Szervusz Ákos
Mielőtt elkezdek kísérletezni a programmal, összefoglalom a tapasztalataimat.
A hajótest, már a jelenlegi állapotában is nagyon jó, formailag majdnem az, mint amit szerettem volna.
A további finomítások, már inkább a látványra vonatkoznak, vagyis a lassacskán összeálló rajzkészlet, már most is használható.
A két fedélzeti kivágás mérete tökéletes a belső kiépítéséhez, még az ólom zselés akkumulátor is kényelmesen elfér, a kormányműhöz pedig jól hozzá lehet férni.
Amit én nem rajzoltam meg, az a korlát.
Ha valaki akar, építhet rá, de szerintem csak rontaná az összképet.
A tolóbak harcsaszáj alakú tartólapja lehet egyenes a fedélzet felől, de én egy enyhe ívet azért tennék a fedélzetbe oldal irányban, az esetleges vízfelfröccsenés miatt.
Az orr kialakítása szándékosan lett ilyen, hogy ne legyen szükség habvédre, mint a springereknél.
A gerinc.
Ha valaki akar, egy végigfutó dörzslécet felszerelhet a gerincre, de nem tartom szükségesnek.
A meghajtáshoz én eleve 50 mm átmérőjű négyágú csavart terveztem, amit 45 mm átmérőre elcsiszolva, jobb hatásfokúvá lehet tenni, ráadásul akkor már egy 50 mm belsőátmérőjű kortgyűrűt is kaphat.
Ez csak ajánlott méret.
A hátsó rész kialakítása lehetővé teszi kortgyűrű nélküli, vagy fix gyűrűs kormánylapátos változatának az építését is.
Végeredményként, jó kis hajót sikerült összehoznunk Ákossal.
Van jövője ennek a 3D rajzolás + tervezés technikának.
Üdv Manópapa
