SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 05. - 7:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 12:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még van esély, mert amint beírtam találtam megoldást az orrvitorla feszítésére.. igen én is csöveket húztam rá, csak az árbocon a felső bekötési pontot alacsonyra tettem sztem.. ha sikerül kijutnom, majd megmondjátok, hogy jó vagy nem..


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 18:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lédiz end Dzsentlement!

A "Csíbor" fedőnevű project építési szakaszát lezártam.
És most jön az örömködés :D :D :D :D

Kép

Köszönet JJ-nek, és mindenkinek, aki kint volt ma, és segített a vízre bocsátásban!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 19:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
GRATULA! Szép lett !

És milyen volt az első vízreszállás ?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 19:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
GRATULA! Szép lett !

És milyen volt az első vízreszállás ?

üdv.:SRY


Köszi!!!
Nagyon sirály volt! kb ugyan annyi adrenalin volt mint berepülni egy repülőt, főleg, hogy 30Km-es szél volt tök változó irányból, nem épp kezdő széljárás, de a hajó nagyon jól vizsgázott.
Jól irányítható, és a vitorlafeszítő megoldásom is jól vizsgázott... rengeteg apróságot kell még megoldanom finomítani, mert pl. kell + egy madzag a fokhoz, mert így nem tud behajlani (buggyosodni), tehát az árboc mellé is kell egy, ami nekem nem volt. vagy lehet szerkesztek a fok boomjára egy súlyt, hogy könnyebben ki tudjon forulni, DE összességében nagyon elégedett vagyok.
A vitorla is lehet majd változik, hisz most a "gyári"-t vágtam ki, és nem tudom, hogy ezen lehet-e még finomítani.
Boldog! Első hajótulajdonos lettem :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 19:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. XpKiller!

Remélem hamarosan jobb idők lesznek és láthatom itt a gombai tavon
is a hajód (na meg az enyémet is végre :roll: )..

Építkezzünk kicsit.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5628833
Nem szorosan a hajó része, de mindenképpen kell egy hajótartó
állványt készíteni. A hajók nem szeretik ha a tősúlyra és uszonyra
támasztva várakoznak. A hajó is sérülhet ilyenkor, és szerelni is
elég kelemetlen az ílymódon való tárolás instabil volta miatt.

Állványnak leginkább a kő egyszerű "kecskeláb" kivitel vált be. Lehet
ennél kacifántosabb megoldásokat is kiagyalni, de szerintem teljesen
felesleges. Ez összecsukható, könnyen szállítható, könnyen kezelhető,
és megépíteni is egyszerű.

Az állvány alapja 4 egyforma léc, ezek minimum 50 cm hosszúak
legyenek.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628835
A lécek alja ferdén le van csapva, hogy a talajon stabilan álljon a
hajótartó

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628837
A teteje meg le van kerekítve, hogy ha véletlenül nekiütődne a
hajótest ne tegyen benne kárt.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628841
A lábakat ilyen szélesebb lécek tartják össze.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628844
A lábakat M4 csavarok fogják össze. A lábak közé is kell egy alátét,
hogy könnyen nyitható legyen a hajótartó.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628847
A belső oldalon is van egy alátét és két anya (a képen még csak az
egyik látható) a két anya egymásra van "kontrázva" így a lában nem
feszülnek össze, és az anya sem akar letekeredni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628851
Ez a kész hajótartó keret. A tetejére még megy két gurtni, amibe a
hajótest fog belefeküdni, a szélesebb hossztartó lécekre meg két
gurtnidarab, amik megakadályozzák, hogy a lábak szétcsússzanak,
akár a falétrákon lévő határolólánc.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628857
És már van is a CSIBOR-nak saját pihenőhelye. Ilyet minden hajóhoz
illik készíteni. De nem is olyan nagy dolog kivitelezni ezt.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 20:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Sokat dilemmáztan azon, hogy milyen árboctalpa legyen ennek a
hajónak. Csábytó volt a furatos lemez, hiszen azt könnyű elkészíteni,
és felszerelni is. Viszont a furatos lemeznek megvan az a hátránya, hogy
el tud fordulni benne az árboc. Így a némileg nehezebben kivitelezhető,
de jobban funkcionáló fésűs árboctalp mellett döntöttem. Nem kell
megijedni egyáltalán nem olyan nehéz megcsinálni, mint amilyennek
látszik.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628858
Az alap egy 15x15 mm-es 2 mm anyagvastagságú "T" aluminium
idomléc. Nem feltétlenül kell venni egy ilyet, mert az oldalfeszítők
bekötéséhez használatos "L" idom is megefelelő. Először is le kell vágni a
"T" függőleges szárából 5 mm-nyit, mert túl magas.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628859
Az idom oldalára felkerül a fésű bevágásainak helye. A bevágások
2 mm szélesek lesznek, és 4 mm-re vannak egymástól.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628864
Némi reszelés után el is készült a fésűs árboctalp. Sima tűreszelővel
én olyan 30-35 perc alatt kireszeltem, különösebb erölködés nélkül.
Az alkatrész kapott 3 db. 2,5 mm-es furatot is, ide kerülnek majd a
rögzítőcsavarok.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628865
Szokásos paírszalag segédlettel felrajzoltam az árboctalp helyét, és
a furatok helyeit is.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628867
A furatok helyeit karctűvel bepontoztam, majd eltávolítottam a
ragasztószalagot. Nincs más hátra fel kell csavarozni az árboctalpat.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5628870
Így néz ez ki készre szerelve. Jöhetnek az oldalmerevítők.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 22:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
T. XpKiller!

Remélem hamarosan jobb idők lesznek és láthatom itt a gombai tavon
is a hajód (na meg az enyémet is végre :roll: )..

.


Szólj, ha úgy áll a project, és megyek!!!!
Még a csíboros matrincát is fel kell ragasztanom! ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 15. - 22:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Xpkiller! Jó az avatarod ;)
Szép hajót építettél! Az pedig, hogy jól vizsgázott a vizen is, külön öröm :)

Vidámság!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 1:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

XPkiller szerénykedik!
Nézzétek a bólyánál fordulását.
Na ki az első?

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 6:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép hajó XPkiller!

Most egy kicsit irigykedek, mert vasárnap más (kevésbé kellemetes, ám annál szükségesebb) elfoglaltságom miatt nem tudtam ligetezni :cry:
De azért haladtam én is valamit, kész vannak bordatervek, ma kinyomtatom, és hamarosan kipróbálom azt a híres oldószeres másolást :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 7:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm még1x a segítségeket!!
Most jön a finomhangolás, és megpróbálok megtanulni vitorlást vezetni is.. :D
A hétvégén készült képeket gondolom megtaláltátok az albumban, ha esetleg eredetiben is kérnétek, írjatok és kirakom egy csomagba!
Én is elkérhetném a fenti 2 képet eredeti méretben??? ezek nagyon jók lettek! :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 8:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gratulálunk " xpkiller " új hajótulajdonosnak!
Remélem a Velencei Tónál is találkozunk, persze jó időben.
Ha nem lesz ilyen hideg, majd a ligetben is hajózhatunk közösen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 9:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Már is egy kérdés :-)

A fényképeken is jól látszik, hogy (bár nem tudom jó helyen van-e) a vízvonal nem ott van, ahová én gondoltam, és az árboc így a vízvonalhoz képest nem függőleges. Jól látom? Kicsit mintha (nem is kicsit) hátrafelé dőlne. Az árboc függőleges helyzetét ugye vízvonalhoz kell belőni?

mod:
jól mellétrafáltam.. többen kérdeztétek, hogy mennyi a súlya, nos megmértem és nem 800g, mint amire saccoltam, hanem 1187g pontosan startra készen.

Első vitorlapróbálgatások videón is meg lettek örökítve, tnx for the operatőr :-)
http://www.youtube.com/watch?v=NMSI8NXJQQo


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 10:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Vízvonal

Szerintem ott jó, ahol van. Feco1 szerint, nyugalmi helyzetben az orr egy kicsit ki kell emelkedjen a vízből, ha a hajó áll, mivel ha a szél megnyomja előrefelé, haladás közben, akkor lesz pont jó. Erősebb szélben meg pláne kezd előrebólintani. Az össztömeg meg pláne OK! A hajó nem sínen halad.

Amúgy a "modern" hajótestek azért csúnyábbak mint a klasszikusok, mert a vízvonal felett nem folytatódik a gerinc íve, hanem majdnem függőlegesen levágják, mivel a hajó menetét nem befolyásolja az elhagyott rész és nem sérülékeny, hegyes. Viszont baromi szép lenne.
Egyszer szeretnék egy kecses, hegyes orrú hajót is építeni.

A képek (rengeteg lett) pedig még ennél is jobbak!
Nézd meg a forum.rcmodell.hu-n, a vitorlások/jif65AtólZig alatt...
A képeket nem én csináltam, hanem Sefler Pali barátom. A képeit csak oroztam, de valahova felteszem.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 10:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
SRY Mester!

Bulba öntés/forma.

Most egy 2.5kg-os bulbát próbálok önteni. A formakészítéshez felhasznált anyag a Bricostore-ban kapható 300C hőálló szilikon. (barnás bordó, ecetes oldószeres, 1900 Ft)

A pozitív formára úgy öntöttem-kentem, hogy csináltam neki depronból doboz-keretet is. Az anyag a pozitív forma felett sehol NE legyen 1/2 cm-nél vastagabb! Soha nem szárad ki a vastagabb anyag, mivel alul felül már 1/2cm vastagságban megkeményedik, és a friss trutyi belül nem bír kiszáradni, mint a töltött cukor, mert a kikeményedett réteg elzárja a levegőtől. Fel kellett vagdalnom, hogy kössön.

Öntésre a forma alá végül milyen anyagot tettél lapnak? Van egy jó nagy csiszolt gránitlapon. Az jó lehet?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség