SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 01. - 23:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 11:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sikerűlt néhány fényképet összeollózni zárttéri modellekről, gumimotor megkötéséről, gumimotor felhúzásához javasolt berendezésről a versenyhez szükséges nyomatékmérővel.
Sikerült a légcsavarállító műről fényképet szerezni. Ez a teljesítmény repüléshez szükséges, a gumimotor nyomatékának fügvényében állítja a légcsavar lapátok állásszögét.
Van vitorlázó zárttéri és R/C zárttéri fénykép is.KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 11:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép[URL=http://imageshack.us][img][URL=http://imageshack.us][img]http://img182.imageshack.us/img182/8606/billgrandpaplane1lj3.jpg[/img]http://img182.imageshack.us/img182/7611/almp2.jpg[/IMG][/URL][/URL]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 11:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
[img]http://img228.imageshack.us/img228/8083/doublespiralf1dmotorstihd6.jp[URL=http://imageshack.us][img]http://img205.imageshack.us/img205/895/f04jv0.jpg[/img]g[/IMG][img]http://img168.imageshack.us/img168/1141/kornechukcarbonvphub1br9.j[URL=http://imageshack.us][img]http://img151.imageshack.us/img151/7434/kornechukcarbonvphub2mt0.jpg[/img]pg[/IMG][/URL][/URL]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 11:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKépKépKépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Gumimotoros modellek
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 14:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKép

Ma teljesen svéd modellező nap van!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 14:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 15:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 15. - 10:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://img427.imageshack.us/my.php?imag ... oberu1.swf


Kellemes ünnepeket, Artur, SRY, Antikos!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 21. - 11:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Vitán felűl ez az első repülőképes gumimotoros modell!
ALPHONSE PÉNAUD 1870 !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 23. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Antikos!

A zárttéri modell légcsavar állító mechanizmusról nincs más nézetből készült fényképed, vagy egy működést magyarázó semetilus rajzod? A közölt képről nem tudom eldönteni, hogy mi mihez képest mozdul el. Egyáltalán azt is csak gondolom, hogy melyik alkatrész hordozza a légcsavart.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 24. - 8:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnos nincs, de szerintem ez már elégé elavúlt, igy a bme honlapról " indorree" segítségét kellene kérned!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 24. - 9:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyr írta:
Kedves Antikos!
A zárttéri modell légcsavar állító mechanizmusról nincs más nézetből
készült fényképed, vagy egy működést magyarázó semetilus rajzod? A
közölt képről nem tudom eldönteni, hogy mi mihez képest mozdul el.
Egyáltalán azt is csak gondolom, hogy melyik alkatrész hordozza a
légcsavart.


Majd szétnézek az 50-60'-as évek modellező kiadványaiban hátha....

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 24. - 12:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Kép
Vitán felűl ez az első repülőképes gumimotoros modell!
ALPHONSE PÉNAUD 1870 !!!


Elnézést, hogy belekontárkodom, de tök véletlenül megtaláltam a
pontos dátumot: Pénaud 1871. augusztus 18.-án mutatta be
gumimotoros modelljét.

Idézet:
"...Csak 1871 nyarán kezdett újra éledezni az éhező, a háborútól és az
ellenforradalomtól meggyötört francia főváros. Munkához látott a
párizsi léghajózási társaság is, amikor egy sápadt, húszéves fiatalember
bicegett be egyik nap a tanácsterembe. Két mankóját egy szék mellé
támasztotta, óvatosan kibontotta a magával hozott csomagot, és egy
apró, törékeny modellt emelt ki belőle. A bizottsági tagok csodálkozva
néztek egymásra, de még jobban megdöbbentek, amikor a kis szárnyas
szerkezet egyszer csak a levegőbe emelkedett, és könnyedén
kőrözve körülbelül 40 métert repült a teremben.
Alphonse Pénaud ezzel bebizonyította, hogy egy levegőnél nehezebb
szerkezet a saját erejéből is képes vízszintes repülésre..."

Mindemellett Pénaud úr így lett az első repülőgépmodellező, az első
gumimotoros modellező, és az első zárttéri modellező is egyben. Szép
teljesítmény, elismerés érte.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 24. - 17:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért érdekelne a légcsavar állító, mert most az év végi hosszú értekezleteken, orvosi és ügyfélszolgálati várókban-hogy jobban teljen az idő- F1-G légcsavar állító mechanikán agyalok. No már most, amit egyszer kitaláltak nem muszáj még egyszer kitalálni. A zárttéri mechanikán úgy látom, hogy vannak olyan megoldások, amik a "nagyokhoz" is átültethetők lennének. Két éve szabadidő eltöltésből "faragtam" egy légcsavar emelkedés állítóval öszekombinált lefutásgátlós orrkúp mechanikát, természetesen golyóscsapágyas kivitelben. Olyan bonyolult, hogy nekem is két hetes bentlakásos tanfolyamra van szükség hogy a működését megértsem. No ennél egyszerűbbet szeretnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 03. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség