SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 18. - 16:03

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 10:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt van pl. egy ilyen tanulságvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=qp82H3tv ... re=related

Ez is jó
http://www.youtube.com/watch?v=4BCu8WfD ... re=related
Jól látszik a rajt menete, és a rajtbóly "hatalna" :twisted: akik elvétették
kapaszkodnak is vissza rendesen. 0,56 másodpercnél elérik az első
bólyát, érdemes megnézni, hogy a bólyát vétő piros vitorlájú hajó
visszafordulni kényszerül. A második bolyánál van aki simán szélbefut
és ezzel el is bukja a 2. pozícióját, de ami érdekesebb az a fekete
vitorlájú és a sárga testű hajó kakaskodása....na ez egy klasszikus útjogi
kérdés. Sajnos cirkálószakasz nincs a videón, mert abban is lennének
még tanulságok.

üdv.:SRY

Ui.: Nem tud valaki egy letölthető aktuális szabályzatot? Ami nekem van
azzal még Colombus ment Amerika felé, valószínűleg nem teljesen
aktuális.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 11:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Útjog

Sziasztok!

Sajna a kérdés eléggé bonyolult. Az alábbi hivatkozást magyarul találtam:
http://www.veliere.rc.go.ro/rrshu.html (Gyula írta)

Van egy animációkkal oktató webhely is, de itt már tényleg teljes a tanácstalanságom, ráadásul évről évre civódások tárgya a sok apró módosítás a szabályokon a nemzetközi szövetségeknél is. Innentől egy egy verseny azon is múlhat, ki milyen szabályrendszer alapján megy és a versenybíró mi alapján ítél. A vétség büntetése általában azonnal egy helyben történő megfordulás.

jj

(ha megtalálom az animációs webhelyet, megírom)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 11:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szabályok.

Mekktaláltam, jó szórakozást!

http://game.finckh.net/indexe.htm

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 11:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Megnéztem a videókat. Hááát :) - érdekes.
Én a következőt látom.
Van itt a vitorlás hajóknál egy "RG-65 regatta" topik. Ott már elkezdődött ez a szabályok/mi-hogyan dolog. Ha itt is belekapunk, meg ott is, az nem lesz jó. Viszont ott írta Belo, hogy:"Az értelmezésének segítségére szervezek egy napos tanfolyamot, ahol hozzáértők mondják el amit tudni szeretnétek. De időpontom még nincs." Nos, mikor lenne jobb ideje ennek, mint most, amikor ilyen nagy a lelkesedés? Használjuk ki ezt a lehetőséget! Elsőre egy elméleti tanfolyam - rajzokkal, akár egy sör mellett -, és amikor van 5-7 hajó, akkor egy közös vitorlázással egy gyakorlati valahol mindenkinek a közelében. Egy (kora) tavaszi vizifarsang, vagy valami.
(Ma különösen lelkes mindenki, mert a borongós után itt a napsütés ;))
_szerintem_

Üdv!
g


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 12:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
probaltam valami egyszeruen ertheto, szemleletes oldalt talalni, hirtelenjeben ezt talaltam:
http://www.fozziesyachts.co.uk/bmbs/racing%20rules/racingrules.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez a rajz szemlelteti a legalapvetobb szabalyokat.
Kép
A jobbcsapason levo hajo (jobbrol kapja a szelet) elsobbseget elvez.
A szel alatti (arnyekban levo) hajo szinten elsobbseget elvez, es a haturol jovo hajo koteles kiterni.

Ez igy diohejban, amikor ket hajo talakozik a palyan, es nincsenek bojakozelben (4 hajohoszznyira)

Bojakozelben bonyolultabb...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 12:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gtoth írta:
Sziasztok!

Megnéztem a videókat. Hááát :) - érdekes.
Én a következőt látom.
Van itt a vitorlás hajóknál egy "RG-65 regatta" topik. Ott már elkezdődött ez a szabályok/mi-hogyan dolog. Ha itt is belekapunk, meg ott is, az nem lesz jó. Viszont ott írta Belo, hogy:"Az értelmezésének segítségére szervezek egy napos tanfolyamot, ahol hozzáértők mondják el amit tudni szeretnétek. De időpontom még nincs." Nos, mikor lenne jobb ideje ennek, mint most, amikor ilyen nagy a lelkesedés? Használjuk ki ezt a lehetőséget! Elsőre egy elméleti tanfolyam - rajzokkal, akár egy sör mellett -, és amikor van 5-7 hajó, akkor egy közös vitorlázással egy gyakorlati valahol mindenkinek a közelében. Egy (kora) tavaszi vizifarsang, vagy valami.
(Ma különösen lelkes mindenki, mert a borongós után itt a napsütés ;))
_szerintem_

Üdv!
g


Nos, akkor hozzáértőnek tekintem magam és felajánlom, hogy ha Pesten szervezkedtek, egy bambiért tartok a témában egy kis fejtágítót. Azért nem a mulkoriban ajánlott módon, mert jelenleg nincs olyan képzett emberem, akire ezt rá merném bízni. Pár órát a témára viszont magam is szentelnék.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_36 2009 feb. 06. - 12:57-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 12:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A következő a helyzet!
Magyarországon jelenleg a modellező versenyeket a Naviga érvényben lévő szabályi alapján rendezik, (vagy kellene rendezni).
Az utolsó érvényes szabályzatot melyet az elmult összel nyomtattak ki én megkaptam német nyelven. Ez idáig az útjog szabályok megegyeztek az ISAF szabályokkkal, tehát aki vette a fáratságot és beásta magát a nagyhajós szabályzatba az úgy el is tudott igazodni a versenyen. A baj az. hogy az összel megjelent szabályzattal egyidőben az ISAF is megjelentette az új 2009-re érvényes szabályait, és jelentős változások léptek életbe, például az útjog terén is. (Ebben az évben szerintem rengeteg vita lesz ebből, ha a rendezők előre nem határozzák meg mikor melyik szabályzat szerint bíráskodnak)
Ez most nem éppen ide tartozik.
Én arra gondoltam megpróbálok egy új topikba egy egy szabályt elmagyarázni. Ez föleg az alapvető fogalmak illetve az alapvető útjóg szabályokra vonatkozna, aztán a a kérdéssekkel úgyis alakul az egész.

Ebben tudnék segíteni!

M10


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 15:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mechman írta:
nos a fa testű hajók tetszenek a leginkább, és láttam egy-két képet a
fórumokon.
mivel cédrusom nem volt, és azt hiszem hogy erre az osztályra túlzás is lenne, ezért balzából épitettem. a testet fa lazúrral kentem le,
ez a kence a polyfarbe cég vörösfenyő szinű vastaglazúrja, és vizes higitású.
a fedélzet meg több részből van összerakva.
Kép
utána több réteg lakk.
üdv misi


Mechman!

Én is hasonló takaró fedélt eszeltem ki, és most nézem neked is valami ilyesmi van.
Tudnál nekem abban segíteni, hogyan oldottad meg a vízzártságát?
Én egy 5mm-es peremt csináltam a nyílás köré, és az jól oda van ragasztva, a sarkok is, majd e köré raktam a 10mm magas peremű fedelet, de ugye körbe mindenképpen be tud csordogálni a peremig a víz (egy erős oldalra dőléskor), tehát ott akár be tudna menni a hajótestbe is..
Neked van ott vmi szigetelés? Tudnál pár képet makrózva erről a részről feltenni? Meg hogyan rögzíted? Mitől marad ott, gondolom nem csak a gravitáció.
Látom ott vannak neked egyéb nyílások is... azok zsanérosak??
üdv
Péter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 17:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Mechman mellett/helyett Xpkillernek!

1..n menet vékony szigszalag csík biztosan segít, amíg úgy nem érzed, hogy kicsit szorulva zárod a fedelet. Amúgy ha nem tengeralattjárónak készül a hajó, akkora víznyomás úgysem lesz. Ha nem lötyög, szerintem jó.

Fedél rögzítése: (nálam) fedél közepén lyuk, benne szorosan kézzel forgatható fejű 5-ös műanyag csavar, belül hozzávaló anya egy datab keresztlécben. Ha a csavart eléggé kitekered, a fedelet elcsúsztatod, keresztléc kibillenthető az ajtóval együtt.

Helyére téve a fedelet, a csavart meghúzva, a nyílás átmérőjénél hosszabb keresztléc rögzíti az ajtót.

(Esztétikailag nekem könnyű volt, mivel a hajó fehér műanyag és a csavar is.)


Szóba jöhet még mágnes is ajtózárként (Kipurcant winchester fejmozgató mágnese)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 18:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nos a CSIBOR-on nem nagyon bonyolódok bele ilyen kacifántos
fedélzeti nyílásfedőkbe. Sima átlátszó polieszter fólia, a szélein széles
celluxal a fedélzetre ragasztva. Nagyjából ennyi.

Szépek ezek a kiemelkedő kabintetők meg korlátok meg minden, de
arra figyeljetek, hogy a futókötélzet nehogy felakadjon benne :!: Egy
jó préselt állapotban korlátra akadt kötél miatt beszorult vitorlázat
hamar kimelegíti az embert :roll: :twisted: :twisted: :twisted:

A CSIBOR is épül de annak nem sok értelmét látom, hogy felrakjak 4
tök egyforma fényképet olyan képaláírásokkal, hogy : 1 réteg lakk...
2. réteg lakk.....stb....

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 20:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
!! SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY !!

Memő és Cavis kormánytönkcsövei is elkészültek.!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm!!!!!!
Valahogy majd ütközünk.
A héten ,nem voltam túl aktív.Csak a bordákat reszeltem ki a táblából.
viszont ráérünk még. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 22:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nálam most az az eset, hogy 1. réteg lakk.. -1 réteg lakk.. 2. réteg lakk.. -1 réteg lakk.. :( nem szép.. nem tudom miért, de nem szép.. most holnap megint lecsiszolom, és megpróbálok higítani azon a lakkon, mert vmi nem stimmel.. csónaklakkal eddig nem volt dolgom, a boltban meg lebeszéltek a parketta lakkról, mondván az nem hajóra való :twisted:
Pedig azzal szépen tudtam dolgozni...

Még gondolkozom azon a fedél kérdésen, most pl. azt találtam ki, hogy készítettem nagyon tuti rétegelt balsából kampót http://xpkiller.extra.hu/album_csibor/p ... to_39.html amt beragasztottam a fedél belsejére, a testbe is csinálok ilyet, gumi beakaszt, és a fedélre is, így folyton odahúzza (ezt a vitorlázómról lestem le.. ott a kabintető ilyen rögzítésű, és jónak tűnik). De ezek szerint akkor annyira ne féljek, hogy annyira oldalra dől, hogy megtelik vízzel??


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 22:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Háááááááát :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Az csak a szélerősségtől függ, hogy mennyire dől meg. Amikor halad
is közben annyire nem nagy gáz, mert az orr "vágja" a vizet és
eltereli a fedélzettől a habokat.

Fotón jól néz ki ez a lakkozás! De tényleg az lehet a baj, hogy sűrű a
lakk és nem terül el. Ecsettel mondjuk ne akarj csodákat. Én még
ráhúzok egy réteg lakkot (4. lesz) aztán elkezdem festeni. A festés már
szórva lesz, az az igazi.

Az is lehet, hogy holnap leöntöm a tősúlyt. Vagy a fene tudja mi lesz.
Jött ma egy nagyon szép 3D repcsi összerakásra, teljesen el vagyok
ragadtatva tőle.........

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség