Szervusz Beri
Átnéztem az általunk publikált Gdansk rajzait, és nagyon sok ponton eltér attól a hajótól, aminek a fényképét feltetted ide.
Ami leginkább szembetűnő, az a mérete.
A mienk sokkal rövidebb, tömzsibb, igazi vontató jellegű.
A mérete körülbelül kétharmada, de ehhez képest, széles.
A másik jellegzetes eltérés, az az uszony része. Nálunk teljesen áttört, vázszerkezet, ami merevítő jellegű, és a kormányzás hatásfokát javítja.
Lásd Zsolt springer átalakításai.
Ő is többszöri próbálkozás után elhagyta az uszonyt, mert hátramenetnél még kortgyűrűvel is hajlamos volt úgy viselkedni, mint az a bizonyos éhes szamár. Uszony nélkül viszont előre és hátramenetnél is tökéletesen tartotta az irányát.
A felépítmény gépház része és az emelt kormányállás, lényegében majdnem egyforma.
A kormányállás hátsó fala itt ferde, és a kémény bele van építve k.b. egyharmadáig.
Kevesebb rajta a szellőző kürtő, és az is nagyméretű.
A fedélzeti felszereltsége tökéletesen funkcionális, semmi plusz, oda nem illő dolog nincs rajta, de az ami van, az tökéletes rajzokkal van ellátva.
Mint írtam, ez egy igazi full-scale hajó.
Én csak bátorítani tudlak a megépítésében, és bízom benne, hogy a Paolo után mi is sort kerítünk majd rá.
Üdv Szilveszter
