SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Rajzok és Fotók. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=4&t=1721 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | skeleton [ 2011 máj. 03. - 13:01 ] |
Hozzászólás témája: | Rajzok és Fotók. |
Üdv mindenkinek. Nyitok egy uj témát,mert nem találtam helyet ahova betudnám rakni a linket:http://forums.airbase.ru/2008/11/t64915,7--chertezhi-korablej-sovremennosti-4.html |
Szerző: | Mec [ 2012 júl. 04. - 10:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Esetleg valakinek nincs rajza a Rakéta hajóról? http://users.atw.hu/sry/szarnyasok/tuzolto_raketa.pdf Tetszenek a tűzoltó és a szárnyashajók is, így két légy mehetne egy csapásra Találtam még pár fotót amivel bővíthető a PDF: http://forum.stctv.ru/news/view/8090 http://nnm.ru/2012/04/03/ |
Szerző: | krisz [ 2012 júl. 04. - 14:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Van néhány rajzom, persze nem sok, valamelyik könyvben bordametszet is akad. Meg egy pár kép a netről |
Szerző: | sry [ 2012 júl. 11. - 8:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Egyszer tégen megígértem és most el is jött az ideje http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=2178 Üdv.: SRY |
Szerző: | Mec [ 2012 júl. 14. - 9:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Üdv. Mindenkinek! Egyszer tégen megígértem és most el is jött az ideje http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=2178 Üdv.: SRY Köszi! A tűzoltó kivitelről is be lehetne illeszteni a képeket? Remélem előkerül pár rajz is, viszont ezt a hajót már tényleg műgyantából kell készíteni. |
Szerző: | mamut [ 2012 aug. 12. - 8:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Volga 8.5 Hátul egy többször tört szárny, elől dupla V szárny. Nem tudtam egybe fotózni, ezért a két kép. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu |
Szerző: | sry [ 2012 aug. 12. - 8:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Mamut! És ezt meg hol találtad? Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2012 aug. 12. - 12:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szentendrén, Lajosforrás felé menet, az országút mellett van avalami fémműhely(?). Bár manapság nehéz megmondani egy üzemről, hogy az micsoda. Lehet, hogy egy szinesfémfeldolgozó, és mára már be is olvasztották. |
Szerző: | sry [ 2012 aug. 12. - 13:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi az infót! Mikor készült a kép? Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2012 aug. 12. - 17:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Köszi az infót! Mikor készült a kép? Üdv.: SRY 47°40'59.06"N 19° 2'44.05"E 2012.08.11. 14:00 (Zulu) |
Szerző: | sry [ 2012 aug. 12. - 19:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: sry írta: Köszi az infót! Mikor készült a kép? Üdv.: SRY 47°40'59.06"N 19° 2'44.05"E 2012.08.11. 14:00 (Zulu) Köszi, ha időm engedi megpróbálok utánna menni a dolognak! Márcsak azért is, mert ez nem a két 60-as években idekerült hajó egyike, hanem valami új szerzemény lehet. Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2012 aug. 13. - 8:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Köszi, ha időm engedi megpróbálok utánna menni a dolognak! Ha sikerül valami látogatást szervezni oda, akkor szólj! Érdekes a két első szárny. A felső szárny hátrébb van és látszólag nagyobb az állászöge. A nagyobb állászög valszeg a kis sebességű szárnyaláshoz kell, amikor mindkét szárny vízben van. A hátrébb helyezés talán azért van, hogy a nagysebességű szárnyalásnál, amikor már csak az alsó szány van vízben, akkor az alsó szárny után felvágódó vizet hasznosíthatja, illetve a spriccelő víz mennyiségét csökkentheti. |
Szerző: | sry [ 2012 aug. 13. - 8:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bizony, hogy érdekes:-) Ennek a szárnyelrendezésnek több oka is van. először is nem is így nézett ez ki eredetileg!Na és a neve sem"Volga" volt. Hívták ezt "Sztrela"-nak, "Molnija"-nak, de néhol mág "Meteor"-nak is. Ezek voltak az első néváltozatai, és általában abban tártek el egymástól, hogy mindnek más volt a szárnymegoldása. A végül bevált megoldás lett a képen látható és akkor kapta meg a "Volga" nevet is. ( a téma vágóan érdemes elolvasni : http://users.atw.hu/sry/szarnyasok/Volga_Volga.pdf ) A kettős első hordszárny egyrészt a kiemelkedés gyorsítását szolgálja, másrészt a hullámos vizen haladáskor a hajó bólogatását hivatott meggátolni. Ugyanis ez a kis hajó tengermelléki üzemre készült. Elsősorban üdülőövezetek vizitaxija lett volna, a Fekete tengeren. Mivel a választott motor igencsak gyengécskére sikerült (77 LE) és a hordszárnyas hajók ellenállása a kiemelkedési szakaszban a legnagyobb, valahogy rá kellett segíteni a hajó vízből való kiemelésére. Ezért van a második hordszárny az első tartólábakon. Másrészt a tengeri üzem miatt a hullámzással is kezdeni kellett valamit. A felszínhatás elvén működő szárnyak rossz tulajdonsága, hogy "pattognak" a hullámokon, vagy ha bemerül, akkor negatív állásszögbe kerül és lerántja a hajó-orrt a vízre. ezeket a jelenségeket kiküszöbölendő a második szárny megoldása. A felcsapó, felspriccelő víz minden esetben káros a hajó menetére nézve, ez ellen a hajófenék többszörös lépcsőzésével védekeztek. Egyébként a hajóba nem elég, hogy egy eleve gyengécske motor került, ezt még megfejelték egy "V" hajtással is ami további súlyos lóerőket emésztett fel. Szóval a 6 utassal ez nem nagyon ment szárnyakon csak evickélt. Sok ilyen hajó készült, és mára már az egész világon elterjedtek, a motorokat kicserélték a tulajok és 150-200 lőerővel már csodaszépen fut szárnyakon is teljes terheléssel Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 aug. 25. - 19:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy újabb érdekes megoldás: Én ugyan nem vagyok híve a nagy meredekségű felszínt áttörö szárnyrendszerekbek, de azért ez megér egy gondolatkísérletet. Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2012 dec. 12. - 14:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Egy full extrás gép: http://www.balancer.ru/forum/punbb/attachment.php?item=290618&download=2 |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |