SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 04. - 0:24

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 89 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 30. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
T. Füligjimmi!
Egy észrevételt ha megengedsz.Az invertereknek két fajtája van.Az eggyik a négyszög, a másik a szinusz.Tapasztalatból tudom ,hogy a négyszög nem szereti a tisztán induktív terhelést,sőt nagyon nem.Viszont a komutátoros motort simán elviszi.Nekem egy négyszázas elvitte a hatszázas sikítót.A szinuszos valószínüleg jó lenne csak az ára nem/ámbár ha van egy Dubaji nagybácsid/.Kb a tizszerese a simának.Más ha van egy 180Ah akkumulátorod akkor avval/minden veszteséget beszámítva /kb egy órányit dolgozhatnál.Szerintem szereld meg a géped,valószínűleg az lesz a legolcsóbb megoldás.Vagy a B verzió az agregátor.
Szerbusz Tamás!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: fűnyíró
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 01. - 7:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lassan átmegyünk fűnyíró topicba. :-)

Nem tudom a HQ konverterek pontosan milyen hullámformával dolgoznak, de egy ismerősöm simán flexel vele ha jól tudom 800W-os flex-szel.
Mindenképpen szükségem van rá, mert kell a 220 a terepen is.
Nézegettem az agregátorokat, egész olcsón is lehet már venni.
De mi az a B-tipus ???
Nem igazán értek hozzájuk...
Van ilyen agregátor elfogadható méretben is?
És mennyire hangos? Meg lehet maradni a 2-4 méteres körzetében is huzamosabb ideig?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 01. - 8:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
T, Jimmy!
A B tipus az a szinusz konverter.Ennek a jele hasonlít a legjobban a hálózati feszültséghez.A flex és a fűnyíró motor között az ohmos ellenállásban van igen nagy különbség/álló motornál/.Flexet én is használtam már inverterről.Az Én agregátoromat nem nevezném túl hangosnak és éhesnek sem,de hát ez azt hiszem gyártmány függő is.
Azt hiszem kicsitn félre értettelek.A B verzió alatt az agregátor vásárlást értettem.
Szerbusz Tamás!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: agregátor
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 01. - 20:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi.

Asszem' az agregátor lesz a megoldás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csupa
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 16. - 16:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sjanos e peches gépem jobblétre szenderült.
Végzetét egy magasabb bokor jelentette, melybe a jobb szárnyvége felszálláskor beleakadt.
Cigánykerék, és törés.
Annyi ragasztó volt már rajta hogy nem volt érdemes folytatni a legozást szegénnyel.

Hiányosságaiból tanulva készül az utódja.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Újabb csupaszörny
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 24. - 15:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt az új szörny berepítése.
Kissé amatőr módon tettem le, így kicsit eltört a motortartó:

http://vimeo.com/13567715


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csupa
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezzel a géppel annyi kínom merült fel, hogy ha csak egy picit is a kelleténél nagyobb sebességgel ér földet, a nagy szárnyfelület miatt a "párna" megdobja és annak ez a fura dobott dugóhúzó a vége.
Milyen módon lehetne megszabadulni ettől a kellemetlen tulajdonságtól?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 10:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.


Le kell rontani az aerodinamikai jósági számot a leszállás végén.......
Egy interceptor kell a szárnyra, vagy a gépre. Mivel csupaszárny lehet
egy lap is egy szervóval. Szokták ezt féklapnak is nevezni, ami
teljesen helytelen, mert a féklap az egészen más. A helyes elnevezés a
zuhanófékk lenne.

De lehet törzsféklapot is beépíteni az is ugyanezt a hatást váltja ki.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 10:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
na itt találsz róla pár sort "rontólap" néven:

http://users.atw.hu/sry/cikk74.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 10:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
na itt már egyértelmű a dolog:

Kép

A Pirat szárnyán nyitva vannak az áramlásrontók. ezek lerontják az
aerodinamikai jóságát a gépnek, a Cx megnő, a leszakadó örvényes
áramlás miatt a Cy lecsökken. A merülés tangens szöge megnövekszik.
A párnahatás a szárny leáramlásának a következménye, a leáramlás
pedig a Cy függvénye. Ha Cy leromlik a párnahatás is leromlik vele
együtt.

A vitorlázókon pont azért alkalmazzák, mert a nagy siklószámú
korszerű gépek e nélkül csak iszonyat hosszú pályákra tudnának leszállni,
olyan sokáig "csúsznának" a saját gerjesztett légpárnájukon.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: zuhanófék
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 11:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, ha jól rémlik a Góbén is volt ilyen.
Úgy emlékszem olyan hatása volt mint amikor a kocsi fékjére közepes erővel rálépek.
Régen volt...

Na és ez kellett volna a discusra is. Ha bejöttem vele a délpestin egy méter magasan a pálya elején (ekkora volt a gaz), a pálya végén még 90 centi volt a magasság. Hiába flaperonoztam, halottnak beöntés volt.
Egyszerűen nem lehetett vele leszállni, általában 5-6 próbálkozás után sikerült.

Ez a csupa meg pattog a párnán mint kecskesz..r a deszkán.
Asszem a törzs fölé kap valami nagyobb felületet, amit szervóval nyitok majd.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 12:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Olyat is lehet, az már majdnem törzsféklap, de csupán az is elfér, csak
először nagyobb magasságban, kis sebességen ki kell próbálni, mert
vannak gépek, amik nagyon rosszul reagálnak a törzsféklap
nyitására.

A központi törzsféklap nem egy elterjedt megoldás, de azért van erre
is több példa:

Kép

Kép

Kép

mint látható a súlypont előtt van a lap!!!!

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 12:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Levegőben, tehát leszállásnál kinyítható fékernyő - ezt gyakorlatban méretezni illik -
Ez egyszerű megoldás és a meglévő gépre utólag is felszerelhető!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 12:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Levegőben kinyítható fékernyő - ezt gyakorlatban méretezni illik -
Ez egyszerű megoldás és a meglévő gépre utólag is felszerelhető!


Így van! Régebben a katonai repülésben is ilyet használtak, a Mig-21,
Mig-23, Mig-29 stb...stb....(csak hazaiiakat írtam). Csak a fékernyőket
talajfogás után nyitották általában a gép sebességét csökkentendő. A
régebbi nagy felületi terhelésű alacsony szárnymechanizáltságú
gépekre nem volt jellemző, hogy beülltek volna a saját gerjesztett
légpárnájukra.

Van persze erre is ellenpélda, jelesül a Szu-22. Azzal (különösen a
Lengyelek, meg az Oroszok) végeztek nyitott fékkernyős bejöveteleket.
elég hajmeresztő, de meg lehet csinálni.

Modellen érdekes lehet és fékernyős leszállás......

Van még több érdekes megoldás is, mint valamelyik vitorlázón a
denevérszárnyú törzsféklapok ...... csak most nem jut eszembe melyik
volt, pedig Rubik ernő féle masina volt.....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: denevér
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 19. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem a kópéra gondolsz?
Sajnos azzal nem kötöttem közelebbi ismeretséget, de mintha valaki említette volna valamikor...

Vagy mégsem?
Oda se neki, ebben a korban már előfordul. :D
A lényeg hogy vidáman fogjuk fel az életet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 89 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség