SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 23. - 19:51

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 8:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mit nem talál az ember kínjában.

http://www.ptnauticmodel.net/forum/view ... 1&start=45

A tervrajz az amiből én is építek. A hátsó harmad tuti hibás, mert a tat képeket összevetve az eredetivel nem annyira v-s és sokkal lejebb van.

Viszont figyelemre méltú a palánlozási technika. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 8:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
:D :D :D

Ha hiszed, ha nem, ez a diagonális palánkolás, csak egy kicsit nagyobb szögben szokták csinálni.
Az orrfedélzet borításánál látszik jól a 45 fokos dőlésszög. :D
Valószínűleg a test palánkolását is úgy kezdték el, csak hát a Riva, az RIVA :D
Nagyon sok rajta a változó dőlésszög, így van ahol már szinte függőlegesnek tűnik a palánkolás, pedig az ferde. :D
Ez egyébként egy jó oldal, és javaslom hogy így csináld.
2 mm vastag balsa elég hozzá, és utána kiglettelve, becsiszolva, megkaphatja a mahagóni furnir burkolatát. :D
Sok sikert hozzá.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Egy alapvetően jó építési leírás, néhány apróbb pontosítással "minden igényt kielégítő"...

Kár, hogy nem használta ki a "peremgerinc" lehetőségét, merevebb lett volna a konstrukció.

Jól látható, hogy "épített" bordát használ, erre remek példa a cikk.

Mint már dobtam róla fényképet, én a "kevert" stílusú építést javasolnám, főleg "kezdők" esetében. Vagyis a fenéklemezelés rétegelt, az oldalpalánkolás diagonális balsa. Ennek egyik "leggyakorlatibb" oka, hogy az alsó-oldalsó íveket, folytonosabbra, szebb ívre ki lehet alakítani, ha a keményebb rétegelt "vezeti" a csiszolót, a balsa "ellen".

De hát nincs egyedi üdvözítő megoldás, minden építésben benne van a készítő döntése, azaz az egyénisége.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 8:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszönöm Géza :D

Hogy mit is?
Egyszer már írtam a Paoloval kapcsolatban, később privátilag Naxos ügyben, hogy szerencsésebb egy hajót egységes anyagból megépíteni, mint vegyes építéssel.
A nyilvánvaló ok az, hogy nagyon rutinos és finom kezű csiszolónak kell lennie annak, aki különböző keménységű anyagokat szépen és pontosan össze tud csiszolni.
Erre viszont egy nagyon jó ellenpélda az amit írtál, hogy a keményebb rétegelt lemez alj, megvezeti a csiszolófát a balsánál. :D
És ez így igaz. :D
A pontosság érdekében hozzá teszem, hogy az én gyakorlatom az, hogy ha balsa építést választok, akkor a segéd léceket is abból készítem, mert sokkal könnyebb egybecsiszolni, mint ha mondjuk 2x4-es fenyő lenne. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a tanácsokat. :D

Most már csak a csikokra vágást kell megoldanom. És a sérülés mentes visszabontást.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 12:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Amiről írtam, a footy :D :D :D

Kép

Igaz, még nincs teljesen kész, de azért ma a PEK-en vízre tesszük, hogy lássam, minek hol lesz a helye súlyelosztás miatt.
Ez egy nagyon egyszerű hajó, ami kifejezetten kezdőknek illetve gyerekeknek való.
Néhány ponton átterveztem, de ami a fontos, ennek az anyagköltsége elektronika nélkül, alig éri el az 1.000 Ft.-ot.

Van egy olyan érzésem, hogy sok ilyent kell majd építenem a lurkókkal a parton. :D
Ami különösen tetszik benne, hogy elektronika nélkül is használható a mostanában divatos kerti medencékben. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 21:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Ma elkezdődött a hivatalos nyári program. :D
Annak ellenére, hogy elég hűvös volt, és ez volt az első nap, egész jó hangulat alakult ki. :D
Néhányan meg is csodálták cégtáblánkat, mert most már "CÉG" vagyunk. :D

Kép

Manómama gyereknapi panaszkodásának engedve, mondván, hogy kiszorult a varrodája a hajógyár miatt az asztalról, ma Ő volt a fő program.
Én csak sétálgattam, meg beszélgettem. :D

Kép

Azért a gyerekek sem unatkoztak, mert az ugráló vár ingyen volt, sőt, egész nyáron ingyenes lesz.

Kép

És végül egy kis érdekesség, mert ilyen közönség is akadt. :D

Kép

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 8:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Mivel Paolo projekt most egy kis időre kényszerpihenőn van, elővettem egy régi tervemet, amin meg tudom mutatni az épített borda és gerincszerkezet lényegét.
Mielőtt bárki félre értené, nem kapkodok bele egyszerre két három hajó építésébe, mert abból a végén semmi szép nem lenne. Ez, amin bemutatom a szerkezetet, egy munkamodell, ami annyit tesz, hogy ez alapján fog elkészülni az eredeti 1:1 méretű hajónk, családom álmainak hajója. :D
Ez a projekt csak jövő év áprilisában fog elindulni, de mint munkamodell, már előbb is hasznos lesz.

Kép

Erről lesz majd szó.
A hajó méretei: hossz 6850 mm
szélesség 2200 mm
oldal magasság a legalacsonyabb ponton 650 mm

A munkamodellhez 1:10 méretarányt választottam, mert így a bordák építése, valamint a gerinc, lényegében megegyeznek a Paolohoz választott anyagok méretével.

folyt. köv.

Üdv Manópapa

:D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 17:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Múltkor elég jól toleráltátok amikor időhiányra hivatkozva - a nem haladok sehova sem - nagymonológot rátok zúdítottam. :oops: :oops:

Úgy illik, akkor a dicsekvés időszakát is osszam meg veletek. Hétvégén nyaraltattam az utánpótlást és amit lehetett két és fél napban azt megtettük a hajóépítés terén. Ha még emlékeztek, ebből:

Kép

Elöbb utóbb ez lesz:

Kép

Jelenleg itt tartunk:

Kép

Figyelembe véve a speciális kabinüvegezést - ami egy belső tartóoszlopos, folyamatos üvegfelület - jelenleg a balsa sablont kezdtük építeni, amire majd a forma ráfeszítésre kerül.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 17:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Nem hiába, aki tud, az tud. :D
Az üveget hogy csináljátok, PET palackot zsugorítotok rá?

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 17:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Szervusz Géza :D

Nem hiába, aki tud, az tud. :D
Az üveget hogy csináljátok, PET palackot zsugorítotok rá?

Üdv Szilveszter :D


Nem fényképeztem le az előzetes - síkban kiterített - szabásmintát, de egy kb. 20 cm magas, 20 cm széles V betüt képzelj el, ami kicsit ökörszarv formában nyílik kifelé és a közepétől parabolikusan majd egyszerű ívesen vékonyodik. :lol: :lol:

Ezért IKEA képkeretekben az üvegezés helyett adott kétoldalt védőfóliás PTFE lemez fog majd behajolni a megfelelő szögben és ívben. Elöl a kabintető hátrafelé a springernél is alkalmazott 1,5x1,5 mm-es réz U profil tartja majd kordában.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 18:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Ha már a gyerekek munkájával dicsekedtem, hadd tegyem a sajátoméval is. Tekintettel arra, hogy az egyetlen asztal nagy része így az övéké volt, én a sarokra szorultam, és ott megpróbáltam valamiként hasznossá tenni magam. Feltünt, hogy a "Zozo" nevű vizitaxinak valami mintha hiányozna az elejéről, és tényleg, horgony nem volt rajta. Ezeken a kis tavakon is közlekedő hajókon, kisméretű "homokhorgony" - sandanker, sandanchor - szokott felszerelésben lenni. Ezeket a horgonyokat csak úgy kézzel behajítva és felszedve kezelik. Mivel a fórumon más is épít(het) ilyen kisméretű hajót, úgy gondoltam tervezek és legyártok egy ilyen horgonyt.
Igyekeztem meglévő hulladékokból összeállítani: darab rézlemezkék, rézrúd, rézcső:

Kép

A rézlemezkék vége szögbe lett vágva. A rézcső végét laposra nyomtam satuval, majd átfúrtam a rézrúdnak megfelelő átmérővel. Ezután tűreszelővel négyszögletesre reszeltem a rézcsövet. Polirpapírral finoman áthúzva, kovácsolt anyag benyomását kelti. Egy lapra letűztem majd, összeforrasztottam.

Kép

A horgonytest végében így szabadon körbe tudnak fordulni a rézrúdra ráforrasztott kapák. Ezt határolandó a horgony alsó végére kell egy U alakú papucs, ami határolja a mozgást. Ennek anyagául is "hulladék" szolgál. A jelölt darabot kivágva, majd U alakra hajlítva a horgony végére erősítettem. A horgonyszárat végeleges méretre vágtam, átfúrtam, majd egy karika került bele. És kész, a festést kivéve.

Kép

Kép

Kép

A horgony éppen jó lett 1:20 méretarányhoz , "Paul" könnyen tudja kezelni:

Kép


Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok

Manópapának: :?: :?:
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090615/P6130046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Beri :D

Ez gyors volt. :D
Az az igazság, hogy ez se nem az általunk propagált Gdansk, vagy Bogdan, se nem a Paolo M. :D
Ha szentségtörést akarnék elkövetni, akkor azt mondanám, ez a kettő egyben. :D

A dolog lényege az, hogy azonos célra, azonos hajók épültek a világon szinte mindenhol.
Több, kevesebb eltérés mindenhol van, de az alap típus, ugyan az.
Itt például van egy tűzoltó fecskendő a kormányállás tetején, holott ez nem tűzoltó hajó, hanem kikötői vontató.
A helyi adottságok valószínűleg szükségessé tették.
Ezektől az apró eltérésektől lesznek különbözőek a hajók.
Ugyan ez van a Halny tolóhajóval.
Az is egy alaptípus, amiből aztán épült egy rakás különböző változat.
Erről Géza és Gábor barátunk tudna sokat mesélni.
Én azt javaslom, hogy az általunk hozzáférhetővé tett Gdansk rajzát nézd végig tételesen, és utána döntsd el, hogy mennyire tetszik neked, mert ebbe mi nem tudunk beleszólni.
Szerintem, de ezt most nem tudom ellenőrizni, a mi változatunk kissé tömzsibb, mokányabb.
Holnap megyek Pestre, és akkor meg tudom nézni pontosan hogy mik az eltérések.
Ott egymás mellé tudom tenni a rajzot és a fényképet.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 15. - 19:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Beri írta:
Sziasztok

Manópapának: :?: :?:
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090615/P6130046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]


Szép ez a Stanislav, van hozzá rajzom, Magyar is és eredeti Lengyel is. A
Lengyel részletesebb valamivel. A Magyar rajz is ebből ered, csak egy
csomómindent kihagytak belőle.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség