Szervusz Géza
Valamiért eltűnt a gépemről a kép amit tegnap feltettél, de emlékszem rá annyira, hogy elmondjam, ez így nem működik.
A vezérlő tárcsa,"gyűrű" egy tengelyen fut a lapátkerék vázával (nincs excentritása) tehát csak akkor billenhetnének a lapátok, ha szabadon futó szerkezet.
A vezérlő tárcsa bütykein, ahol a lapátokhoz csatlakozik, ovális furatok kellenének ahhoz, hogy szabadon futhasson.
Az ovális furatok hossza, valamint a tengelytől mért távolság aránya adja a billenés mértékét.
Ez idáig, mint elv, működne, csakhogy ....
1, Egyszerre legalább 2 lapát van a vízben, ergo, a mérleghinta elv alapján kiegyensúlyozzák egymást, vagyis nem billen a szerkezet.
2, Nagyon tapasztalatlan, mondhatni szakbarbár mérnök lehet az, aki ilyen helyre ovális furatot, ráadásul sikló tengelyfelfűzéssel tervezne, mert lehet hogy hetente kellene cserélni a főbb darabokat, ugyanis kikopik.
Nagy valószínűséggel, ez a rajz, csak egyfajta jelzés egy múzeumi kiállítási modell elkészítéséhez.
Magyarán, nagy vonalaiban hasonlít a szerkezet az eredetihez, de ennél többet nem is tud.
A múzeumi modell képein jól látni, hogy nem is volt cél az hogy működjön, ( a lapátok össze-vissza állása ezért van ) csak kellet valamiféle jelzés, hogy ez egy önbeálló lapátkerék.
A mi megoldásunk, ha nem is az eredeti másolata, de szerintem még egy F 2 kategória tűréshatárain belül lenne.
Gőzgépes kategóriában pedig nincs F 2 szerencsénkre.
Üdv Szilveszter
