Üdv. Mindenkinek!
Na akkor lakkozzunk kicsit
Én speciel nitrolakkot használok a hajókban is. Sajnos a ma kapható
nitrolakkok már környezet és egészségbarátak, így minden hiányzik
balőlük, ami jó volt. Még most is használhatóak, de sokkal lasabban
kötnek.
De a lényeg: A hajó minden egyes elemét alaposan le kell lakkozni,
ha kinn van ha benn van a hajótestben. A hajótestben belűl is lehet
víz, szivárgás, műszaki hiba, akármi miatt. Én mondjuk háklis vagyok a
fenékvízre (így hívják "hajósul" a hajótestben belűl lévő vizet), és addig
variálok, míg minden lehetőséget kiküszöbölök, amin víz juthat be.
Minden hajóm teljesen száraz belül amikor vége az úsztatásnak, de
ez nem jelent semmit, mert a levegő páratartalma is árt a hajó
fa részeinek, a levegőt meg elég problémás lenne kizárni.
Szóval lakkozni, felületkezelni nagyon kell a hajót kívül, belűl.
Első körben egy hígabb lakkal kenem át az egész belteret. Az se baj ha
megfolyik, úgyis beszívja a fa. Amikor ez megszáradt akkor érdemes
átcsiszolni kicsit. Ez elég macerás, mert alig lehet csiszolni a bordák,
egyéb alkatrészek miatt, de amit el lehet érni azt érdemes megcsiszolni,
mert minél simább, kevésbé "szőrős" a felület annál nehezebben tud
vizet felvenni a környezetéből.
Aztán jöhet egy réteg sűrűbb lakk. Száradás, majd még egy réteg
sűrűbb lakk. Ha van rá lehetőség két réteg között megint csiszolni
kell, hogy a rétegek jobban tapadjanak egymáshoz.
A végén pedig valamilyen időjárásálló SZÓRT festék két rétegben.
Azért jó a festéket szórni, mert olyan helyekre is bejut így, ahová
ecsettel soha, illetve így biztosan nem hagyunk ki egy
négyzetmilliméternyi felületet sem. Egy jó akrillát, vagy hasonló szépen
terülő , szép színű festék 700-1200 Ft. flakononként, és azzal egy
komplett hajó megvan oldva.
Arra is figyelni kell , hogy vannak olyan alkatrészek, amiket beépítés
után nem lehet lefesteni

Pl. a fedélzet alja. Ezeket még
beszerelés előtt le kell lakkozni, festeni.
A külső felületeken ugyanez történik, anni az eltérés, hogy kivül mindent
szépen kell csiszolni, hogy jól nézzen ki, illetve én az utolsó réteg festékre
szoktam ragasztani a matricákat, feliratokat, díszítéseket, majd az egész
hajót átfújon egy réteg selyemfényű, vagy matt lakkal. Sporthajóknál
selyemfényű a lakk, munka, katonai hajóknál meg matt. Ki látott már a
napfényben tükörre lakkozva csillogó teherhajót, vagy őrnaszádot
üdv.:SRY
( Na ügye, KÖSZÖNJÜK ) ( antikos )