SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 24. - 19:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 14. - 12:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Lassan de biztosan elkészül a naxos palánkolása...
a következő lépésekkel kapcsolatban kérnék némi tanácsot!
Lecsiszolom, glettelem, majd újra lecsiszolom, eddig oké...
Belülről jól lelakkozom vagy inkább gyantázom.
A külső kezelés hogyan célszerű?
Szeretném ha jó erős hajótest lenne, tehát nem elégszem meg a lakkozás festéssel viszont üvegszövet-gyanta kombót még nem használtam.
Tudnátok segíteni, hogyan működik a külső gyantázás, ill. milyen gyantával és üvegszövettel célszerű dolgozni? Mennyire csiszolhatóak a gyantázott felületek?
Eddig amit egyéb célokra használtam műgyantát az teljes kötés után olyan kemény volt, hogy azt csiszolni óriási meló...
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:
Zolko


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 15. - 19:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zolko :D

A műgyantát mindkét oldalon javaslom.
A külső héj borítására pedig a legvékonyabb üvegszövetet.
Naxos méretei mellett, elég lehet csak a műgyantázás is.
Bővebb segítséget Berger tudna adni, mert ő is csak gyantázta a hajóját.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 15. - 19:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Zolko írta:
Sziasztok!

Eddig amit egyéb célokra használtam műgyantát az teljes kötés után olyan kemény volt, hogy azt csiszolni óriási meló...
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:
Zolko



Szia!

A műgyantába keverj microballont, és máris csiszolható lesz!

"Mikroballon– rendkívül kis méretű, belül üres üveggömbökből áll, amelyek a gyantát nem csak töltik, de a létrejövő szerkezet nagyon könnyű is lesz. Az epoxi ragasztókba keverve, térkitöltésre is alkalmas, jól csiszolható kiváló ragasztóképességű anyagot kapunk."

Idézet az Alvin-Plast honlapjáról....

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 15. - 19:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Azért, mert esetleg nagy a csönd, a sólyatéren még nem állt meg az élet.
Ma volt egy kis időm foglalkozni az új springeremmel.
Lehet, hogy a színei kissé szokatlanok, de ez a design abból ered, hogy nemzetközileg elfogadott, sok helyen pedig kötelező a balesetveszélyes területeket sárga fekete jelöléssel ellátni.
A tolóbak pedig elég veszélyes hely. :D

Kép

A meghajtása.

Kép

Ehhez készült a kortgyűrű. :D

A színeihez még egy kis adalék.
A kék, fehér, piros, fehér, kék sávozás az Angol lobogó színeiből adódnak, ahogy az oldalán látható dőlés is.
A hátsó falra nem kerül fel, mert ott a neve lesz.

Elf Daddy : Manópapa :D

A vízvonal alatti rész vörös színén sokat töprengtem, de végülis győzött a szükség.
Elfogyott a festékem. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 16. - 11:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Ma hajnalban, míg fiam horgászott, én vízre tettem egy próba úsztatásra a hajót. :D

Kép

Két dolog már az elején nyilvánvaló volt.
1: Megint mászkálhatok ólomért, mert ebbe is kell vagy 2 kg. :D
2: Mivel nem volt itthon csak egy 180-as motorom, így azt tettem bele próbaképp, de az nagyon melegszik.
Gyakorlatilag 5 perc után már forró.

Jövőhéten motorcsere. :D

Ami viszont érdekes, a hátramenetet tanulni kell. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 23. - 6:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Mint nemrég említettem, rendezgettem rajzaimat, projektjeimet, és volt amit elvetettem, volt amit viszont újra elővettem.
Ilyen a TEMESVÁR vontató modellje is.

Igazából az ösztönzött az újragondolásnál, hogy már többen jelentkeztek szakkör ügyben, hogy ha elindul októberben, akkor ők járnának.
A dolog úgy néz ki, hogy sínen van, elvi megegyezés megtörtént, már csak a megfelelő termet kell megtalálnom hozzá az iskolában.
Igen ám, de a szakköri foglalkozásokhoz nem elég a jószándék, azt meg is kell tölteni tartalommal.
A TEMESVÁR egy jó, és használható modell, amit ugyan nem kezdésnek gondolok, de a tervezetbe belefér.
Mivel az én hozzáállásom is olyan mint Zsolté, vagyis addig nem ajánlok modellt építésre amíg ki nem próbáltam, így elkezdtem megépíteni "gyerek szemmel". :D

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Most itt tartok.
Nekem ez eddig megközelítőleg 3 órámba telt, ergo, a gyerekek is meg tudják csinálni 2 hónap alatt, heti egy foglalkozással, és segítséggel.
S hogy miért készül kettő?
Az egyiket gőzgépesíteni akarom. :D
Szigorúan véve nem gőzgép lesz benne, hanem a töf-töf technológia, egy propulziós hajtómű. :D

Üdv Mindenkinek. :D
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 23. - 8:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy kis segítség Manópapának, és mindenki másnak, aki Temesvár
építésre adja a fejét:

Először is egy cikk a hajóról, amiben megtalálhatóak a rajzai is:
http://users.atw.hu/sry/temesvar.htm

Aztán a "Temesvár"-ról szóló "EZERMESTER" cikk archivált változata,
benne a rajzokkal természetesen:
http://users.atw.hu/sry/cikk22.htm

Ha ez nem lenne elégséges, kigyűjtöttem a "Temesvár" Közlekedési
Múzeumban kiállított modelljáről néhány fotót (jópár közeli részletfotót
is) és ezeket felraktam egy ideiglenes képtárba:
http://temesvar.surmanzs.fotoalbum2.hu/

ilyen szintig "lementem" a részlepfotók ügyében:
Kép
http://temesvar.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/7633546

Kép
http://temesvar.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/7633551
Ez egy emlékezetes fotó. Mit össze nem trükköztem mire meg tudtam
csinálni. A végén már szinte hasaltam a tárló előtt, oda is jött a teremőr
néni, azt hitte rosszul lettem azért fetrengek a földön. Utánna meghívtam
kávézni a nagy ijedségre :roll: :twisted:

A képtár fenn lesz pár napig, aki szeretné töltse le a képeket, mert
sajnos a tárhelyméret korlátos, így kénytelen leszek letörölni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 23. - 9:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Örülök, hogy egy általam is tervbevett projektet más is favorizál! Indulásként én a Közlekedési Múzeum rajztárából megszereztem a modell alapján készült pauszok másolatát. Utána kiválasztottam az 1:35 méretarányt, mint tervezett építési nagyságot. Végül választottam a hajóba illeszkedő gőzgépet.

Egy Hierschler mini:

Kép

Kép

Mivel anno vita keletkezett a hajó uszási stabilitását illetően, "kékhab" modellel úszáspróbát is végeztem "viharos időben". Ennek videóját fel is tettem egyik topicba annak idején.

Természetesen szívesen fogadom Szilveszter minden jó ötletét az én (későbbi) munkámhoz, megköszönve hogy kitapossa az utat vagy annak egy részét.

SRY mesternek meg köszönet a fényképekért én 2 éve készülök elmenni ilyeneket csinálni magamnak...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 23. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A Temesvár 1:35 méretarányú ( 774mm-es) testének "viharpróbája". Mobiltelefonnal készült, azért ilyen a minősége. Helyszin Velencei - tó, Ifjúsági strand szörfbejáró...

http://www.ronaszegi.geza.hu/temesvar.wmv

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 23. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Én anno 86-ban megépítettem már egyszer legnagyobb fiamnak, és az k.b. 650, 700 mm hosszú volt.
Nagyon jól lehetett vele játszani. :D

A TEMESVÁR egyetlen problémás része a kazán.
Ha valaki tisztán gőzgépesnek szeretné megépíteni, akkor még az általad elképzelt 1:35 méretarány is kicsi hozzá.
Csak-hogy. Ha kellően nagy méretű a hajó, sajnos a gőzvezeték hossza már gondot okoz.
Én ezért halasztottam el ezt a projektet, de nem véglegesen.
Az a kazán, amit terveztem, már valószínűleg jó lenne hozzá, ráadásul, abban biztosított a gőztúlhevítés is.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 23. - 20:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Megvolt mai sikerélményem. :D

Próba képpen összedobtam egy propulziós hajtást, és működött. :D
A szó szoros értelmében összedobtam, gányoltam, tíz perc alatt.
Dobozos cola, szívószál, hőálló szilikongumi és teamécses. :D
Nem igazán pöfögő hangja lett, inkább kattogott, de a sikeren felbuzdulva, megcsináltam végleges formában, mert volt itthon 0,1 mm vastag félkemény sárgaréz lemezem.
Holnap be is építem egyik TEMESVÁRBA :!: :!: :!:

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 24. - 6:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Szervusz Géza :D
A TEMESVÁR egyetlen problémás része a kazán.
Ha valaki tisztán gőzgépesnek szeretné megépíteni, akkor még az általad elképzelt 1:35 méretarány is kicsi hozzá.

Csak-hogy. Ha kellően nagy méretű a hajó, sajnos a gőzvezeték hossza már gondot okoz.
Üdv Manópapa :D


Szia!

Két megjegyzés, csak hogy az érdeklődőket ne vezessük félre! :) :)

Az 1:35 méretarányt direkt a már említett Mini Hielscher kazánhoz igazítottam, nemcsk elfér, de még marad is hely mellette!

A gőzvezeték hossza nem akkora probléma! Idézek SRY mestertől:

"A hajótest végén a hajtókarok egy csőből vezetnek a lapátos kerékhez. Ez a cső nem a henger, hanem a keresztfej egyenesbe vezetője. "

Vagyis modellmegoldásban élhetünk a trükkel, hogy a hengerek a hajóban jóval előbbre vannak, és vagy szíjhajtás vagy mini kardán viszi hátra az erőt akár egy "Ezermesteres" megoldás szerint, akár tényleges hajtókarrendszer meghajtás szerint.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 24. - 7:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Ez mind mind igaz. :D
Az a feneség ebben a dologban, hogy én komolyan gondoltam a megépítését, tehát marad a fekvő elrendezésű két henger, a szelepvezérléssel, és a túlhevített gőzzel.
Valamennyit persze lehet játszadozni a dugattyú szár hosszával, mert a hajóból kiálló rész tényleg csak a megvezetése, de még így is elég nagy távolság marad a kazán és a munkahengerek között.
A kormánymű megoldása, illetve megoldhatósága, még mindig nyitott. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 24. - 10:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Propulziós meghajtással elért sikerek és kudarcok után, kénytelen vagyok komolyan megépíteni egyet.
Sikerek:
A tegnap este összehányt rendszer kifogástalanul üzemel, sőt ... :!:
Elég jó sebességet értem el vele. :D
Amit utána csináltam 0,1 mm vastag sárgaréz lemezből, sajnos valahol ereszt, így el sem indult. :(
Kudarcok:
Hiába hőálló a szilikon pasztám amivel ragasztottam, nem hosszú életű, nehezen szárad, és elég tetemes súlya van.

Végeredmény:
Érdemes komoly kísérleteket folytatni az elvvel, mert egy nagyon jó játék. :D
Következő lépésként, egy szendvics szerkezetet építek.
1 réteg 0,1 mm vastag sárgarézlemez, 1 réteg 4 mm vastag szilikon gumi lap, és végül 1 réteg 0,2 mm vastag sárgaréz lemez, M 3 csavarokkal összefogatva.
Az anyagokat már összekészítettem, de a Péntek Esti Korzó elég sok előkészületet igényel, illetve a gyerekekkel való foglalkozás, így összerakni már csak holnap lesz időm. :D
Minden esetre, bízom az új elképzelésben. :D

Üdv Manópapa :D

Ha valakinek ötlete van, ne fogja vissza magát :!: :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 26. - 7:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Ha kis lépésekben is, de azért halad a TEMESVÁR projekt. :D
Most itt tart.

Kép

A fedélzet anyaga 0,8 mm vastag rétegelt lemez, aminek a középső,kivehető részét sniccerrel vágtam ki, nem pedig lombfűrésszel. :D
Így alig van hézagom, míg ha fűrészelek, akkor már eleve a sarokfuratok miatt vághattam volna új darabot.
Igaz, a kieső darab akkor sem lett volna hulladék, (egy modellezőnél egyébként sincs ilyen :D ) mert van mit megépíteni belőle.

Más:
Gyerekek örömére, no meg a magam szórakoztatására, elővettem papírmodelljeimet, mert ez is egy ága a modellezésnek.
Ha elindul októberben a szakkör, akkor ilyenekkel fogom kezdeni, hogy szokják a szerszámok kezelését, illetve nagyon sokat segít a térlátás fejlesztésében.
Itt, akár a valós életben, egy kétdimenziós rajzból lesz háromdimenziós valóság. :D

Kép

Vannak hajóim, repülőim, sőt gőzmozdonyom is ilyenből. :D
Ha belegondolok, hogy anno 1969-ben MHSZ modellező szakköri tagként én is így kezdtem, és mekkora élmény volt, biztos vagyok abban, hogy ugyan ezt tudja nyújtani a gyerekeknek ma is.
Vannak dolgok, amik örökre értékek maradnak. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség