SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 02. - 3:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 36 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: First Stage építése, a szárny.
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 26. - 22:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Elérkezett a szárny megépítésének fázisa is. Először néhány szót kell
szólni a szárnyszerkezetről és az alkalmazott szelvényről. A szárny
tömör habból vágott tagokból áll. Ez a készletből építőknek evidens,
hiszen így veszik ki a dobozból az alkatrészeket, de az egyéni építőknek
komoly gondokat okozhat.

Két megoldás létezik:
1.) Egy sima keretes meleg-szálas vágót kell csinálni pár lécből, egy E-s
gitárhúrból és egy kis trafóból. Majd rétegelt lemez, vagy réz sablont
használva kivágni a megfelelő méretű és darabszámú szárnytagot. A
technikát illetően készítek részletesebb leírást is ha valaki igényli.

2.) Ha ez nagyon nem megy akkor elméletileg a modell elkészíthető
3 mm-es depron lapokból hajlított, szénpálcával, vagy fenyőléccel
megerősített ívelt lap szárnnyal is. Azért írom, hogy elméletileg mert
ehhez a géphez még ilyen szárnyat nem építettem, viszont más hasonló
méretű motoros gépnél már alkalmaztam ilyet és működött a dolog. Ha
igény van ilyen lapszárnyra akkor azt is fejlesztek az FS-hez.

A szárnyszelvény.
A gép Dr. Benedek György B753662g jelű szárnyszelvényével készült.
Ez egy kis sebességekre kifejlesztett, alacsony Re tartományban is
jól teljesítő, erősen ívelt szelvény. A szelvény magas cy tényezőkkel
rendelkezik, ezért kis sebességen is relatív nagy felhajtóerő keletkezik
rajta. A magas cy érték miatt ezeknek a szelvényeknek nagy az
indukált ellenállásuk, ezért célszerű nagy oldalviszonyú szárnyakat
készíteni.
A nagy íveltség elég nagy nyomásközéppont vándorlást eredményez,
ami nem túl jó tulajdonság, de az FS esetében ezt a súlyponttól messze
eső, nagy felületű vízszintes vezérsík kompenzálja.

A gép szárnyszelvénye:
Kép

A szárnyszelvény megtalálható az oldalamon a szárnyszelvény
gyűjteményben:
http://users.atw.hu/sry/pfofil.htm

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 26. - 22:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tehát induljunk ki abból, hogy van két darab kb 500 mm hosszú
szárnytagunk.

A gép szárnya 3 darabból áll: egy 470 mm hosszúságú szárnyközépből és két 235 mm hosszúságú un. "fül"-ből.
Fogjuk a szárnyközepet, és a belépőéltől jelöljünk fel 50 mm-e egy a
belépőéllel párhuzamos vonalat.

Kép

Ezt a vonalat a szárny ALSÓ (homorú) részére jelöljük, és húzzuk meg :!:

Vegyünk elő egy 2 mm széles késreszelőt. Ha kicsit szélesebb a reszelő az sem baj, csak ne legyen 2,5 mm-nél szélesebb. Ilyen késreszelő szinte
minden tűreszelő készletben van. Ha mégsem állna ilyen a
rendelkezésünkre akkor 2 ... 2,5 mm széles kis léc darabra kétoldalas
ragasztószalaggal ragasszunk 80-as finomságú csiszolóvásznat és azt
használjuk "reszelő" gyanánt. A csiszolóvászon darabot természetesen a
lécdarab élére kell ragasztani.

Kép

A reszelővel a feljelölt vonal mentén reszeljünk egy 5 mm mély "árkot"
a hab anyagba. Most joggal kérdezheti bárki, hogy ezt az árkot miért nem
vágtuk bele CNC géppel a habba, amikor a szárnyidom készült? Ennek
az az oka, hogy a melegszálas vágás nem képes ilyen árkokat "sarkosan"
kivágni. A sarkok legömbölyödött, tompák lesznek, ami nem megfelelő.
Ezért kell utólag bereszelni, becsiszolni ezt az árkot.

Kép

Az árok egyenes , egyenletesen 5 mm mélységű legyen, és az oldalfalai
derékszögben álljanak a szány aljának vonalára.

Kép

folyt. köv...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 29. - 0:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Építsük tovább a szárnyat....

Először vágjuk méretre a szárnyközepet (amibe előzőleg bereszeltük a
főtartót befogadó árkot). A szárnyközép 470 mm hoszúságú lesz. A
szárnytag aljára jelöljük fel a méretet, és talpas derékszöggel húzzuk
meg a vágás vonalát, majd snicerrel vágjuk le a felesleges anyagot. A
vágás síkja lehetőleg derékszögű legyen a szárny aljára.

Kép

Nyomtassuk ki a 82,5 fokos szögsablont, ragasszuk rá kemény papírlapra.
Ez lehet műszaki rajzlap, karton vagy dipa is, és snicerrel vágjuk ki.
Szükségünk lesz még egy csiszolókockára is.

Kép

Illesszük a szárnyat a munkaasztal széléhez és az enyhén megdöntött
csiszolókockával alakítsuk ki a szögben illeszkedő felületet.

Kép

Folyamatosan ellenőrizzük a sablonnal, hogy nem megfelelő-e még a
felület dőlése. A csiszolásnál ügyeljünk arra, hogy a szárnytag hossza
ne változzon meg, csak az illeszkedő felületek dőlésszöge legyen a
megfelelőre kimunkálva. Ezt segíti elő, ha a munkaasztal széléhez
illesztjük a szárnytagot, mert így a csiszolókocka a kemény asztalba nem
tud behatolni, és nem változtatja meg a szárnytag méretét. "levegőben"
csiszolva viszont a szárnytag szinte biztosan rövidebb lesz a csiszolás
végeztével .

Kép

Ezt a munkafolyamatot végezzük el a szárnyközép másik végén is.

folyt. köv.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 20:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szárnyaljunk tovább.....

Most vegyük kezelésbe a szárnyfüleket is. A készletben lévő másik
szárnytagból vágjunk le 2 - 235 mm hosszúságú darabot. A vágásnál
használjunk talpas derékszöget a jelöléshez és ügyeljünk a
derékszügűségre.

A szárnyfület egyik oldalán csiszolással munkáljunk ki ugyanolyan letörést
mint a szárnyközéprész végein - itt is használjuk a 82,5 fokos sablont-. A
fülek másik végének kialakításához a rajzokon lévő szárnyvég sablonra
lesz szükségünk. Ennek segítségével mindkét szárnyfülre rajzoljuk fel a
szárnyvégek alakját.

Kép

Ellenőrizzük, hogy a szárnyvégek alakja egyformán lettek-e felrajzolva.
Erre a legjobb módszer, ha a szárnyfüleket egymás mellé tesszük.

Kép

A szárnyvégeket sniccerrel és csiszolókockával lehet kimunkálni.

Kép

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 22:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
...........

Vegyük elő a készletből a 3x5-ös fenyőlécet. Vágjunk le belőle egy a szárnyközéprésznél valamivel hosszabb darabot, és alaposan csiszoljuk meg. Azért kell hosszabbnak lennie, mert így a további munkák során könnyebb lesz dologozni vele.

Kép

Illesszük a lécet a szárnyközépbe előzőleg bereszelt vályatba.
Természetesen nem fog bemenni a helyére, mivel a 2 mm vastagságú
reszelővel kb. 2,2-2,4 mm szélesszégű árkot reszeltünk ki. A reszelővel
egy-két mozdulattal egy picit szélesítsük az árkot, majd ismét próbáljuk
bele a lécet. Ezt mindaddig csináljuk, amíg a léc szorulósan, enyhe
nyomásra bele nem megy a vályatba. A léc -ami a szárny főtartója lesz-
nem lötyöghet a vályatban, szorosan kell illeszkednie. Arra is vigyázni
kell, hogy a léc teljesen befeküdjön hab-anyagba, a szárny szelvényének
alsó vonalából sehol nem lóghat ki.
A szárny alá e munkafolyamat során tegyünk légpárnás fóliát, vagy
vastag , puha rongyot, hogy a szárny másik oldala nem nyomódjon meg,
mert az egyrészt csúnya, másrészt rontja a szárny áramlási jellemzőit.

Amikor a léc-főtartó szépen illeszkedik a szárnyba reszelt vályatba,
emeljük ki és a habanyaggal érintkező részei VÉKONYAN kenjük be epoxi
ragasztóval, majd nyomjuk a helyére.

Kép

Ellenőrizzük, hogy a szorosan illeszkedő főtartó nem hajlítja, görbíti-e a
szárnyat, ugyanis ez könnyen előfordulhat, amikor a lécet a vályatba
nyomkodtuk. Ha minden rendben van távolítsuk el a kinyomódott
felesleges aragasztóanyagot a szárnyról.

A ragasztó kikeményedése után vágjuk le óvatosan a főtartó felesleges,
killógó végeit.

Kép

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 22:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Most mindenki kösse fel az alsónemüt, az egész építés legnehezebb és
legnagyobb figyelmet ígénylő mozzanata következik, összeillesztjük a
szárnyat.

Először is egy megfelelő szárnyépítő sablont kell építenünk. Ehez
szükségünk lesz egy speciálisan kialakított deszkára:

Kép

Ennek lapjai teljesen síkok, és az egyik oldala 10-12 fokosra el van
csiszolva/gyalulva. A munkalapra terítsünk le egy nagy papírlapot, és
arra rajzoljunk fel két egymástól a deszka szélasségénél 2 cm-el
messzebb futó vonalat, valamit egy harmadikat ami a párhuzamosokat
derékszögben keresztezi. Erre a keresztező egyenesre illesztjük rá a
deszka elcsiszolt élét. Rögzítsük is le a deszkát cellux-al. A deszka alá
pedig toljunk egy mozgatható 8-10 mm vastag lécdarabot. A lécdarab
mindíg párhuzamos legyen a deszka oldalával.

Kép

Állítsuk ba a deszka dőlését. Mivel a First Stage szárnyfülezései 15
fokosak így erre az értékre állírtuk be a deszka síkját a munkalaphoz
képest. Ez elvégezhető magasságméréssel (a derékszögű háromszögekre
vonatkozó szabályok szerint), közvetlen szögméréssel (bár ez a
legpontatlanabb) és dőlésmérővel.
Én dőlésmérőt használok így ezt a beállítási módszert mutatom be.
Először lemérjük a munkalap dőlését:

Kép

Ez 1,5 fokos.Majd a dőlésmérőt áthelyezzük a deszkára és addig
tologatjuk alatta a mozgatható lécet , amíg a megfelelő értéket be nem
állítottuk. Ez jelen esetünkben 16,5 fok, mivel a deszkának 15 fokon kell
állnia a munkalaphoz képest és így a munkalap 1,5 fokos szögét le kell
vonni a műszer mutatta értékből. Ha a deszka be van állítva a mozgatható
lécet gombostűkkel rögzítsük le.

Kép

folyt. köv...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 23:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
...Szárnysablon Part II..........

Ha beállítottuk a ferde deszkát, akkor a munkalapon lévő egyik hosszanti vonalra, a két párhuzamos közül állítsunk derékszügben egy egyenes lécet. Ezt a legkönnyebben "L" szelvényű un. sarokléccel tehetjük meg.

Kép

Ahol a párhuzamosokat keresztező , derékszögű vonal van oda terítsünk
széles folpack csíkot a sablon elemeire, megakadályozandó az
alkatrészek hozzájuk ragadását. Ezzel kész is a sárny-összeállító sablon.

Tegyük a szárnyközepet a munkaasztalra, úgy, hogy egyik vége pontosan
ráfeküdjön a keresztező, derékszügű egyenesre, majd rögzítsük le. A
belépőél teljes hosszában támaszkodjon neki a hosszanti vonalra állított
lécnek.

Kép


Tegyük a megfelelő oldalhoz tartozó szárnyfület a ferde deszkára. A
szárnyfül belépő éle is feküdjön fel a hosszanti lécre (ezzel biztosítható,
hogy a szárny egyenes lesz). Csúsztassuk hozzá a szárnyközép vébéhez.
Most ha szépen illeszkedik akkor jó munkát végeztünk. Általában azonban
kis csiszolással állítani kell az alkatrészeken, hogy a szép vonalszerű
illeszkedés meglebyen, ez nem különösebben nagy gond. Ha szépen
illeszkedik, akkor vegyük le a szárnyfüle és az illeszkedő felületét kenjük
be vékonyan epoxi ragasztóval, majd tegyük vissza a sablonba a helyére.

Kép

Majd a maradék ragasztóval kb. 1 cm vastag sávban kenjük meg az
illesztési vonalat is. Ezt követően várjuk meg míg a ragasztó teljesen
megköt.

folyt...köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 23:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.......

Ha megkötött a ragasztó vagyük le a szárnyat a sablonról. A sablon
hosszanti vonalára állított lécét tegyük át a másik vonalra, fordítsuk meg
a szárnyat, és a másik fület is hasonló módon ragasszuk fel.

Kép

Mivel ugyanazt a sablont használtuk, így biztosan ugyanolyan beállítási
szöge lesz a két szárnyfülnek, ez pedig nagyon sokat számít a gép
jóságát illetően.

Jelöljük be a szárny közepét, alul -felül, a belépő és a kilépő élnél is.
A 3x5-ös lécből vágjunk le egy 80 mm hosszúságú darabot, jelöljük meg a közepét, majd alaposan csiszoljuk meg. Az egyik 5 mm-es oldalán göümbölyítsük le az éleket. Eztalécdarabot ragasszuk epoxi ragasztóval a szárny kilépőélére, a szárny közepére.

Kép

Ez a lécdarab fogja megvédeni a kilépőélt a szárnyfelfogató gumitól, valamit erősíti is a szárnyat.
Més egy fontos feladatunk van: A szárny belépő élére a teljes fesztávon
egy cellux csíkot kell ragasztani (akárcsak a vízszintes vezérsíknál). Ez
megvédi a szárnyat a benyomódásoktól, beszakadásoktól. Ezzel a szárny
el is készült :D

.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 23:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis tuning: :roll:

Ha valaki nem lenne megelégedve a szárny egyszerű külalakjával, annak
ajánlok egy kis "tuningot". Mivel úgyis kell valamit a belépő élre
ragasztani, miért ne legyen az egy dekorfólia. Erre a célra tökéletes a
papírboltokban kapható Oracal 641 színes fólia. A szárny belépőélét
először finom csiszolóvászonnal csiszoljuk meg alaposan:

Kép

Majd alkoholba (denaturált szesz) mártott papírtörlővel alaposan tisztítsuk
le. Amíg megszárad az Oracal 641 fóliából vágjuk ki a megfelelő csíkokat
és díszítéseket.

Kép

Aztán ezeket ragasszuk fel cellux csíkok helyett a belépőélre:

Kép

Így egy funcionális díszítést készíthetünk, amitől jobban is néz ki a gép és
az oracal fólia erősebb is a celluxnál, tehát masszívabb lesz a belépőél is.

Kép

Most már csak a fődarabok összeállítása van hátra, és az R/C elemek beépítése.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 01. - 9:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
EGY BIZTOS, ILYET NEM LÁTNI SEHOL A VILÁGON! Ilyen részletesen már csak üzleti okokból sem közölnek le semmit.
Nagyon nagy munka, még a fórumra feltétele a fényképeknek, maga a fényképezés is " elég lenne nekem"!
Még a modellt is illik építeni és előzöleg megtervezni.
A lényeg az, köszönjük és becsüljük meg!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 08. - 23:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocs Sry nem akarom szét off-olni a topikot de azt hiszem ide tartozik a habvágás és néhány tapasztalat.
A gép építésének szerintünk legnehezebb része ez, ráadásul kezdők számára a legtöbb buktatót is ez a rész rejtheti.
Mi abszolút lámák vagyunk a vágáshoz, így kisebb előtanulmányokat folytattunk a témában.
A www.rcmodell.hu fórum idevágó részeit javaslom minden kezdőnek http://forum.rcmodell.hu/viewtopic.php?t=136
(Ezt a madarat sok kezdő fogja építeni.) Már csak az alapos és szemléletes leírás miatt is - amiért köszönet.
Szóval keretet kell először építeni, - de milyet?

Keretek és habvágó leírások:
http://www.techlib.com/hobby/hotwire_foam_cutter.htm
http://members.fortunecity.co.uk/slmohr/rcinterest2.htm
http://www.8linx.com/cnc/cnc.htm
http://www.dansworkshop.com/Hot%20wire% ... ting.shtml
http://www.vatsaas.org/rtv/construction ... utter.aspx
http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/hwc/hwc.html
http://www.instructables.com/id/EK8Q92824BEP286S6S/
http://www.hhhh.org/~joeboy/resources/h ... utter.html

Habvágó elektronika:
http://www.nsrca.org/technical/tip_tric ... supply.htm

Néhány tapasztalat egy hétvége kísérletezéséből:
1.- A vágást finoman szabályozható elektronika nélkül nem érdemes elkezdeni. A jó minőségű vágáshoz szükséges a megfelelő hőfok (a túl forró olvaszt és éget a langyos hullámos és vacak minőség, ha egyáltalán vág!!!)
2.- Miután több acéldrótot is kipróbáltunk a nekünk a „C” jelű citerahúr vált be a legjobban.
Az ennél vastagabb húr eredménye pontatlan és nem mérethelyes. A VÉKONYABB drótok eléghetnek.
3.- A hosszú drót hőmérséklete finomabban szabályozható de túl nagy keretet ne építsünk, mi 120 cm szélessel kezdtünk. Hát persze… ! Később jó legyen nagyobb madarakhoz is!! (Van önbizalom! :lol: ) Na, ilyennel nem szabad kezdeni!!! Ez a szélesség finoman vágott, de rosszul vezethető. Kezdőknek elég egy 60 – 70 cm közötti szélességű keret. Ezt jól irányíthatja egy személy is.
4.- A keret keményfából vagy fémből készüljön a forró drót beég a puha fába pl. fenyőbe.
Egy kisebb építőanyag-kereskedés habkészletét elhasználtuk a próbavágásokra, de sok próbavágás sok tapasztalat. :? Ne a szárnyprofil legyen az első próbálkozás! (Most úgyis az építkezési idényen kívül vagyunk a kereskedés örülni fog a megszaporodott forgalomnak.)
5.- Rugónk nem volt a keret feszítéséhez. Tökéletesen bevált a hagyományos feltekert kötél feszítési technika. Mint a kertes fűrészeknél. Sőt a drót feszessége még alaposabban szabályozható így.

Mi a lépésálló hungarocelt (nikecel) is túl gyengének tartottuk, könnyen törik. (bár prímán vágható) Általában az alapozó szigetelő habok (nálunk az építőipari kereskedők így hívták) váltak be. (Pl.: Rózsaszín amiből a FT törzse is készült. Austrotherm) Ezeknek vékonyra vágva is jó tartása van, rugalmas is. Van valami kék is, de az itt vidéken nem kapható. (Majd tavaszra, ha beindulnak az építkezések.) Aki erről többet tud, kérem segítsen.

A másik buktató a fa sablon készítése, nekünk az jött be a legjobban, hogy egy bútorlapon vágunk és a fenyőlécből készült sablonokat erre rögzítjük. Sablonok közrefogják a vágandó habot, oldalról. A habot rögzítjük a sablonhoz is kisebb szöggel vagy gombostűvel. A vágáskor a habra tegyünk valamilyen nehezéket. Nekünk ez használható eredményt adott.

Nos az élet egy kísérlet. A modellezés meg pláne. :lol:
Ki kell próbálni mindenkinek a saját készletére a legjobb beállításokat.

Ja a szárnyat… azt majd most a hétvégén vágjuk. Most talán már kicsit több tapasztalattal és a 3.2 –es fejlesztésű eszközparkkal. (Ebből is látszik, hogy kezdők, - de nagyon elszánt kezdők vagyunk. :lol: )

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 09. - 8:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon köszönjük az igen tartalmas segítséget és kérünk " maradjál velünk is "!Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 09. - 10:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

SRY Mester nagy munkában!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 09. - 10:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Kapeter!

Nagyon-nagyon köszönöm a leírást. Egy ilyet nekem is kellene (meg
kell is) csinálni, és ha eljutok odáig akkor meg is teszem. De így, hogy
megelőztél nagyon sokat segítettél mindenkinek aki a gépet építi ,
meg nekem is,mert nem kell annyira rohannom a leírások
gyártásával.

Amiket írtál a habvágásról, azok szó szerint így vannak, tényleg kell
gyakorlat hozzá, de meg lehet tanulni viszonlag gyorsan. Én "E"-s
gitárhúrt használok, mert azt könnyebb beszerezni mint a citerahúrt,
de lényegében mindegy. Egy tanács a szárnyszelvények vágásához:
mindíg a kilépőél irányából indítsátok a vágást akkor szebb lesz.

Antikos kollégának meg teljesen igaza van. A műhelyem úgy néz ki
mint egy II. Világháborús repülőtér szőnyegbombázás után. Tele
van javításra váró (karácsonyra kapott, és rövid utasan összetört)
repülőgépekkel. Mindenghol roncsok, félbe tört törzsek, szárnyak több
darabban. Nem valami szívderítő látvány. Igyekszem meggyógyítani a
madárkákat, aztán megint foglalkozhatok a saját dolgaimmal. Már ott
lóg a falon az Evans Volksplane összes rajza. Új CO2 masina van
születőben :D :D :D :D :D :D Na meg persze a First Stage
gépen is van mit dolgozni, főleg a leírásokon, meg lesz egy kis
meglepi is hozzá.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 09. - 16:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönjük a bátorítást!

sry írta:
...Egy tanács a szárnyszelvények vágásához:
mindíg a kilépőél irányából indítsátok a vágást akkor szebb lesz...


Na hát ilyesmire mi nem figyeltünk. Biztos van még sok apróság amire nem is gondolunk. De azért a hétvégén vágjuka szárnyat...

Ha megjelenik a leírásod Sry legfeljebb újra vágjuk. (Lesz tartalék a reptetéskor :lol:. Úgy is nálunk két példányban készül az FT. )

Köszönjük, és izgatottan várjuk a folytatást...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 36 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség