SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 24. - 15:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 28. - 10:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Örömmel jelentem be, hogy végre elkészült "Hope" és "Susnyás"! ...úgyahogy

:D :D :D

Kicsit kapkodós lett a vége, de a balatoni nyaralásra nem voltunk hajlandóak hajó nélkül lemenni. Hamar befejeztük a festéseket, meg az olyan munkákat, amihez kellett a satu, aztán a stágolsás, meg a teljes kötélzet már a szálláson készült. (Más, normális, ember gumimatraccal, meg tollasütővel megy nyaralni, mi meg műhelykocsival! :-D )

Szóval az első víz amit a hajók láttak, az a Balaton volt. Féltünk is, hogy Siófokig kell úszni a hajók után. (Építenunk kell egy Walrus típusú mentőhajót! :-) )

Íme pár kép az első úsztatásról:

Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 28. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Meg még néhány...
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 28. - 17:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Na végre VALAKI- " Raptor " - szórakozni-nyaraláshoz vitte a két modellt!
Szórakozás és nagyon jó fényképek és mindkettő csodálatosan ügyesen megoldva.
Gratulálunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 29. - 6:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratulálok, szépek! A Susnyás festése kimondottan unikum. Hogy csináltad?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 29. - 10:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Köszönöm szépen a gratulációkat!
A susnyás festése úgy készült, hogy először is fogtam a Jókai motoros dizájn-ját, és úgy ahogy van elloptam! :D (Szerintem a Jókai ez egyik legszebb magyar hajó - ha esetleg valakinek vannak használható tervei a hajóról, azt szívesen venném. Igazi full-scale alapanyag lenne!)
Kép

A susnyás fedélzetét "bordó" vizes fapáccal kentem le, aztán kapott vagy 5 réteg csónaklakkot. A hajótestet gletteltem, alapoztam, aztán kapott 2 réteg "mohazöld" akrilfestéket.
Kép

A Jókairól letöltött fényképeken CorelDraw-val körberajzoltam a motívumokat, és "ráhúztam" a Jif65 oldalpalánkjára. Plusz a szövegek, meg egy kis igazítgatás, és már meg is volt a festő-maszk vektorgrafikus formában. Ezt egy dekoratőr ismerősömmel kivágattam vágó-plotteren öntapadós fóliára.
Kép

Ezt felragasztottam az oldalpalánkra, kimaszkoltam a maradék hajótestet, és a minta kapott egy réteg "Rally" keréktárcsa-aranyat. Száradás után maszkok le, és még 2 réteg szintelen fényes akrillak. Kész is!
Kép

Dióhéjban ennyi! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 31. - 18:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv!

Én is most érkeztem meg, igaz a Tiszatóról, de azért mi is hajóztunk!

Gratulálok a hajókhoz! Nagyon csinosak lettek, idén már én is
megúsztattam a CSIBOR-t a Balatonon, így már két "csibor" járta
meg a nagy vizet.

De a lényeg: hogy mennek a hajók?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 06. - 8:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Teszek már fel pár képet a tiszatavi "akcióról" :roll: :roll:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... id/7836218
Ez itt a sarudi hajókikötő kijárata, a Sarudi Öböl felé. A vizen látható a
"CSIBOR" és Feco1 Kolléga "SZAJGA" nevű, szintén TT-65 kategőriás
hajója.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... id/7836220
Mindkét hajó TT-65 kategóriás, így ez afféle edzőfutamnak is
tekinthető. A dolog érdekessége, hogy a TT-65 kategóriában a "TT"
Tisza-Tavat jelent (!) viszont a "CSIBOR" már úszott mindenfelé, de
ez volt ez első alkalom, hogy a kategória névadó vízére is elkerült.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... id/7836221
Jellegzetes tiszatavi környezet. Jó víz, mindenhol nádasok, reggel
az ember együtt ébred a jó izmos szelekkel, amik dél-két óra környékére
szépen elcsendesednek, délután meg már teljes a szélcsend. És ez
minden nap így ment, míg ott voltunk :roll: :roll: :roll: :roll:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... id/7836222
Hátszélben

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... id/7836223
Ez pedig a "SZAJGA" közelről. Nem akarom elvenni Feco1 kenyerét,
de azért pár szó a hajóról: e hajótest üvegszálas műgyanta laminátum.
A vitorlázat már térban szabott. A tősúly, ha jól emlékszem 500 gramm.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... id/7836224
Tanulságos fotó! Mivel a fock átlátszó anyagú, így jól látható a két
vitorla egymáshoz képesti beállítása éles menetben.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... id/7836225
De volt akit nem a vitorlázás szele csapott meg idén a Tiszatavon :twisted: :twisted:
Skykapitány és a Ro-cso :roll: :roll: Szép nagy motoros "modell" és
még távirányító sem kellett hozzá. :D :D A kormányos meg kifejezetten
tehetséges, hamar beletanult a szakmába.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 06. - 12:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusztok!
Új vagyok a fórumon, mindenkit üdvözlök. Gratulálok a szép hajókhoz. Fantasztikus az itt tapasztalt lelkesedés és segítőkészség. Valaki meg tudja mondani hány Csíbor épült?
jozsó007


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 06. - 13:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

A lágymányosi öbölben láttam fél éve pár modellezőt versenyezni kis vitorlásokkal, akkor nagyon megtetszett a dolog, és pár hete hirtelen elhatározásból vettem egy használt játékvitorlást (sea lite), hogy ki tudjam próbálni ezt a hobbyt is. (már van autó, helikopterek)
Aztán elkezdtem olvasni ezt a topikot, és nem tudtam abbahagyni, megfertőzött a lelkesedésetek. :) Olyannyira, hogy tegnap már meg is vásároltam a megfelelő fa készletet, és ma már ki is nyomtattam a Csibor tervrajzot, este elkezdem az építést!

Üdvözlettel,
Balázs


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 06. - 15:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Üdv az új embereknek! Jó építést!

Sry! Hogy hogy mentek a hajók?
Hát ŐŐizé... Ahogy hazajöttem Veszprémbe, mindjárt szét is döntöttem a Susnyást. Lesz még ezzel munka! Bulba-csinósítás, svert és kormánylapát újrafestés, új baum, és öregfa stb. Mint azt írtam, elég kapkodós lett a vége, és ennek meg is lett az eredménye. A "finombeállítások" nálunk inkább az irányíthatóságról szóltak és nem a sebességről. Bár azzal nem is igazán volt gond. Éles szélben úgy meglódul a susnyás, mintha puskából lőtték volna ki. Aztán se fordulás, se leejtés. Kellett vele gépészkedni, mire vissza tudta fordítani az ember. (Párszor utána is kellett úszni! :D )
Az úsztatás kidobott jópár építési és típus-hibát is. A Jif.65-nek 25cm-re lóg le a bulbája a vízvonaltól, a szabályok meg megengednek 30cm-t. Ráadásul az eredeti tervek szerint 460g-os bulba kéne rá, én meg első próbálkozásra öntöttem egy 600g-ost. És még ez is majdnem kevésnek bizonyult. Szinte feküdt a vizen (igaz elég erős szél volt végig). Szóval azt kell hogy mondjam, hogy a susnyás nem "MM-verő". Mégcsak nem is versenyhajó. De nem baj! "Első hajónak jó lesz ez!"

Ősszel-Télen beindítom a legendás "Vöcsök"-projektet! :D :D :D
To Be Continued...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 06. - 15:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyébként az úsztatás nagy élmény volt!
A balatonszepezdi nagystrandon úsztattuk a gépeket. Mikor megindultunk a hajókkal, meg a távirányítókkal a víz fele, úgy gyűltek körénk az emberek, mint a darazsak. Fényképeztek, kérdezősködtek, hogy "mennyi idő alatt lehet megépíteni", "honnan lehet letölteni a terveket".
A kissrácok meg versenyt úsztak a hajókkal. Aztán rohantak az apjukhoz hangosan kiabálva a keresési kulcsszavakat, nehogy elfelejtsék: "eS-eR-Ypszilon - Csíbor!" "eS-eR-Ypszilon - Csíbor!" :)

Igazi sztárok voltunk! :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 06. - 20:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez nagyon szuper, büszkék lehettek!
Milyen jó volna, ha sok kis srác nem csak a számítógép előtt punnyadna,
hanem ilyen hobbival foglalkozna.
jozsó :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 06. - 22:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Először is nagy-nagy szeretettel üdvözlöm az újjabb "CSIBOR"
fertőzötteket! Legyen minél több örömetek az építésben, úsztatásban.
Remélem beszámoltok egy-két fotóval itt a topicban is a munka
menetéről.

T. Raptor!

A vitorláshajókra különösen igaz, hogy nem elég megépíteni őket, de
be is kell állítani. Ez nem afféle ekzakt tudomány, mert ahány víz,
ahány szél annyiféle a jó beállítás. Ami beállítással jól megy a hajó egy
enyhe szellőben, védett öböl kis hullámocskáin, az gyalázat rosszul fog
menni egy közepes szélben nagy nyílt vízfelületen kialakuló elnyúló, hosszú
hullámain. Igazából minden esetben az adott körülményekre kell
belőni a hajót, akár a Formula 1-ben az autókat. Aztán ha sikerül
akkor jól megy , ha nem sikerül akkor meg nem megy jól. Ez benne a
sport.

Viszont vannak általános szabályok. Pl. erős szélben lapos feszes
vitorla kell, gyenge szélben öblös, lazább vitorla. Nagyon fontos a
két vitorla egymáshoz lépesti pozíciója, az un. rés, vagy "dűzni" vagy
ki hogyan illeti ezt. A "SUSNYÁS" képeiben van a megoldás az irányítási
problémáidra :roll: :roll: :roll:
Kép

Kép

A képeken egy klasszikus hiba látható. A valódi hajókon nem fock
van hanem Genua. Nem mennék bele a két vitorlafajta közötti
különbségek mélyreható elemzésébe, de a lényeg az, hogy a modelleken
sokan a Genua mintájára szűkebre veszik a fock-ot mint a fővitorlát.
Ez a második képen jól látható. A fővitorla rúdja nagyobb szögben tér ki
mint a fock-é (jól "dúrja" is a vizet a hajó a helyett, hogy menne mint a
rakéta). Ennek a rossz beállításnak a másik eredménye, hogy erős, szélben
éles menetben a hajó be tud állni egy stabil állapotra és akármit
csinálsz ezen az irányon megy egyenesen. Ha kitéríted a kormányt, max
lejjebb nyomja az orrát a vízbe, de ugyanúgy megy tovább előre az
eredeti irányban.

Na most nézzük meg a jó beállítást:
Kép
Ugyanúgy éles szeles menet, a fock kíjjebb van min a fővitorla, és a
hajó orra a tervezett úszási síkon van, nem nyomja le a vízalá a hajó
gyorsan halad, és könnyen kormányozható. Ha jól megnézed a gépet
még a nagyjából jó beállítás is leleshető. Persze ezt az adott hajónak, és
szélviszonyoknak megfelelően módosítani kell ....... itt is vannak trükkök,
de nem árulok ám el mindent..... mert fogunk mi még egy futamban
versenyezni és én nagyon szeretek győzni :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
(na persze ez csak vicc)

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 07. - 2:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves barátom, nem modellező, hanem "nagyhajós" mondta egyszer a Balatonon, hogy alapszabály " A fő vitorla sosem foghatja ki az orrvitorlából a szelet."
A vitorláknak persze a szakszerű nevét használta, nem úgy mint én. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 07. - 7:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Gratulálunk az Új regisztrált barátainknak!
Kérlek benneteket, ha van mód rá akár egy napra is menjetek la Balatonlellére a Vitorlás modellek Világbajnokságára!

http://www.f5wc2009.hu/hu/index.php

http://www.f5wc2009.hu/hu/program.html

Itt tényleg lehet tapasztalatkat szerezni és nyugodtan lehet kérdeni a versenyzőket.
( Nem kell tudni kinaiúl, németül, angolúl. oroszúl, horváth nelven. spanyolul, olaszúl stb.)

antikos-moderátor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség