.
..
...
Írom én
csak közbejött némi közjáték. Anyukám eltörte a
lábát, még a múlt héten, aztán most egyszerre két családra főzök, és
amikor az előbb írtam végre megjött minden a boltoból ezért nekirohantam a
konyhának. Most lett kész két családnak, három napra a menü. Így
folytathatom is. (na meg ha már kész lett a friss marha vadas, gőzgombóccal,
le kellett meóznom, hogy mit sikerült összehozni
)
szóval:
Itt egy hevenyészett rajz, elég silány egy valami, de most a célnak
megfelel.
Tehát: Egyezzünk meg abban, hogy az óramutató járásával azonos
irányú csavaró nyomatékot tekintjük pozitív értékűnek, az ezzel
ellentétest pedig negatívnak.
Az 1. ábrán hátulnézetből látható az FS. Itt két nyomaték ébred. A
légcsavar nyomatéka (ML) és ez azzal ellentétes (ME) precessziós
nyomaték, mint, ahogy ezt Newton Izsák kifejtette törvényeiben. Ha
van egy ML akkor kell egy ezzel ellentétes irányú , de vele azonos nagyságú (ME)-nek is
lennie, mert másként már szétesett volna a világegyetem.
Ez az ME balra fordítja a gépet, mivel balra fordító nyomatékot
csűrőerőként is értelmezhető. A fordulás az (S) súlypontos átmenő
tengely körül történik. (lásd. 2. ábra)
Ha a gép balra fordul a precessziós nyomaték miatt, akkor valahonnan
kerítenünk kell egy jobra fordító, pozitív nyomatékot, ami ennek ellent
tart. Ezt a nyomatékot legcélszerűbb a tolóerővektor (FT) és az
elhúzatás okozta erőkar (r) szorzatából eredő (MT) elhúzatási
nyomatékkal megoldani. Az erőkar a súlyponton átmenő a
tolóerővektorra derékszögben állított egyenes hossza.
A 3. ábrán elég durván van berajzolva a motor elhúzatásának mértéke,
a gép felülnézetében. Azért rajzoltam ennyire szélsőségesen, hogy
egyértelmű legyen merre kell elhúzatni a motort. Az átlagos háromfázisú
motorok bal oldala alá (felülnézeten bal oldal !) 1-2 mm alátámasztás
kell a megfelelő elhúzatáshoz.
Ha valamit zavarosan írtam volna, vagy kérdés van szóljatok!
üdv.:SRY
:FS: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS: