SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 23:08

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: CAP 232 90Cm elektromos
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 31. - 19:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
Egy fél éve épitettem ezt a modellt és mondhatom hogy a világ legszeidebb mürepülö modelje lett. Hihetetlenül stabil és ugyanakor gyorsan reagál a kormányokra.
A terv kiinduló pontja egy CAP232 robbanómotoros gép amit lecsökkentettem 90 Cm. fesztávra és némileg megváltoztattam az épitését
a tömeg csökkentése érdekében, A fö változtatás hogy alsószárnyasból középszárnyast épitettem (CAP/ Extra ) A szárny kapott 2 fok V törést és Ca.2 fok visszacsavarást a végeken. A röp suly Kb. 4-500gram és lényeg hogy a motor minimum 5-600 gram huzóerövel birjon.
Ha valakit érdekel szivesen küldöm a rajzot CAD formátumban. Nem túl részletes viszont elegendö egy átlag épitési tapasztalattal rendelkezö modellezönek. Ami nincs leirva a rajzban az privátban szivesen közlöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 13. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia !!
Igaz jó sok idő telt el a topik indítása óta de tettszik a Cap 232. El tudnád küldeni a tervrajzot, hogy meg tudjam én is építeni? Ha skicc az nekem már elég. Versenyszerüen modelleztem, rajzot már tudok olvasni! :lol:
Van egypár gépem, az asszony szerint túl sok is,(10) de hát inkább erre költöm a pénzem mint sörre. :lol: Hiába magyarázom neki, hogy ez olyan mint a konyhában az Ő lábosai; mindegyik megvan hogy mire jó!!!! :lol:
Várom a tervrajzot csatoltan.
Üdv sanyi1959


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 30. - 19:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Bocsánat, hogy ide írom a következő kérdéseimet, de nem akartam, új topicot nyitni miatta.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy kinek volt dolga már GYÁRI elektromos 3D-s balsa építésü géppel (mint p.l. amiket itt találtam:
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... ner_1070mm
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... m_graupner
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... e_infotext
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... x-flight-8
Mi a véleményetek ezekről? Érdemes ilyeneket venni? Ki lehet hozni őket
a megadott repsúlyra? Mennyire masszív szerkezetek?

Köszönettel: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 04. - 20:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Nem repül(t) senki ilyen elektromos balsa gépekkel?
Szomorú vagyok, mert akkor veszek egyet. Csak az a bajj, hogy saját tapasztalatokra nem szeretek elsőre támaszkodni. Mert annak gép sérülés lehet a vége. :( :( :(
De ha esetleg vannak ötletek tanácsok a fent említett gépekkel kapcsolatba akkor NE fogjátok vissza magatokat.

Köszönettel: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 04. - 20:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Én csak annyit repültem ilyenekkel, amikor javításon voltak itt és
utánna berepültem.

Ezt a típust nem ismerem, de pl. a Fliton gépeiről irtó rossz véleménnyel
vagyok. A lézervágott csodák szerkezetileg igen gyengék. Egyáltalán
nem figyelnek a szálirányokra meg hasonlókra.

Általános tapasztalat, hogy kispórolják a ragasztót, alig van ragacs a
fa alkatrészek között, sokszor ezért a rezgés miatt széthullik ez-az. A
tüzfalat és a futóbekötést minden esetben meg kell erősíteni.

Az átalad mutatott típussal nem találkoztam még, lehet ez sokkal jobb, a
Graupner nem szokta akármihez a nevét adni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 04. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia SRY!

Köszönöm a választ. Megspóroltál nekem 20000HUF-ot, mert egy FILTON-t vettem volna (és mivel gyári gépről lévén szó, nem erősítgettem volna semmit rajt) , de így valószínü maradok a GRAUPNER CAP 231-nél (remélem ezt nem kell erősítgetni).

Még egy kérdés: Van esetleg "raktáron" egy EXTRA 300-as vagy hasonló elektromos hajtásra tervezett 1000mm fesztávhoz közeli tervrajzod? Ami mondjuk valami CAD-es formátumba van? Csak mert a Walrus építése óta nem építettem semmit és kezdenek elvonási tüneteim lenni. :D

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 07. - 16:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megerősítem Sry-t!

Bocs, most olvastam a site-ot.
Nekem van egy Jumping Jackem a Flitontől. (Megláttam a Mocskot és megszerettem! Tényleg Mocsok. Egy (modellezők szempontjából) szerkezetileg átgondolatlan szerkezet. ) Meglehetősen ragasztás-szegény volt, ahogy a gyári originál gépet megvettem. Az ajánlásoknak megfelelően megerősítettem a bordákat és egyéb szerkezeti frekventáltabb erőátviteli elemeket. Sok szenet beleraktam diagonál erősítésként ahol indokolt volt. Az eredeti negyvenes főfutó szivacskerekeket benne is hagytam a nylonban (még most is ott vannak, fel sincs szakítva! ) és 55mm-eseket tettem fel. Tettem rá kapásból hajlított szénfutószárat a hozzá adott kettes acél helyett; mely az RC Groups-on is mindenki lecserélte és nem véletlenül! A balza fészekben azonnal kitört mindenkinek ha csak nem kézben startolta el a gépet.
http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... nq3jfs3url
A futószár töve, így is a műgyantás fészek készítés ellenére a rögzítésnél adta meg magát, mert kitörött. Nem vette el a kedvemet, megerősítettem ötös rétegelt lemezzel, ehhez facsavaroztam 3 helyen a futószárat. A törzs orrész oldala is meglehetősen gyenge az 5-ös balzájával együtt. A motorfelfogató rész úgy volt sz...r ahogy volt. Ezt átépítettem az első repítés után. Csináltam 1.2 mm rétegelt lemezből új motorbakot. (Ahol a motor felfogató csavarok vannak elöl, ott 3mm-es.) A törzs oldalba pedig 0,8-as rétegelt lemezből tettem belső erősítést és erre ragasztotam Aerofixel a tökrös ötös félkemény balza törzsoldalakat. Magyarán a kilépőtől előre ujjá lett építve a gép.
Azt el kell mondanom, hogy amikor megvettem a gépet, az volt az első, hogy hazavitel után, hogy egy A 0-ás papírra ráfektettem minden alkatrészét és körberajzoltam minden alkatrészét. Így megvan a gép M 1:1-es rajza. Berajzoltam minden bordát és mettszetet, bordát stb.
Most újjá épített orrésszel várja, hogy vegyek Ferrári-piros 029-es kódu Oracover Light fóliát a bevonáshoz. (Mindjárt dobok fel néhány képet róla)
KépKép
KépKép
KépKép
KépKép
Motornak ezt a 250 wattosat kapja:
http://shop.origomodell.hu/product_info ... ts_id=3979
Szép kis motor! És jó erős a géphez. szép a hangja is.
Az a kérésem, hogy valami reakciót dobjatok! :?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_119 2008 okt. 08. - 21:30-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 07. - 17:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon nagy lelkesedés kellett, hogy ezt végig csináltad és csak gratulálni tudunk!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 07. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv sanyi1959!

Köszönöm, hogy megosztottad velem (velünk) a tapasztalataidat, ezzel a géppel. A javítás nagyon szépen sikerült GRATULÁLOK. Nekem nem lenne türelmem hozzá. Inkább szívesebben az elejétől a végéig építgetek.
Most már ketten spóroltatok meg 20000ft-ot nekem SRY-al. Ezekután végképp eldöntöttem, hogy FILTON gépet NEM veszek.
Maradt kettő Graupner gép amit kiválasztottam, de majd csak az üzletben derül ki, hogy melyiket veszem meg. Remélem nem fogok nagyon mellé a váasztáskor.

Köszönettel: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 08. - 21:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy ilyen vásárláshoz nem nagyon illik beleszólni amúgy sem, mert nagyon sok egyéni szempontnak is meg kell a gép feleljen. Technikai jellegű, anyagi, érzelmi és szakmai (eddigi tapasztalat stb) aspektusoknak.
Hát igen ezt csak maga döntheti el az ember!
Nagyon kívánom, a legjobbat válaszd és nagyon sok örömöd legyen benne.

Jó leszállást! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 15. - 20:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Megvan az új szerzeményem. Nevezetesen egy Graupner CAP 231
Balsa építésü, (580g üres) kb 900-1000gramm felszálló tömegü gép.
A gyártó ehhez egy 100g súlyu motort javasol, de ezt egy kicsit soknak tartom (ráadásul az itthon kapható 100g körüli motorok nem is férnek bele a motortartó bakba).
Mi a véleményetek, mekkora és milyen típusú motort rakjak bele?
(lehetőleg ne Hacker-t v. Axi-t javasoljatok)
És mekkora légcsavart? (a gyártó 8X4,5-öst javasol)

A gépről egy topic: (NEM a sajátom :-))
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... fa&t=54740

A géppel "lassú" nyugott repülést tervezek, nem szeretnék 3D-zni vele.
Csak azért vettem meg mert nagyon megtetszett.
Adrenalin "függőségemet" egy EPP EXTRA 300-ason csillapítom .-)

Köszönettel: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 16. - 17:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Joeskac!
A géped hasonló mint az én Jumping Jackem. Ugyanaz a súly ugyanolyan rep. paraméterek. Nekem ezt a kis Welgard motort javasolta szakértő.
http://shop.origomodell.hu/product_info ... ts_id=3979
Styroman azt írta; a legjobban a négy cellásat szereti ugyan, ez a motor, de három cellással 10 X 4.7 elfogadható vonóerőt fog adni vagy 10 X 5. A 3D-t ugyan tudna fogja ez a kis motor, de legalább lesz vonóerőfelesleged!
Árban is acceptálható! 15-20 Ampernél nincs nagyobb étvágya. Ez utóbbi tette különösen vonzóvá a Jóétvágyu csörgő-csapágyú Keda motorokkal szemben! :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 05. - 23:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv sanyi1959!

Köszönöm a választ.
Azért vártam ezzel a bejegyzéssel, mert azt hittem lesz még egy-két hozzászólás.

Ha esetleg valakinek lenne még ötlete, véleménye a gépemmel kapcsolatba az NE fogja vissza magát.
Különösen a motor választáshoz kérnék tanácsot.
Amit még nem írtam le, hogy a motortartó bak szélessége 36mm
ebbe kellene valamilyen (a géphez megfelelő) motort keresni.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 27. - 21:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Akadt egy kis problémám a futóművel.
Sajnos nem valami erős szerkezet a gyári futója a CAP 231-nek. Felszállásnál (terepen) előre hátra "ugrál", ezért nagyon megnehezíti a felszállást.
Arra gondoltam, hogy kicserélem carbon futóra az acélt, de azt hallottam (sajnos még nem volt carbon futóhoz szerencsém), hogy a carbon annyira rideg, hogy egy "durvább" leszállásnál az tőből kiszakadhat a törzsből vagy eltörik. Az egyik képen egy piros keretbe elférne 3cm széles (saját gyártmányú futó). A kérdésem az, hogy érdemes-e ilyent csinálni vagy van valamilyen más megoldás is?
A képek és egy rövid videó:

http://kepfeltoltes.hu/view/090327/6060 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090327/5679 ... es.hu_.jpg

http://videa.hu/videok/tudomany-technik ... TscEMHvgYY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 29. - 11:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Senkinek nincs ötlete? :? :? :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség