Bizony, hogy érdekes:-)
Ennek a szárnyelrendezésnek több oka is van.
először is nem is így nézett ez ki eredetileg!Na és a neve sem"Volga" volt. Hívták ezt "Sztrela"-nak, "Molnija"-nak, de néhol mág "Meteor"-nak is. Ezek voltak az első néváltozatai, és általában abban tártek el egymástól, hogy mindnek más volt a szárnymegoldása. A végül bevált megoldás lett a képen látható és akkor kapta meg a "Volga" nevet is.
( a téma vágóan érdemes elolvasni :
http://users.atw.hu/sry/szarnyasok/Volga_Volga.pdf )
A kettős első hordszárny egyrészt a kiemelkedés gyorsítását szolgálja, másrészt a hullámos vizen haladáskor a hajó bólogatását hivatott meggátolni. Ugyanis ez a kis hajó tengermelléki üzemre készült. Elsősorban üdülőövezetek vizitaxija lett volna, a Fekete tengeren.
Mivel a választott motor igencsak gyengécskére sikerült (77 LE) és a hordszárnyas hajók ellenállása a kiemelkedési szakaszban a legnagyobb, valahogy rá kellett segíteni a hajó vízből való kiemelésére. Ezért van a második hordszárny az első tartólábakon.
Másrészt a tengeri üzem miatt a hullámzással is kezdeni kellett valamit. A felszínhatás elvén működő szárnyak rossz tulajdonsága, hogy "pattognak" a hullámokon, vagy ha bemerül, akkor negatív állásszögbe kerül és lerántja a hajó-orrt a vízre. ezeket a jelenségeket kiküszöbölendő a második szárny megoldása.
A felcsapó, felspriccelő víz minden esetben káros a hajó menetére nézve, ez ellen a hajófenék többszörös lépcsőzésével védekeztek.
Egyébként a hajóba nem elég, hogy egy eleve gyengécske motor került, ezt még megfejelték egy "V" hajtással is ami további súlyos lóerőket emésztett fel. Szóval a 6 utassal ez nem nagyon ment szárnyakon
csak evickélt.
Sok ilyen hajó készült, és mára már az egész világon elterjedtek, a motorokat kicserélték a tulajok és 150-200 lőerővel már csodaszépen fut szárnyakon is teljes terheléssel
Üdv.: SRY