárnyszelvények, szárnyalakok áramlástani kísérleteit ,
szélcsatorna hiányában, egy vitorlás hajóval végezte. A hajóra szerelte
szárnyelképzeléseit és így figyelte viselkedésüket. Így 1861-ben
feltalálta a szárnyashajót, pontosabban a szárnyas-vitorláshajót.
Az első igazi motoros szárnyashajót Enrico Forlanini építette 1898-ban.
Ez még légcsavar hajtású hajó volt.

Forlanini szárnyashajója merült helyzetben....

....és nagy sebességű menetben, szárnyakon.
Még páran próbálkoztak furcsa szerkezetekkel (Grocco, Bell, Richarrdson.
... stb..), de mivel alig volt érdeklődés a szárnyashajók iránt, afféle
hóbortosok játékszereként működött csak a dolog.
Aztán eljött az I. VH. utánni időszak. Mivel Németország számára még a
csatahajók számát is meghatározták (2 az az 2 darabot engedélyeztek)
az Antant hatalmak, minden ú, és innovatív elképzelés nagy jelentőséggel
bírt. Nem véletlen, hogy hamarosan Németország vizein tüntek fel az első
igazán hatékony szárnyashajók. Ezek megalkotója Hans von Schertel
tengerészeti kutatómérnök volt.....
na de erről majd legközelebb.
üdv.: SRY