Kedves Blaci!
Bocs, hogy itt is... de nem tudom hol talállak meg előbb, bár én itt vagyok sokkal gyakrabban
Én is próbálkozom gőzgép építésével, és már sokadjára nézem végig ennek a csodálatos hajónak az építését. Mindent értek egy apróság kivételével.
Idézlek: "A gőz ki-be menő furatok 1,5 mm átmérőjűek a tengely középtől 10 mm-re vannak fent és lent is, a két furat egymástól 20 mm-re vannak. Figyelem a házon belül ezeket a
furatokat a ház vége felé 1,5 mm-rel felnyitjuk , mivel a lökethossz 16 mm lesz. Rövid indok a furatok közti táv 20 mm, a lökethossz 16 mm + 5 mm a dugattyú ez összesen 21 mm-er tehát alsó ill. felső holt ponton részben zárva lenne a szelep furat a dugó részéről."
Mi az, hogy felnyitjuk? Schmidt Lajosbácsi dokumentációjában is ez a kifejezés szerepel. Megnyújtjuk a furatot? Miért nem fúrunk ferdén? Az sokkal pontosabban kivitelezhető, és technológiailag bármikor "leutánozható", ismételhető, ráadásul a henger belső felületén a ferde furat enyhén elliptikusan fog érkezni, nyújtott lesz a furat vége. Nem beszélve arról, hogy a már feldörzsárazott hengert belülről nem "csesszük" össze. Vagy ezen az elven elindulva, miért nem akkora osztókörre tesszük a furatokat, hogy stimmeljen a lökethez és a dugó vastagságához is. Bár ez utóbbi lehet azért, hogy ne legyen lényegesen szélesebb a vezérlő lap mint maguk a hengerek...?
