...........
Vegyük elő a készletből a 3x5-ös fenyőlécet. Vágjunk le belőle egy a szárnyközéprésznél valamivel hosszabb darabot, és alaposan csiszoljuk meg. Azért kell hosszabbnak lennie, mert így a további munkák során könnyebb lesz dologozni vele.
Illesszük a lécet a szárnyközépbe előzőleg bereszelt vályatba.
Természetesen nem fog bemenni a helyére, mivel a 2 mm vastagságú
reszelővel kb. 2,2-2,4 mm szélesszégű árkot reszeltünk ki. A reszelővel
egy-két mozdulattal egy picit szélesítsük az árkot, majd ismét próbáljuk
bele a lécet. Ezt mindaddig csináljuk, amíg a léc szorulósan, enyhe
nyomásra bele nem megy a vályatba. A léc -ami a szárny főtartója lesz-
nem lötyöghet a vályatban, szorosan kell illeszkednie. Arra is vigyázni
kell, hogy a léc teljesen befeküdjön hab-anyagba, a szárny szelvényének
alsó vonalából sehol nem lóghat ki.
A szárny alá e munkafolyamat során tegyünk légpárnás fóliát, vagy
vastag , puha rongyot, hogy a szárny másik oldala nem nyomódjon meg,
mert az egyrészt csúnya, másrészt rontja a szárny áramlási jellemzőit.
Amikor a léc-főtartó szépen illeszkedik a szárnyba reszelt vályatba,
emeljük ki és a habanyaggal érintkező részei VÉKONYAN kenjük be epoxi
ragasztóval, majd nyomjuk a helyére.
Ellenőrizzük, hogy a szorosan illeszkedő főtartó nem hajlítja, görbíti-e a
szárnyat, ugyanis ez könnyen előfordulhat, amikor a lécet a vályatba
nyomkodtuk. Ha minden rendben van távolítsuk el a kinyomódott
felesleges aragasztóanyagot a szárnyról.
A ragasztó kikeményedése után vágjuk le óvatosan a főtartó felesleges,
killógó végeit.
folyt. köv....