SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 júl. 05. - 11:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 40  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 05. - 11:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Modellező Kollégák!

Az elmúlt években a villanymotorok, akkumulátorok területén hatalmas
ütemű fejlődést láthattunk. A kettő cella maximum megkötés egy ideig
vissza tudta tartani a nagyobb teljesítményeket. Mára már nem
akadályozza meg a két cella a nem kívánatos erőket, amivel a modellek
nagy magasságokba jutnak, komoly gondot okoz a látásuk és könnyen
teljesítik a tíz perces feladatot. Biztosak lehetünk benne, hogy a
"hagyományos" változtatásokkal ( motorjárati idő rövidítése, vitorlázó
idő növelése) nem lehet követni a gyorsan fejlődő technikát.
Fentieket figyelembe véve egy olyan- teljesen új- módosítást
javasolok, ami hosszú távon biztosítja az egyenlő feltételeket és
fölöslegessé teszi a drága technikát. Abból indultam ki, hogy ha
mindenki ugyanabból a magasságból kezdheti a vitorlázást, akkor ez
igazságos versenyzést biztosít. Az elmúlt évben nyílt erre lehetőség,
mert megjelent egy olyan műszer, amely képes megállítani a motort az
előre beprogramozott
magasságon.(http://www.aerobtec.com/products/rc-ele ... /altis-v3/)
A műszeren időt és magasságot egyaránt be lehet állítani. Repülés
közben nem küld semmilyen jelet a vissza a pilótának. Az indulási
magasságot autómatikusan állítja be bekapcsoláskor. A magasságot 1m
pontossággal méri. Leszállás után egy számítógép segítségével egy sor
fontos adatot nézhetünk meg a startról ,ami sokat segíthet a modellek
finom beállításánál.
A FAI F5j kategóriában egy éve ezt a megoldást alkalmazzák nagy
sikerrel,( magyarországon is) miután ez a kategória is ugyanoda jutott
( csak hamarabb és még drágább technikával) mint az Antik ELOT.
A műszer használata messzire mutat, mert egy szervómotor
közbeiktatásával bármilyen robbanómotort is megállít időre, vagy
magasságra, választás szerint, de ez a javaslat most nem kíván erre
kitérni.
A műszer ára a javaslat írásakor 30 EUR. ( Csökkent 70 EUR-ról)
A bíróknak egy számítógép segítségével leszállás után bármikor van
lehetőségük ellenőrizni, hogy a motor mikor és milyen magasan állt
meg, ha felmerül valamilyen probléma.


A Konkrét javaslat:
SAM Elektormos Old Timer modellek, ELOT

-Minden modellt fel kell szerelni egy olyan magasságmérővel kombinált
műszerrel, mely alkalmas a motor megállítására meghatározott
magasságon illetve meghatározott időn belül, attól függően melyiket
éri el a modell hamarabb.
A műszer legalább 1m pontosan mérje magasságot az elindítás helyétől
és 1másodperc pontossággal mérje az időt.
A műszer nem adhat semmilyen információt- start közben- a pilótának
vagy segítőjének, teljesen autómatikusan kell működjön.
-A műszert úgy kell beállítani, hogy 300 méter magasan, illetve 60
másodperc után kapcsolja ki a motort.
-A repült idő mérése az eldobáskor kezdődik és az első talaj érintésig
tart. A maximális repült idő 10 perc=600másodperc, melybe beleszámít a
motorjárat 1 perce.( Tehát 1perc motor,9 perc vitorla.)
Minden más szabály változatlan!!!!!!!!!( Legfőképp megtartandó a 24,4
gr/ dm2 felületi terhelési szabály.)

Egy kis magyarázat a az időkorláthoz: Amennyiben nem korlátozzuk az
emelkedésre szánt időt, akkor egy nagyon lassú felmenéssel lehetőség
van a termikek megkeresésére az emelkedő szakaszban. Ennek nyilván
határt kell szabni. Az új rendszerben 5 m/mp emelkedés az arányos, ami
a legolcsóbb technikával is elérhető.( Szemben a jelenlegi 12m/mp-el)
A magassági javaslatnál figyelembe vettem az alábbiakat: Ebből a
magasságból a 24,4es felületi terheléssel nem lehet kirepülni 9 percet
termik nélkül. A kisebb modellek is jól láthatók még, nem szükséges
nagy fesztávú gépeket építeni a jobb látás miatt. Ugyanakkor nem
túlságosan nehéz a feladat, mert az sem jó ha sohase sikerül a totál.
Úgy gondolom, hogy az átállás izgalma és alacsony költsége megéri a
változtatást, hogy utána hosszú évekre nyugodt, változásmentes és
élvezetes versenyeken vehetünk részt. Ráadásul nem kell a meglévő
modelleket és technikát kidobni, mert pont ugyanolyan jók lesznek az
új feladatra, mint a régire.

Tisztelettel: Török László 2013. 01. 04.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 05. - 12:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Kollégák!
Fentebb feltettem azt a konkrét javaslatot, amire Kálmán válaszolt. Szóljatok hozzá. Tudom, hogy felkavaró lesz, nem csak idehaza, külföldön még inkább. Ehhez el kel készüljön az angol változat, ha sikerül véglegesíteni a szöveget.
Nem vagyok túlságosan optimista az elfogadást illetően, de abban biztos vagyok, hogy ez lesz a jövő. Egyszer el kell kezdeni, mert sok pénzt időt és kinlódást spórolhatnánk meg ha sikerülne.
Figyelembe véve Kálmánunk szavait már most hajlandó lennék elfogadni egy egy perc motor 10 perc vitorla, tehát 11 perces összidő módosítást, A 11 ugyanis nagyon szerencsés szám!
Tisztelettel T.Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 13. - 14:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akiket az égiek is szeretnek!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 15. - 15:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez a kép elképesztően jó!!!!!!!
Ki, készítette ?
üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 16. - 8:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Kép

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 16. - 16:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Török László írta:
Ez a kép elképesztően jó!!!!!!!
Ki, készítette ?
üdv Laci

Szia Laci.
Ez a kép nekem is nagyon meg tetszett,azért tettem fel ide.
Eredetileg a Volar Libremente oldalán láttam meg,sok szép rajz társaságában.
Üdv: Lukács László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 16. - 17:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Török László írta:
Ez a kép elképesztően jó!!!!!!!
Ki, készítette ?
üdv Laci

Szia Laci!
Írtam neked privát üzit,légy szíves nézd meg!
Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 27. - 14:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tamás Krassó másolta és
László Török hozzászólása a Faceboolon!

Kedves Modellező Ismerősök!

Fero Swiety barátunkat választották meg tegnap a szlovák modellezők a Szlovák Antik Modellező Szövetség Elnökének! Gratulálunk a magyar antikosok nevében!!!!!!!! Kívánunk a szép feladathoz jó egészséget, sok türelmet, és maradjon idő sok jó röpülésre! Baráti öleléssel Laci.
· ·
Tamás Krassó GRATULÁLUNK!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 12:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csá Csumi Cső!

A méltán népszerű Kornó Pisti sem tétlenkedik. Pláne ha tudnátok, hogy ez már II. csodafegyver! A másikról még nincs kép, de lesz!!! Addig furdaljon a kiváncsiság benneteket. A Big Gull egy amerikai vadállat 380 cm-es fesztávval és a jól bevált MVVS 10-es dízelmotorral erősíti majd a Texacó kategóriát. Még nem tudni mennyi üzemanyagot fog kapni, de Pityu bízik benne, hogy kevéssel is rommá ver mindenkit. Nem tudhatjuk mi lesz, mert Ács József sporttárs már odáig jutott a motor tuningal, hogy tulajdonképpen majdnem 30 percig megy a motorja. Az elméleti küzdelem élesedik, mert Jóska azt üzeni: nem lesz érdemes kimenni a mezőre senkinek. A vicc, lehet, hogy igaza lesz! Már nagyon várjuk a tavaszt és addig is drukkolunk, hogy készüljön el minden modell. Ja ! Berkó Gyuri is rendelt egy MVVS-t! Már meg is van. Na most vigyázzatok, mert nem lesz kegyelem.
Üdv Laci

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szevasztok Fijjug!

Itt az új masina 1938-ból. Lehet, hogy Györgyfalvy Pál a Pelikán híres
tervezője láthatta ezt a modellt?
Na én láttam Ulf Mett német Kollégánál SanMarinóban összerepült egy
ezüstöt vele, mert olyan szépen siklott, mint egy sikló.
Igaz az a 42-es tipusjelü vátozat volt osztott függőlegessel, de nekem
ez a fazon jobban bejön.
Fesztáv 240 cm, súly 1700 gr.
Üdv Laci

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 12:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Györgyfalvy amúgy Dezső!

Egyébként pedig nem egymást nézték a koredbeli modellépítők, hanem az amerikai Goldberget mintázták, miután "feltalálta" a parasolos szárny elhelyezést.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 13:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kedves Gábor! ez egy igen mutatós masina, tényleg nagyon szép és kifejezetten elegáns. Legyen sok örömed benne, sok szép repülést és sikeres leszállást kívánok.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 19:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocsánat!
Egyrészt a méltán híres Györgyfalvy Dezső le "Palizásáért", másrészt mert az én kiváló barátom Pásztor Gábor segített nekem a képeket és vele együtt a minicikkeket feltölteni, így bárki azt gondolhatja, hogy ő a szerző. De nem. Biztos oka van annak, hogy a fórumra csak ilyen kerülő úton kerülhet föl kép. Azért kár,mert ma még nem általános, hogy minden érdeklődőnek van netes fótó albuma.
Az igazán gurméknak tűnhetett föl az én szokásos búcsúzásom,
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 19:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kedves Laci!

Nem kell saját netes fotoalbum (bár tényleg az a legjobb) lehet használni akármilyen képfeltöltőt, Képfeltöltés.hu Imageshack.com stb.. stb....

Sajnos ez a fajta fórum motor nem engedi a közvetlen képbeszúrást, csak a máshol, tárhelyen lévő képekre hivatkozást. Nagyon jó a fotoalbum.hu , bagy a Google+ fotoalbum szolgáltatás, már csak azért is mert így egy helyen lesznek a képek és később is lehet hibatkozni rájuk.

Üdvözlettel. SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 9:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elnézést kérek, ha félreérthető voltam.
A repülőket nem én építettem!
Én csak a fórumra való feltöltésben segédkeztem.
A cikket sem én írtam, hanem Török Laci. Gondoltam az aláírásból ez kiderül.
A következőkben jobban figyelek.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1676 2013 feb. 16. - 9:50-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 40  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség