SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 09. - 19:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 26. - 15:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A hajócsavar kérdésig én még azért nem jutottam el, mert a csavar teljesítményfelvétele a fordulatszám sokadik (5?) hatványával arányos, a villanymotor meg jól bírja a teljes fordulatszámtartományát, összejönnek ők maguktól, szóval szerintem az elektromos tolóhajóknál ezért nincs "gond" a csavar-motor kiválasztással.

Nekem eddig a motorok (és a hajó) finom szabályozhatósága jelentette a problémát.

A 3 fázisú motorok csak 20-30%-os gáznál indultak el, ezért tértem át a kefésre. A kefés GWS 400C motorjaimnál (azért ezek, mert ez volt a legolcsóbb áttételes) viszont csak előtét ellenállással (0,7Ohm, 15W)tudtam elérni, hogy élethű lassúmenet is legyen a Csongrádon. Így több mint 50%-a az akkunak kárba vész. 3 fázisúval 1A volt az átlagfogyasztás, most 6A...

A laposfenelű Csongrádnál a hajó orrba tett 3 db kb 5cm széles, 1cm magas függőleges uszony csodát tett! Csökkent a fordulókör átmérő és tökéletes lett a tolatás. Símán teljesíthető volt a csepeliek akadálypályája (azért nem látszik a pontszámból, mert első körben a kuplungom, második körben egy nád tett keresztbe).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 26. - 17:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Apropó csepeliek! Hol lehet megnézni a városligeti verseny teljes futam-eredmény listáját?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 27. - 6:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
mamut írta:
......... a csavar teljesítményfelvétele a fordulatszám sokadik (5?) hatványával arányos


A felvett nyomaték az ami a csarátmérő 5. hatványával arányos! Ezért is
kell nagyon óvatosan növelni a csavarok átmérőjét, mert könnyen
"megfolythatja" a motort. Ez repülőgépeknél különösen látványos
tud lenni. egy 4500 KV-s motorra felteszel egy 4,5'-os légcsavart és
le is ég az első menetben a motor, a 4'-os csavarral meg vígan megy.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 27. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Először "jj" kérdése:
" Sajnos szerintem azt soha sem fogod látni, mint ahogy a versenykiirást sem láttam még hivatalosan"

Csak érdekességként:
" Amikor csináltuk az ultrakönnyű repcsit Budaörsön a légcsavart
húzómérleg segítségével próbáltuk megfelelő méretüre kiválasztani,
Dr. Gyurkovics és Pettenkoffer kollégák. Én csak néztem és tanúltam a kisérletekből."

Hajócsvarral is meglehetne próbálni ezt az ALAP kisérletet, beállítást.
Amelyik csavar nagyobbat húz azzal ALAPVETŐEN jobban fog a hajó is menni. Ez főleg a nem sikló hajókra, tolóhajó, halászhajó lassabb Yachtokra vonatkozik.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2009 okt. 27. - 10:39-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 27. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
sry írta:
mamut írta:
......... a csavar teljesítményfelvétele a fordulatszám sokadik (5?) hatványával arányos


A felvett nyomaték az ami a csarátmérő 5. hatványával arányos! .

üdv.:SRY


Igen, rosszul írtam, a telejsítmény a fordultszámnak csak 3. hatványával arányos.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 28. - 10:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

"Szervusz Szilveszter!

A városligeti verseny eredményjegyzéke a www.navigamodell.hu oldalon olvasható. A képanyag még némi késéssel kerül fel, mert az oldal készítése még folyik.

Üdv:
G.J."

Ezeket az emailokat azért én kapom Józsitól, mert fiam továbbtanulása miatt rendszeresen levelezünk, ha már egyszer ő a szakközép igazgatóhelyettese. :D

Üdv Manpapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 29. - 19:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
!! SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY !!

A héten SZOMBATON törlöm a "CSONGRÁD" képkönyvtárat a
fotóalbumok közül! Ma csütörtök van, tehát aki nagyon vágyik a
képekre még cirka két napig elérheti a fotókat !!! Mondjuk úgy ez az
utolsó lehetőség!

Itt érhető el az album:
http://csongrad.surmanzs.fotoalbum2.hu/

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Elkészült Peti hajója
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 30. - 14:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megfeszített közös munkával, és sok-sok buktatóval végül elkészítettük Peti fiam tolóhajóját.
Mivel elég türelmetlen volt, a további "sallangok" nem kerülnek rá.
Egy része saját keze munkája, egy része az én munkám.
Ahhoz képest hogy hat éves, egész jó lett:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Reszkessetek, mert ezzel "tarolni fog" a következő versenyen.
Legalábbis úgy gondolja. :lol:


Még nem tud róla, de lesz egy riválisa.
Ugyanis én is építek egyet. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 30. - 15:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nem lehet elég korán kezdeni :D :D :D

Szép lett, de ha jól látom, ez nem a Walrus, hanem egy számmal nagyobb.
Sok sikert, és még több örömöt benne. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hajó
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 30. - 15:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az előbb megcsináltuk a kád-tesztet, úgy néz ki beváltja a reményeket.
480-as motor volt itthon, így ez került bele, és egy ismeretlen háromágú alacsony emelkedésű légcsavar.
Öt cella 3000 mAh meghajtóakku, ugyanilyen de 2300 mAh vevőakku.
Holnap próbaúszás a kisdunán. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 31. - 6:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon jó lett :roll: Látom nálatok is kitört a hajókór. Aztán ha még
arra is rájön a gyerkőc, hogy a távirányítót is megkaparinthatja, nem úgy
mint a repcsiknél, akkor lesz ám igazán nagy a boldogság.

Jó hajózást nektek!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 31. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ezzel a motorral és akkukkal a MAHART is igényt nyújtott be " Füligjimmy" hajójára, gratulálok a hajóhóz!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 31. - 14:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Pityu barátommal már nyáron megfogalmazódott bennünk, Hogy ha meg akarjuk tartani a vitorlásainkat, akkor építenünk kell hozzá mentőhajót. (Főleg amíg ilyen amatőr vitorlázók vagyunk! :D )
És persze ha már van tolóhajónk versenyezni is fogunk vele.

Itt van az ősz, itt van..... Beindult a hajógyár!
Már nyáron rájöttem, hogy Sry-mester miért mindig télen áll neki egy nagyobb projektnek. Nem kell össze-vissza rohangálni, az embernek van ideje a műhelyben szöszmötölni, arról nem is beszélve, hogy a bogarak nem mászkálnak bele a lakkba meg a ragasztóba.
Szóval elindult a "Tóth Ottó" -projekt!
Kép
Kép
Amíg kitaláljátok a legüdvözítőbb megoldást a hajtásláncra, addig szépen kidolgozom a felépítményt.
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 31. - 14:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A "Springer Examples" #9-es számú mintája alapján kezdtem megtervezni a felépítményt. Azt ráhúzva a Walrus hajótestére pont 1:35-ös méretarányú hajó lett az eredmény. Így az irányításával majd vígan elboldogulnak a második világháborús német harckocsizóim. :roll:

Kép

Ő pont ide van kitalálva:

Kép

Ő lesz a kapitány/kormányos:

Kép

Igazi scale modellt akarok építeni, rendesen lepatinázva. Igazi rozsdás, ütött-kopott, leharcolt munkagép lesz belőle! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 31. - 15:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon jól néz már most is ki, gratulálunk!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség