OK! rendezem a térképügyeket hamarosan !!
Épülget a gépezet:
(bár itt mifelénk esik a hó, így lehet inkább egy Tupoljev féle aeroszan-t
kellene építeni

)
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601360 Kicsit át kellett szabni a vitorlaszervo karját. Az eredeti kerek
szervokar közepén van egy 7,2 mm átmérőjű kidudorodás. Ennek
megfelelően át kellett alakítani az alukart is.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601365 Így néz ki a kiegészítő alu szervokat felcsavarozva az eredeti
szervokarra.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601368 A csavarok alját le kell csípni, nehogy felakadjon a szervoházban, vagy
másban. A csavaranyákat én egy-egy csepp pillanatragasztóval
szoktam fixálni.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601373 Ezek a kormánymozgató elemei. Rudazatnak minimum 1 mm-es
acélszál kell, de inkább 1,5 mm-es (ez is az) nehogy kihajoljon a
terhelések hatására.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601376 A szervokaron egy kormánybekötő tartja a rudazatot és biztosítja
az állíthatóságot. A kormánybekötőt két anyával "kontrázva" szoktam
feltenni, mert amúgy az egyszeres anya hajlamos a letekeredésre.
Bár általában a rezgéstől tekeredik le, itt sok rezgés nem lesz.
A kormánybekötőkben imbusz nyílású kis csavarok szoktak lenni. Ezeket
mindíg kicserélem ha lehetséges, rendes kereszthornyú, vagy csillag
nyílású csavarra, megelőzendő a terpi szerelésekkor igen kellemetlen
imbuszkulcs keresgélés, nem találás, bosszankodás eseteit.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601378 A kormánymozgató kart kis műanyaggyűrűk közé kell fogni (1,5-ös
elektromos kábelről lehúzott és méretre vágott szigetelés), hogy
kottyanásmentes legyen a rudazat.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601212 A kormánytönkcsövet feltöltöttem zsírrak, majd mehetett bele a
kormánytengely.
...
..
.