Motoros Tomi írta:
...............
Tegyek a hajóba hungarocelt, hogyha esetleg "katasztrófa" történik a nem megfelelő tűzvédelem miatt akkor fen maradjon a hajó a víz tetején

?
.............
Ha máskor nem akkor legelső úsztatásokkar tegyél bele. Ha van valami
nagy hiba, vagy rés azt látod, hogy ömlik be a víz, ezzel nem is
szokott gond lenni. A gond a kis szivárgással van,ami azért elő szokott
néha fordulni új hajóknál. Ez nagyon alattomos, és elektromos hajóra
kifejezetten veszélyes.
A szituáció a következő:
Beteszed a hajót a vízbe mésze vele egy kis kört. Kiveszed megnézed.
Hú de jó száraz belül jól van megcsinálva lehet úsztatni. Ekkor még nem
veszed észre a kis szivárgást. Jobban elengeded a hajót, messzebre,
a kis szivárgás, meg alattomosan "dolgozik" jön be a víz a hajóba. Ha
nincs szerencséd, akkor egyenesen a vevőt, vagy a szabályzót célozza
meg. Ezek tönkremeneteléhez elég egészen kicsi víz is. A hajó kint hasít
a vízen a parttól mondjuk 30 méterre és hopp leáll
ne akkor érte el a szabit a víz. És innen semmi nem történi. Ha nincs
szél ami kisodorja apartra - vagy ha tényleg igazán szerencsétlen
napod van, akkor a szél mégbellyebb viszi

- akkor lehet rajta
elmélkedni, hogy ezt miként is szedjük onnan ki? Persze közben a víz
szép lassan gyűlik a hajótérben, és mire elmész segítségét, vagy szerzel
egy mentőhajót, vagy akármi, el is sűlyedhet az egész teknő. Ha ilyenkor
van benne némi hungarocell (akár ideiglenesen is) akkor legalább nem
veszik oda a hajó. Ki lehet halászni és meg lehet javítani.
Nagyon figyelni kell a hajó minden rezdülését az első úsztatásoknál, a
hajóteret minden esetben nagyon alaposan átvizsgálni, hogy nincs-e
szivárgás, a gépészet jól megy-e, nem szabadulnak-e el dolgok a
helyükről, nem száll-e el a kuplung, csúsznak szét az elektromos
csatlakozások stb... Ha olyan 8-10 hajózás rendben, műszaki hiba
nélkül lement akkor mondhatod, hogy KÉSZ A HAJÓM
üdv.:SRY