Üdv. Mindenkinek!
Azzal, hogy elkészült a First Stage első "széria" példánya még nem
ért véget a gép fejlesztése, alakítgatása. Szerintem egy repülőgép
soha nincs kész. Van olyan több éves modellem ami már évek óta
lógott a műhelyben és egyszer csak megláttam benne valamit, amivel
mégjobb lehet, át is alakítottam. Mindíg jöhetnek új anyagok is amik
jelentősen megváltoztatják a dolgokat.
A First Stage építése során felmerült egy olyan kérdés is, hogy
nem mindenki tud habanyagból vastag profilos szárnytagokat vágni.
Sokat gondolkodtam a dolgon, és végül előszedtem egy régi ötletem.
Ez a nagy karcsúszági tényezőjű hajlított lap-szárny lenne. Ilyen
lap-szárnyakat csinálunk kis karcsúságban sokféle géphez (And Now,
Drenalyn stb...) de nagy karcsúságban nem egy elterjedt dolog.
Készítettem egy ilyen szárnyat tesztekre,rászereltem egy régebbi
motoros modellre kipróbálás végett.
Holnap letesztelem, hogy szilárdságilag, aerodinamikailag megfelelő-e
ha jól vizsgázik akkor már csak az FS-hez alkalmazható verzióját kell
csak megalkotni. Nyilvánvaló, hogy ez a szárny nem fog úgy teljesíteni,
mint a Dr. Benedek GYörgy féle szelvénnyel készült, viszont nem kell
semmilyen speciális felszerelés az elkészítéséhez.
üdv.: SRY