SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 16. - 9:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 90 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 15. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az elkészült mentőcsonak:

Kép Kép Kép
Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Idő közben az árbóc is elkészült, s ha minden jól megy, a hajó a hétvégén befejezetnek tekinthető lesz.
Ami meg fog történni még technikai módosítás a gépészeten, aztán kezdődik az 1:33 méretarány megépítése.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 okt. 07. - 12:29-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 27. - 12:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az árbóc:

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

A mentő öv:
Kép Kép




Csak megjegyzis:
A hétvégén mind gépészetileg, melyet már megint tovább fejlesztettem- mind építésileg befejeztem. Ezekről majd jönni fognak a képek.

A terv szerint van még talán 3 tétel ami hiányzik, de mivel a DÜSSELDORF-nak építését folytatom jelenleg ( Röder Sándor Úr tervei alapján: Rajnai tűzoltó hajó 1:25) ez okból a szekrény tetejére került, mint befejezett termék. Az építését ennek is fel fogom tenni.

A november 11-i börzén, a BP. Albertvölgyi művházba megtekinthető lesz!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 okt. 07. - 12:34-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 28. - 11:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Albertfalvi Közösségi házban
BP. Gyékényesi u. 45-47
November 15-én szombaton 9 órától
Modell börze


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 03. - 14:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hajóba ismét visszakerült a kétgázégős megoldás. Ami miatt megszüntettem, az az azért volt mivel az egyik égő kioltotta a másikat. Ezt úgy szüntettem meg, hogy a füstcsövett osztott füstjáratúvá tettem, így a két égő minden további nélkül megy, az üzemi nyomásom pedig 1,5 báérról 2,5 bárra nőtt.:

Kép Kép Kép Kép


Készítettem gáz-gáz nyomsászabályozót ez lett belőle a mellékelt terv alapján:

Kép Kép Kép Kép Kép
Kép Kép


Hozzá kell tennem, hogy nekem nem jött be mivel nem nagy nyomásból kell kicsi, hanam nagy nyomásból kell viszonylag nagy nyomást szabályozni. ezért a korábban közölt GŐZ-GÁZnyomás szabályozót alakítottam át, GÁZ-GÁZ nyomásszabályozóvá, amellyel már tökéletessen égett a: KÉT égő, Változó tartály gáznyomás mellett!!!!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 okt. 07. - 12:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 14:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Végezetűl a beépített szabályozó:

Kép Kép Kép Kép

Nó és itt a vége , mivel részemről késznek nyílvánítottam! egyenlőre, most pihenésképpen folytatom a Düsseldorfot.

Ha a Strongbow 1:33 -ba kezd épűlni teszem róla fel az anyagot.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 okt. 07. - 12:48-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 11. - 10:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szép munka!

Gratulálunk hozzá. Mikor fog vízre kerülni a gépezet?

üdv.:SRY és antikos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 11. - 13:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Melyik? :lol:

A Strongbow idén már 2-3 versenyen túl van 2-3 helyezést elérve, igaz ekkor még nem volt késszen. Most letakarva pihen a polcon, várja a tavaszt.
Most szombaton felviszem a börzére ott megtekinhető lesz!

A november 11-e, BP. Albertfalvi művház délelőtt!

Addig is edzük magunkat néhány mega projektben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 23. - 20:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Blaci!

Bocs, hogy itt is... de nem tudom hol talállak meg előbb, bár én itt vagyok sokkal gyakrabban :)

Én is próbálkozom gőzgép építésével, és már sokadjára nézem végig ennek a csodálatos hajónak az építését. Mindent értek egy apróság kivételével.

Idézlek: "A gőz ki-be menő furatok 1,5 mm átmérőjűek a tengely középtől 10 mm-re vannak fent és lent is, a két furat egymástól 20 mm-re vannak. Figyelem a házon belül ezeket a furatokat a ház vége felé 1,5 mm-rel felnyitjuk , mivel a lökethossz 16 mm lesz. Rövid indok a furatok közti táv 20 mm, a lökethossz 16 mm + 5 mm a dugattyú ez összesen 21 mm-er tehát alsó ill. felső holt ponton részben zárva lenne a szelep furat a dugó részéről."

Mi az, hogy felnyitjuk? Schmidt Lajosbácsi dokumentációjában is ez a kifejezés szerepel. Megnyújtjuk a furatot? Miért nem fúrunk ferdén? Az sokkal pontosabban kivitelezhető, és technológiailag bármikor "leutánozható", ismételhető, ráadásul a henger belső felületén a ferde furat enyhén elliptikusan fog érkezni, nyújtott lesz a furat vége. Nem beszélve arról, hogy a már feldörzsárazott hengert belülről nem "csesszük" össze. Vagy ezen az elven elindulva, miért nem akkora osztókörre tesszük a furatokat, hogy stimmeljen a lökethez és a dugó vastagságához is. Bár ez utóbbi lehet azért, hogy ne legyen lényegesen szélesebb a vezérlő lap mint maguk a hengerek...? :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 24. - 7:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézlek: "A gőz ki-be menő furatok 1,5 mm átmérőjűek a tengely középtől 10 mm-re vannak fent és lent is, a két furat egymástól 20 mm-re vannak. Figyelem a házon belül ezeket a furatokat a ház vége felé 1,5 mm-rel felnyitjuk , mivel a lökethossz 16 mm lesz. Rövid indok a furatok közti táv 20 mm, a lökethossz 16 mm + 5 mm a dugattyú ez összesen 21 mm-er tehát alsó ill. felső holt ponton részben zárva lenne a szelep furat a dugó részéről."

Mi az, hogy felnyitjuk? Schmidt Lajosbácsi dokumentációjában is ez a kifejezés szerepel.
Pici gömbköszörűvel a fedelek felé a házon belül kb 1,5 mm hosszan 1 mm mélyen kiköszörülünk az anyagból

Megnyújtjuk a furatot? Miért nem fúrunk ferdén?
mert a szelep felöli oldalon nem kör, hanem elipszis alakú lessz a furat. Ha valakonek nincs olyan marógépe melynek a felyét szög alá lehessen állítani nem tudja pontossan szög alá furni a furatot!

Az sokkal pontosabban kivitelezhető, és technológiailag bármikor "leutánozható", ismételhető, ráadásul a henger belső felületén a ferde furat enyhén elliptikusan fog érkezni, nyújtott lesz a furat vége. Nem beszélve arról, hogy a már feldörzsárazott hengert belülről nem "csesszük" össze.
Utána bármikor dörzsárazhatsz. 1 év után úgy is bele kell nyúlni a hengerbe, felújítás végett.

Bár nem szokom össze vissza marni a felületet föleg, ha rögzített a munkadarab, és géppel csinálom a felnyitást. De, ha jól emlékszem, a felnyitott részről is készítettem képet.

Vagy ezen az elven elindulva, miért nem akkora osztókörre tesszük a furatokat, hogy stimmeljen a lökethez és a dugó vastagságához is. Bár ez utóbbi lehet azért, hogy ne legyen lényegesen szélesebb a vezérlő lap mint maguk a hengerek...?

Ha igy csinálod a méretek 70-80% változik!

Remélem minden kérdésedre válaszoltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 24. - 7:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Visszanéztem, nincs kép fent a felnyitásról.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 24. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Blaci!

Köszönöm a választ, azt hiszem értem. Egyébként az RCmodell fórumon van kép csak elég életlen és kicsi és ebből nem derült ki számomra mit is takar a felnyitás. Így azonban már értem!

Köszönöm! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 27. - 11:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
2009.04 04-e szombat de 9 órától modelbörze Bp. Albertvölgyi művházban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 29. - 15:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ismételten elkezdtem felrakni azon képeket, melyek időközben elvesztek. Remélem mielőbb elkészülök vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 10. - 17:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
130db kép tovább feltöltve! Amint lesz időm a hátralévő 100 db is menni fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 12:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A teljes anyag visszatöltve!

Így egybe az egészet ennyi idő elteltével visszanézve kellemes érzéssel tölt el. Szinte olyan mint egy jó könyv modellezőknek. Még most is órákat csámcsogva néztem végig mintha nem is én csináltam volna. Azt sajnálom, hogy élőben már nem ilyen sterilen csillogó alkatrészekből áll mint annó az idő gőz foga megette:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 90 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség