ristvan írta:
Szia KJ!
Hat en nagyon remelem, hogy mukodni fog. A meghajtast egy villanymotorral, valamint egy azt veszerlo regulatorral oldom meg. A kanyarodast valamint le-fel navigalast (a balaszt-tartalyokon kivul) egy-egy szervo vegzi. A merulest-felemelkedest ugy oldom meg, hogy egy vizpumpa segitsegevel vizet pumpalok vagy szivok ki 2 eros 1l-s latex tartalybol igy novelve vagy csokkentve a hajo sulyat.
Itt egy foto a hajo belsejerol felulnezetbol. Ami hianyzik rola: 2 regulator (a motor es a pumpa iranyitasara), a taviranyito receptora, egy timer (adott ido leteltevel kinyomja a vizet a tartalyokbol, a felszinre hozva a hajot):
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu1. ketiranyu vizpumpa (vizet nyom a balaszttartalyokba, majd kiszivja onnet)
2. Szervo, mely az elso szarnyakat mozgatja le-fel mozditva a hajo orrat.
3. Vizvezetekek.
4. Elulso balaszttartaly.
5. 12db R6-os akku osszesen 12V 5-7A a technikahoz valamint egy 9V 200mAh s akku a fenyekhez.
6. Vizmentesitett kapcsolok
7. Hatulso balaszttartaly.
8. A kormanylapatot mozgato szervo.
9. Villanymotor.
10. Gardany
Mit szoltok hozza?
Mukodni fog?
Udvozlettel Ristvan
Szia Ristvan!
Most hogy látom, hogy is tervezed a technikát, lenne ezen egy-két tanácsom.
Persze ha elfogadod. Mindenek előtt a test lezárását old meg valahogy meg bízhatóan, mert később sokk problémád lesz különben belőle.
Ha jól értem, akkor fix rendszerű merülő tartály szeretnéd használni. „mikor egy zárt tartályba beszivatyúzuk a vizet és ott túlnyomást képzünk, ami az ürítéskor elősegíti a kiürülést” Tudnod kel, hogy ehhez a rendszerhez szükséges egy mechanikus szelep, ami alaphelyzetbe lezárja a csövet, hogy ne folyón ki a víz belőle. Ez lehet úgy, hogy olyan pumpát használsz, ami tudja, vagy pedig egy servo segítségével kapcsolod. Mindenkép a beszerelés elött érdemes összealítani a merülő technikát, hogy ne legyen gond vele. Nagyon jó hogy kéttartályosra tervezted a hajót, mert könyebb lesz a kiegyensulyozás késöbb. A fix tartályról tudnod kel hogy egy nagyon meg bízható és stabil rendszer de viszont nagyon lassú.
A tengeralattjáró modellnél pont fordítva kel kezdeni az építést, mint a felszíni hajónál az-az a belső technika meg tervezésével kell kezdeni, és úgymond a köré kel a testet elgondolni. Mert lehet a világ legszebb hajója, ha nem működik ebbe az esetbe.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huÜdv:
KBT