SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 16:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 114 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 18. - 6:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyr írta:
Kedves János!
.............Ha az MR-g-6 eredeti tervrajzát megszerzed, akkor látni fogod, hogy Horváth Ernő hasonló megoldást alkalmazott a termik időzítésre.........


Csak egy kis segítség:

Az eredeti rajzok letölthetőek az oldalamról:
http://users.atw.hu/sry/MRg6.htm

Ugyanitt megtalálható Turbo kolléga kiváló CAD átdolgozása is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 22. - 17:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Gyr!
Köszönöm a képek közzétételét már egészen kapisgálom a dolgokat,máshol is utánna néztem és már körvonalazódik a tervem.Visszavonulok alkotni.
Mindenkinek szép időt!
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 15. - 16:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlök Mindenkit!
Azt szeretném kérdezni,hogy lehet e valahól 1mm-es gumiszálat kapni?Az eredeti tervekben ezt írják a meghajtáshoz.Azt hallottam,hogy az ilyen gumi hiánycikk.Lehet valamivelo hellyettesíteni?
Szép időt mindenkinek!
Maradok tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 16. - 17:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A Budafoki u-i modellező boltban van gumi, de én nem próbáltam gumisba beletenni.
Érdeklődni lehet " ORIGÓ " modell!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 07. - 17:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Antikos!
Azt szeretném tudni,hogy milyen szögben érdemes megépíteni a modellt?Az Mrg-6 rajzán mind a modell mind az úszótalpak visszintesen vannak rajzolva.Viszont az elől lévők szárai hosszabbak mint a hátúl lévőé.Ez a szár hosszkülönbség lehet a mérvadó vagy van ideális startolási szög állás,esetleg állíthatóra kell készíteni?
Még egy kérdés: a hátrahajló légcsavar akadálya lehet egy antik versenyen való résztvételhez?Az eredeti terven még nem ilyen van.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 07. - 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt SRY!
A honlapján lévő JPG rajzot töltöttem le.A méret arányos nyomtatáson az úszótalp szélessége 40mm a rajzon viszont 45mm van feltüntetve.Melyik lehet a jó?Olvastam az antik szabályzatban,hogy max. eltérés a tervrajzhoz képest 0.5 % ez a külömbség az úszótalpaknál több.
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 08. - 15:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tisztelettel Jánosnak!

Próbáld állíthatóvá tenni az uszótalpak felerősítését.
Azonban, ha nem gumimotor, vagy háromfázisú motor lesz benne, nem fog a vizről elemelkedni!
Leszálni a vizre már igen, fogja tudni.

Lehet hátrahajló légcsavar!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 08. - 15:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem nézik meg centivel a rajzhűséges építést, kicsi eltérés lehet.
Inkább a szélesebb méretet vedd figyelembe!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 15:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Antikos!
Beszereztem az Aerofixet,ezzel folytatom a munkát.Közben"agyaskodtam" egy kicsit.Vajon elfogadják e versenyen azt ha az úszótalp tényleges talpát meghajlított balsával oldanám meg,hogy erősebb legyen?Ezen elképzelésből a szárnytörésnél középpen is így járnék el,vagy ez badarság és el sem fogadják így már a modellt?
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 15:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szerintem elfogadják, de ha a szárnynál nem muszály ne csináld!

Ha mégis csinálod úgy, hogy ne nagyon lehessen kivűlről látni.
De ne feledkezzél el a szénszállas anyag erősítés lehetőségéről sem. Ebből jóval kevesebb kell és nem is látni.

Lehet dupla japánpapir bevonatot alkalmazni ahól félelmed van, hogy a gumi behuzza a bevonást.

Különben rendes lakkozás - három-négyszer - esetén ezek az erősítések nem szükségesek.

A szárnyat belűl illik dobozos főtartóval ellátni.
Felűl-alúl 2x3 vagy2x4 fenyő léc és közte két oldalt 1,5 balsa. Ez azért szükséges, mert a termikből magasról elég nagy sebességgel kell lejönni, hogy ne lépjed túl a start időt. Az utóbbi időben igy tapsolt be szárny ebben a szituációban, mert gyengén volt megépítve. Sajnos a szárnyon belűl nem lehet követni az eredeti konstrukciót!

A CINEGÉN 3x5 fenyő kétszer és 2-es balsa, igy az 1017mm fesztávú szárny 120gr!

" Turbó " barátunk erről többet és gyakorlatiasabb javaslatokat tudna mondani.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 16:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Mindenki!
Van egy talán buta kérdésem!A kis gumis modellem minden állíthatóság nélkűl csak vízszintesen repűlt és jó esetben a futóműre érkezett.Kérdésem a következő:az Mrg-6 a tervrajzon szereplő szárny szögállás és szárny szelvény eggyütesével vízszintesen fog repűlni esetleg felemelkedik?Vagy ahoz hogy felemelkedjen be kell állítani a vízszintes csillapítót?A modellező webkönyvtárban olvastam az önműködő magassági kormányról,ez lehet a megoldás?Esetleg állíthatóvá kell építeni az oldalkormányt?
Most már készen van a törzs és a csillapító ezért szeretném tudni a kérdésekre a választ,hogy maradhat-e így vagy még kell módosítani rajta.
A segítségeket előre is köszönöm
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 25. - 18:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A szárnynak úgy 2,5-3 fokon kell repülnie és ezzel együtt a vizszintes vezérsik szigoruan " 0 "-ban legyen.

Ha ez már most nehézséget okoz, lehet a vezérsikot is pozitivállásszögbe tenni, de ilyenkor a szárny állásszögéből vissza kell venni.

A motor lehuzatása ( az orrkupról van szó ) 1,5 fok , jobbra történő elhuzatás 1,5-2 fok legyen.

A súlypont ( átmenő súlyvonal ) a szárny első harmadában legyen.

Amennyiben nem RC modell lesz, elég az oldalkormányt állíthatóvá tenni, de az állítás során a kormány ott is maradjon, ahóvá állítottad.
Nyugodtan kérdezzél, felesleges összetörni az a szép reocsit!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 26. - 17:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Antikos!
Köszönöm a gyors válaszát.A csillapító nullája menni fog a többi még eztán jön.Az orrkúp tökéletes kialakítása azt gondolom nem lessz egyszerű.Biztosan még lessz kérdésem,bátorkodom azokkal is elő állni majd.
Előre is köszönöm.
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 7:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kérlek, ne az órrkup kialaításán gondolkodjál, azt szimmetrikusan " rendesen " csináld meg!

A TÖZSÖN AZ ÓRRKUP FELFEKVÉSÉN KELL AZ EL ÉS LEHÚZATÁST BESZABÁLYOZNI, akár egyszerű 2x2-es fenyőlécek alátételével.
Ezt a szabályzást a repítőhelyen is meg tudod csinálni, az alátéteket egy kevés AEROFIX-el rögzitsed.

További jó munkát!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 03. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello Mindenki!
Most tartok a modell szárnyánál.Nagyon kis gyengének találom a méretéhez képpest.Olvastam a diagonál merevítésről.Az lenne a kérdésem ,hogy ezzel az eljárással még belefér e az antik szabályzatba a modell?
A kivitelezésnél az a kérdésem,hogy a léc merevítés a lekerekítésnél balsa vagy fenyőléc legyen?Továbbá,írva vagyon hogy a cérna feszítését a szárnyon kívűl kell megoldani.Akkor a cérna nem fut végig a szárnyon egy szálban,csak minden bordaközt merevít egy cérnaszál?
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 114 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség