SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 13. - 20:31

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 20. - 6:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Beri :D

Átnéztem az általunk publikált Gdansk rajzait, és nagyon sok ponton eltér attól a hajótól, aminek a fényképét feltetted ide.
Ami leginkább szembetűnő, az a mérete.
A mienk sokkal rövidebb, tömzsibb, igazi vontató jellegű.
A mérete körülbelül kétharmada, de ehhez képest, széles.
A másik jellegzetes eltérés, az az uszony része. Nálunk teljesen áttört, vázszerkezet, ami merevítő jellegű, és a kormányzás hatásfokát javítja.
Lásd Zsolt springer átalakításai.
Ő is többszöri próbálkozás után elhagyta az uszonyt, mert hátramenetnél még kortgyűrűvel is hajlamos volt úgy viselkedni, mint az a bizonyos éhes szamár. Uszony nélkül viszont előre és hátramenetnél is tökéletesen tartotta az irányát.
A felépítmény gépház része és az emelt kormányállás, lényegében majdnem egyforma.
A kormányállás hátsó fala itt ferde, és a kémény bele van építve k.b. egyharmadáig.
Kevesebb rajta a szellőző kürtő, és az is nagyméretű.
A fedélzeti felszereltsége tökéletesen funkcionális, semmi plusz, oda nem illő dolog nincs rajta, de az ami van, az tökéletes rajzokkal van ellátva.
Mint írtam, ez egy igazi full-scale hajó.
Én csak bátorítani tudlak a megépítésében, és bízom benne, hogy a Paolo után mi is sort kerítünk majd rá.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 20. - 13:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép napot mindenkinek!

Egy kicsit visszavonultam, mert némi zavar volt a családi rendben de mivel az akadályok megszűnni látszanak így újra indulhat minden.
Annak ellenére hogy nem írogattam bizonyára sokak örömére :-) de olvastam a fórumot.
Jó látni az élet nem állt le és mindenki tölti az idejét a kedvencével.

Én az elmúlt két hétben nem igen hajóztam de most újra indul a gyár.
Szerencsére a Naxos már készen van pontosabban az építési fázisa lezárult mivel nem akarom túlzásba vinni nemes egyszerűségét.
Ez úgy szép ha minél szerényebb.
A kádban már vizet is kapott és víz mentes maradt a belseje így bizakodom hogy nem lesz a jövőben sem baj vele.
Tulajdonképpen a súlyozás lesz még hátra de ez már tényleg csak néhány perces feladat.

Viszont ami most még izgalmasabb az a holnapi nap mivel beindul a fűrész és beindul a PaoloM bordáinak kivágása.
Méretben a nagyobb 1145mm-es választottam így szép párja lesz Naxosnak. :-)
Amiben még bizonytalan vagyok az a gerinc kialakítása, melyet már Manópapától kérdeztem is mégpedig az uszony kialakítása.
Egyben legyen vagy külön felépítve a vázhoz illetve a gerinchez!?
Nem tudtam eldönteni mi a jobb egyszerűbb célszerűbb és természetesen szakmailag is az igényesebb megoldás.
A rajzban készítettem ennek is annak is verziót de a kivágásig ezt el kell döntenem.
Ehhez mindenképpen kérnék segítséget minden szakértő és tapasztalt hajóépítő mesterektől.

A másik még a tat részének kialakítása mivel ott a kormány tönkcső az az utolsó borda mögé esik így a tömbösítés szerintem nem menet irány.
De ez még szerencsére időben odébb van ugyan nem oly sok hisz a palánkolásig azt is meg kell határozni.
Ez szép ebben a hobbyban gondolkodás kreativitás öröm .....stb stb :-) és nem utolsó sorban jó emberek és társaságuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 20. - 18:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Örülök annak, hogy újra itt. Annak meg méginkább, hogy úgy tűnik minden rendben. :D

A gerinc megépítésére csak azt mondom, hogy próbáld meg egybe építeni az uszonnyal.
Mivel nekem a gerincrajzom még nincs meg, így nem tudok ebben segíteni, de én mindenféleképpen egyben építeném meg.
A tömbös építés a kormány miatt, minden különösebb gond nélkül megoldható.
Egy kis rajzolással, szerkesztéssel egyszerűen meghatározható, hogy milyen falvastagságú félkör íveket kell egymásra ragasztani ahhoz, hogy a közepe üreges maradjon, és kellő falvastagságod legyen az összecsiszolás után.
A lényeg az, hogy az orr részével ellentétben, itt vízszintesen kell egymásra ragasztani a rétegeket.

Jó munkát és sok örömöt benne. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 7:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Az egyik szemem sír, a másik pedig nevet. :D

Történt, hogy a hetet arra szántam, végre rendet rakok műhelyemben.
A rendrakás jelen esetben nem takarítást és rendezkedést jelentett, hanem az eddig okkal, ok nélkül félretett projekteket néztem át, és selejteztem.
Volt, amit végleg töröltem, és akadt egy kettő, amit folytatásra méltónak ítéltem.
A törölt projektek nem minőségi kifogás alapján lettek törölve, hanem egészen egyszerűen, nem nőttek a szívemhez.
Ellenben, kihasználva fiaim távollétét, el kezdtem összerakni gőzgépemet és a kazánját.
A történet, itt kezdődik. :D

Rajzaim rendezgetése közben, felhívott öcsém, hogy mi van azzal a hajóval, amit ígértem neki. :D
Mit ne mondjak, rajz elő, kiterít, tanulmányoz, és láss csodát, a kazánt és a gépet mint ha ebbe tervezték volna.
"Ember tervez, Isten pedig teszi a dolgát" mint szoktam mondani. :D
Így tehát, bármennyire nem szerettem volna, megint négy hajó vár a sólyatéren. :D

Üdv, egy megint nagyon elfoglalt Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 17:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
ÜÖdvözlet a hajógyárosoknak!

Van egy jó kis fotóm:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/7209056
Ezen a képen nem a középen pózoló rozmár a lényeg, hanem ami
körülötte van. Ez bizony a 118 éves HELKA motoros. A nyaralásom sem
telt tétlenül ezen a képen kívül van még néhányszáz fotó a HELKA
motorosról. Minden apró részletre kiterjedően dokumentáltam ezt a
csodaszép hajót. Ha valaki ilyesmin törné a fejét szóljon.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 17:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de, hogy ne csak a rusnya rozmárt kelljen nézegetnetek:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/7209194

Bizony-bizony ez itt a létező, megtestesült szentségtörés, a képen egy
tengerészhölgy látható. Pedig azt mondja a hajósnép, hogy a szoknya
csak bajt hoz a hajóra, ezért nem vittek magukkal se papot, se nőt :twisted:
Úgy látszik az idők ez ügyben is változnak........ nem is kicsit. A képen a
JÓKAI motoros készül kikötni Balatonfüred-re. A tat-on, a kikötő
kötelet egy igen csinos tengerészhölgy készül kivetni a bakra. Már csak
nyelvújjítani kellene egyet, mert se a Magyar se más nyelvekben a
tengerésznek nincs nőnemű alakja, úgy látszik a nyelvészeknek elő
kell venni a legjobb tudásukat, mert a lányok megelőzték őket, és
matrózgúnyába bújtak.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 17:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez pedig egy kis ajándék Manópapának, képeslap helyett.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/7209576

Naplemente a Keszthelyi Halászkikötőben. Merthogy a Balatonon
ilyen kis rejtett zugok is vannak, ilyen kevésbé dekoratív, de annál
kedvesebb kis hajókkal.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 18:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszönöm Zsolt :D

Ezek valóban "szépek" :D
Persze, "Kinek a pap, kinek a papné..."
Minden esetre, funkciójukat tekintve, ezek igazán remek hajók.
Kár, hogy egyre kevesebb van már belőlük, pedig igazi látványosság lehetne belőlük. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 25. - 7:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A balsából készült gerinc és bordákra gondoltam.
Per pill diagonális palánkolással ujra csinálom az első negyedét. Egész jól néz ki.
Hogy miért kérdeztem a balsás módszert? Mert a sok ujra kezdés miatti csiszolástól elvékonyodtak a merevitő lécek, a diagonális palánkozáshoz egyébként is kellene plusz 1 az oldalába.

Amin elgondolkodtam, hogy a furnért sem lehet egy darabban felrakni, azt is csikokra kell majd hasogatni. :(

Manópapa írta:
Szervusz compot :D

Most nem igazán vagyok képben, hogy melyik balsás módszerre gondolsz, ugyanis a Riva építésének saját technológiája van a rengeteg negatív görbület, és éles törés miatt.
Ha én építeném, (nem hiszem hogy valaha sor kerülne rá) akkor az alját rétegelt lemezből, az oldalait pedig plusz merevítő lécek beépítésével, diagonálisan palánkolnám, majd glettelés, csiszolás után kapná meg a mahagóni furnér borítását.
Azt hiszem, ezt a kérdést már Gézával kitárgyaltuk, sőt, Ő még képeket is rakott fel róla.
Ha valakinek el lehet hinni hogy melyik módszer az üdvözítő, akkor az Ő, mert már sikeresen megépítette, ráadásul kiválóan. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 25. - 10:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz compot :D

A diagonális palánkolást nem véletlenül találták ki. :D
Most már a gyakorlatban is tapasztalhatod az előnyeit, mert egészen furcsa íveket is egyszerűen meg lehet vele oldani.
Sajnos a furnérozást már nem tudod megúszni csak szeletelve, de ez ne zavarjon. A mahagóniban az a szép, hogy amikor a teljes felület megkapja a lakkozását, szinte nem is látszik a toldás helye, hacsak nem hagytál hézagokat.
Jó munkát, és ha lehet, várom a képeket is. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 25. - 14:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

A már említett hajó kazánja.
Nem kis darab. :D

Kép

Kép

A tűztér háza anyag hiányában félbe maradt, mert a héten már nincs kedvem Pestre menni. :D
Sípot viszont csinálhatok újat, mert kutyám megbolondul tőle. :D
Az égő speciálisan ide tervezett alkoholos, túlhevített égő lesz. Otako nagy nagy örömére, mert ő is alkoholos üzemben gondolkodik. :D

És maga a hajó, mely szintén full-scale kategória. :D

Kép

Kép

Kép

Kép

Ha esetleg valakit érdekelnek a rajzai, nagyon szívesen elküldöm.
Csak 32 oldal. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 25. - 15:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mintha láttam volna már ezt a hajót valahol 8) :lol:
Izgalmas projekt kíváncsian várom a fejleményeket Manópapa.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 25. - 15:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Mint említettem, elővettem régi félretett projekteket, hogy lássam, mi az amit meg szeretnék még valósítani belőlük, és mi az ami már nem tud megérinteni.
A Paolo gőzgépes változata miatt vettem elő a kazánt és a készülő gépet, de kiderült, hogy ez nem lenne jó bele.
Ugyan akkor öcsém nyaggat a Lulonga miatt, amit viszont már egy éve meg szeretnék csinálni magamnak.
Abba viszont tökéletes a gépezet. :D
Így marad a párhuzamos építés.
Ennek is meg van az előnye, mert ha éppen megunom az egyiket, ott a másik.
Lulonga teste más építést kíván mint a Paolo.
Sok szempontból lényegesen egyszerűbb, ugyan akkor jóval igényesebb.
Ergo, nem fogok unatkozni továbbra sem. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 18:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Manópapa
Azokból az általad félre tett és megérinteni nem tudó projektekből börze lesz !!? :-)
Viszont az jó gondolat ha több a projekt akkor az egyik megunásakor van másik és így körbe körbe.

Egyenlőre én még nem tervezek párhuzamos építést a Paolo mellé de kitudja biztosan lesz olyan pillanat amikor meg kell pihenni vele.
Azért ez a hajó már nem olyan hipp hopp egyszerü van vele törődés rendesen.

Arra gondoltam ha lesz már képileg is értékelhető mennyiségű infó akkor nyitok neki egy topikot Sólyatéri Online szakkör PoloM névvel.
Valami hasonló módon mint a Model Boat Mayhem oldalon.
Természetesen ha nincs ellene kifogás.
Sőt lehet nagyon eretnek a gondolat és kövezés jár érte de annyi szép projekt van itt épülőben talán a fórumban lehetne egy külön könyvtárba gyűjteni őket.
SRY mester mit gondolsz erről hisz ez téged is érint.

Így nem keverednek az infók a különböző projektek következtében.
A Sólyatér is egy információs tömegbázis csak sok sok oldal mire az ember megtalálja az adott hajóhoz kapcsolódó infót.
Szóval valami hasonlót gondolok mint a model boat mayhem oldalán.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 18:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Az elképzelés nem rossz, és szerintem Zsolt is helyeselni fogja.
Igazából, minden egyes új hajó építésének, itt típusra gondolok és nem az építőjére, célszerű lenne önálló topikot nyitni.
B.Laci például ezt az elvet követi, ahogy a springer oldal is ezért jött létre, vagy a Gödény II. projekt.
Akkor legyen Paolo M, illetve nálam még bővűl a Lulongával.
Az igazság az, hogy néha már nekem is kényelmetlen visszakeresnem egy egy régebbi bejegyzésem a sólyatéren.
A sólyatéri beszámoló maradjon meg az építés általános kérdéseit tartalmazó oldalnak, illetve társasági oldalnak, végülis ez egy on-line szakkör, míg a hajóknak legyen külön oldaluk, és ha valaki esetleg Paolo adatot vagy segítséget, esetleg rajzot, képet keres, nem kell 28 oldalt végigböngésznie.
Ez járható út.
Tartalmilag biztos hogy sokkal egységesebb lesz, vagyis, áttekinthetőbb.
Az meg hogy ki indítja el a topikot, teljesen lényegtelen, mert az építés a fontos, nem pedig a szereplés. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség