SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 31. - 18:39

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 114 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 06. - 19:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia füligjimmi.
Erre a kérdésre én már megkaptam a választ ,mert ugyanis küldtem privit antikosnak és rmikének a válaszuk természetesen igen.
Itt van rmikének a válasza:"d) A szállíthatóság érdekében végzett változtatások: a szárny és szárnyfelerősítés nem feltűnő módosítása (egybe épült szárny megosztása, szárnycsonk módosítása stb.), és olyan módosítások, melyek a modell küllemét nem változtatják meg;"
Saját fordításban: úgy változtatod meg a szárnytövet, ahogy Neked a legjobb. Az összerakott modell körvonala ne változzon meg. Amúgy a rádió és szervók beépítéséhez bárhová szabad szerelőnyílást fedéllel elhelyezni.
Ugye nem baj rmike ,hogy beraktam a fórumba ?

Remélem segítettem vagyis segítettünk azoknak akik antikoznak.

Mert nekem segített és remélem neked is.

Te hol tartasz az építéssel?
Még csak anyit ,hogy én a lécek hajlításával rengeteget szenvedtem pl.
a függőleges lécét nem bírtam sehogy sem meghajlítani mert mindig eltört már áztattam is gőzőltem is ,de sehogy végül legyalultam 2db 2x2-es lécet 2x1.5-re és jól beáztattam utánna már szépen rásimult a sablonra.Szerintem érdemes lenne nyitni egy topikot az antik modellek építésével kapcsolatos ötletekkel és tanácsokkal mert én rendesen megszenvedek vele.
Üdv :
Uram Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 07. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát most megint dolgozgattam egy kicsit most itt tartok Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
és ezeket gondoltam beleépíteni Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Nekem egyre jobban bejön ez az antik modellezés.
Hát le a kalappal a régi modellezők előtt ők sokkal többet szemvedtek egy szép modellért mint a mai modellezők.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: infó
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 07. - 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi az infót!
Lassan el kéne kezdeni építeni a gépet, mert az anyagok már megvannak.
Kicsit azért még szemlélődöm előtte...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: rajz
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 02. - 12:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Némi segítséget szeretnék kérni valamelyik pesti kollégától.
Az MR-G-6 tarvrajza kéne papíralapú adathordozón.
Már csak ennyi híja van, és kezdhetném az építést.
Nyomtattam én is A4-lapokra, de a méretezése nem lett tökéletes. a lapokon 0.5-1mm különbség akad, amit én nem annyira csípek...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 18. - 12:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kiegészítettem a gépről készült leírást az oldalamon. Beszerkesztettem
képeket Turbó Kolléga kész modelljéről. Nézzétek meg, nagyon szép
repülőgépmodell lett, gratulálok hozzá.

http://users.atw.hu/sry/MRg6.htm
Kép

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 06. - 14:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!
Egy kérdésem van csak:ehez a géphez honan szerzek légcsavart ha gumimotorosra építem?Lehet hogy nem úszom meg reszelés nélkúl,esetleg erre már lehet rakni vissza hajló légcsavart is.Amíg nem áll össze a teljes gép terven addig nem merek hozzá kezdeni,mindenképp gumimotorosra akarom építeni.Tud valaki segíteni?
Tisztelettel!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 06. - 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves János!
Sajnos-vagy nem sajnos a gumis légcsavart csinálni kell.
Én javaslom az RC változatot elektromos motorral.
Ebbe a kérdésben " Turbó " kolléga-aki kimagasló verseny eredményeket ért el ezzel a modellel - tud neked maximálisan segíteni.

Nagyon meggondolandó a szabadonrepülő modell készítése.
Okok: A mezőkön rengeteg kullancs van, ha meszire elmegy a modell derékig érő kezeletlen fűben kell utána menni, nehéz elfogadható nagy területet kiszemelni, stb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 06. - 19:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. János!

A rétegesen sörösüvegre/borosüvegre ragasztott csavartoll készítési
módszert ismered? Ez nagyon egyszerű módszer, szuper kis csavarokat
lehet készíteni így. Elkészíted a ragasztott lapátokat és drótból az
agyat. Ha törik csak a tollakat kell cserélni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 6:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves János!


Nézzed meg a honlapomon lévő légcsavar építési módszert. Ezzel igen jó hatásfokú légcsavarokat lehet készíteni, mi versenyre is ilyeket használunk. A honlapon lévő F1-G gumis is ilyen kivitelűvel repül, valamint a Fülesbagoly nevű antik gumisom, amely hamarosan felkerül a honlapra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 7:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönet Gyr Kollégának a leírásért!

Esetlek ha az agy-tengely-csapágyazás elkészítésében is tudna
segíteni ......hátha többen kedvet kapnak a gumimotoros gépekhez.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 7:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Lelkiismereti problémáim vannak ( ha egyáltalában van ilyen nekem),Kép hogy RC -re beszéltem rá " Jánost ".
Visszavonom, az biztos a legszebb modellezési forma-ág a gumis modellezés!
Azonban az időzítésről feltétlenűl gondoskodni illik, biztos kapsz segítséget " gyr "-barátunktól ebben a témában is.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 jún. 07. - 8:47-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 8:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet!
Köszönöm a gyors segítségeket!Kevés az időm,de utánna nézek a honlapnak is,nagyon érdekelne a csapágyazás is.A sörös üveges légcsavar készítést is szívesen megtanúlnám,így a kellemest össze lehetne kötni a még kellemesebbel.Az időzítés is okoz némi fejfájást ,van erre valami módszer?Hallottam a gyújtózsinoros eljárásról vagy van egyszerűbb is?
Mindenkinek szép időtT
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 9:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves János!

A honlapon lévő FAI gumisnak és a hamarosan felkerülő Fülesbagoly antik gumisnak is lefutásgátlós hátrahajló rendszerű légcsavarja van. Ilyet ajánlok az MRg.6-ra is, bár eredetileg nem ilyennel működött, még a rekordrepülése idején sem. Célszerű, mert a motor lefutásakor egy pontban megáll a légcsavar, és a menetszél becsukja. Ez jó, mert jelentősen lecsökken a légellenállás, ráadásul kicsi az esély, hogy leszálláskor eltörik. A Fülesbagoly sem ilyennel repült eredetileg, de egyik versenyen a "szőrös" műszaki vizsga biztosok külön értékelték a kis modell műszakias légcsavar mechanikáját. A modellt feltétlenül időzíteni kell, mert egy kicsi termikben is faképnél hagy. Ha érdekel a mechanika, akkor azt elérhetőségeimen keresztül meg tudjuk beszélni. Az időzítést is, de úgy látom hogy az még odébb van.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 09. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt GyR!
Láttam a honlapon a légcsavar mehanizmust.Sajnos a képekről nem derűl ki pontosan hogy néz ki a szerkezet.Talán ha lenne egy közelibb kép.Az alkatrészeit esztergáltatni kell vagy meglévő alkatrészeket lehet ősszeszerelni.Valóban távol van még az időzítés is,de a gép hátuljának és orrának a kialakítását biztosan át kall változtatni az eredeti tervhez képest.És addig nem akarok belefogni amíg nem tiszta minden.
Lehet,hogy még esetlen vagyok,de majd csak beletanulok a dolgokba.
Minden segítséget előre és utólag is nagyon köszönök!
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 17. - 20:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves János!

A honlapomra végre felkerült a Fülesbagoly a kedvedért több részlet fényképpel. Ha az MR-g-6 eredeti tervrajzát megszerzed, akkor látni fogod, hogy Horváth Ernő hasonló megoldást alkalmazott a termik időzítésre, ezért hátul semmi lényegeset nem kell változtatni a modellen. Az orrtőkén sem, mert bár egyszerűbb mechanizmussal repült a modell, az általam alkalmazott is csak látszólag bonyolult. Ha ezt kiszerelem, bármi egyszerű légcsavar tengely alkalmazható lenne. Tudom, hogy így első látásra szörnyűnek tűnik a dolog, de a látszat csal. Jó ha van egy kis esztergálási lehetőség, de nem alap követelmény. A légcsavar aggregáthoz felhasznált elemek jórészt "gyűjtögetés" eredménye, de le is gyárthatók. Akár másként is elkészíthetők, az elv a lényeg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 114 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség