SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 0:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Hajó csavar házilag!
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 08. - 19:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szeretnék csinálni házilag propelert elméletileg lemezből.ha valaki tudna tervrajzal vagy valamivel tudna szolgálni azt meg köszöném


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Hajó csavar házilag!
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 08. - 19:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Keenwood írta:
Szeretnék csinálni házilag propelert elméletileg lemezből.ha valaki tudna tervrajzal vagy valamivel tudna szolgálni azt meg köszöném


Házilag a legegyszerűbb az un. "lóhere", vagy "piskóta" hajócsavarok
készítése. Ezt nagyon szépen leírja Marjai Imre a könyvében,
megkeresem és bescannelem a vonatkozó részeket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 08. - 19:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azt meg köszöném !!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 08. - 20:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na a "piskóta"-t megtaláltam

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8851146

Ez ugyan egy gumimotoros hajó csavarja, de a lényeg látható. A
csavarszárnyak egy síklemezből vannak kivágva (0,5-ös rézlemez).
Elektromos hajó esetén a kerékpárküllő feszítőanyáját kell
beforrasztani hajócsavar agynak, így fel lehet majd tekerni a kerékpár
küllőre (2 -es acél, ez van a WALRUS-ban is).
A felforrasztás után fogóval a kívánt mértékben meg kell tekerni a
csavarszárnyakat. Olyan 30-35 fokos elcsavarás már megfelelő.
Utánna fel lehet csiszolni, polírozni a csavarszárnyakat.

Olyan jó nincs mint a gyári csavar, de szépen mennek a hajók ezzel is.
A megfelelő propulzió elérése végett érdemes kicsit nagyobb csavart
csinálni, így a hatásfoki veszteség kompenzálható az átmérő kimértékű
növelésével.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 08. - 20:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm szépen!Ez elég egyszerűnek láccik de azért a 3 ágút is megnézném!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 08. - 21:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Keenwood írta:
Köszönöm szépen!Ez elég egyszerűnek láccik de azért a 3 ágút is megnézném!


Az ugyanígy készül, csak a kiindulási alap, egy 3 cikkre osztott kör.
Van egy sima lemezkör és arrakell vágni 3 sugárirányú bevágást
120 fokonként.

Mindkét esetben arra figyelni kell, hogy hajtogatni, csak a hajócsavar
agyra forrasztás után szabad, mert egyébként eldeformálódik az
egész.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 13:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Értem. Köszönöm szépen az infokat majd töltök fel képet a hajóról és a propellerről .

Üdv :Kutasi Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 16:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Keenwood írta:
Értem. Köszönöm szépen az infokat majd töltök fel képet a hajóról és a propellerről .

Üdv :Kutasi Gábor


Még én sem adtam fel az infogyűjtést! Nagyon régen valamikor a 70-es
években volt egy sorozat a Modellezésben, valami olyasmi címmel, hogy
modellek játékok vakációra. Na ebben egy csomó jó őtlet volt, többek
között házi készítésű hajócsavar, tönkcső , meghajtás stb... is.
Esetleg ha valakinek derengene mikor is volt ez nagyjából sokat
segítene, mert ugyan megvan a Modellezés szinte összes lapszáma de
ez iszonyat mennyiség, ha most azonnal elkezdeném átnyálazni, akkor
sem végeznék egy hétig vele. Tehát valami támpont jó lenne, ha
emlékezne ilyesmire valaki (én sajnos nem emlékszem mikor volt ez a
sorozat).

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 10. - 7:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én se hagytam abba a gyűjtést.A tönkcsőt pedig 1 réz golyóstól betétel oldottam meg.De azért ha barkácsboltban járok veszek 1-2 normális tönkcsőnek való réz csövet.
Azért lenne még 1 kérdésem a Walrusba elég 6v 4ah-ás zselés aku?

Üdv:K.G.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 10. - 18:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Kenwood!

"Azért lenne még 1 kérdésem a Walrusba elég 6v 4ah-ás zselés aku?"

Igen elég. A TKBK2.-őn Maópapa fiai éppen azzal nyomták és nem is maradt el az eredmény! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 10. - 20:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Azért ez egy becsapós dolog. :D
Igaz hogy 6 V 4 Ah akku volt a hjóban, de nem mernék megesküdni rá, hogy a Walrus és társaiba belefér, ha minden a helyén van.
Az én hajóm a 330 mm hossz helyett például 490 mm, a szélessége pedig 180 mm.
A belső felépítése is más, mert nálam hiányzik az úgymond padló lemez.
Még így is csak élére fektetve az egyik, jelen esetben a baloldalon elhelyezve fért el rendesen. A másik oldalon megfelelő tömegű ólom balaszt van téve az egyensúly miatt.
Ha el tudod helyezni, akkor nagyon jó, mert sok ólmot tudsz megspórolni vele, de félő hogy az akku méretei nem lesznek alkalmasak egy springerbe.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 12. - 17:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem befér. Bárcsak hozzá vetőlegesen néztem meg mindent mer a külsővel van még 1-2 dolog

Üdv:K.G


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 21. - 19:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Próbálkoztam a propellerel eddig sikertelenül sajna . Azt akarom kérdezni lehet hogy hülyeség de egy impellere vagy mivel (arra a ventilátóra akarok gondolni a mi a számítógépek cpu hűtéséért felel)nem lehet ne meg hajtani a csónakot ?

Üdv:K.Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 02. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A" húzómérleg" pedig nem beszéltünk össze!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hajócsavar
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 02. - 12:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sikerült szert tennem pár 1mm vastagságú rézlemez (illetve inkább annak tűnő) darabra, apósom hagyatékából.
Felbuzdulva az olvasottakon, nekiláttam a hajócsavar elkészítésének.
Ekkor jött a nagy koppanás, ugyanis a lemezek valami igen kemény ötvözetből készültek.
Megpróbáltam először dremellel 2mm-es furatot készíteni bele, erre elégett a vadiúj fúróhegyem kb. 15 másodperc alatt.
Ekkor megismételtem kézi fúrógéppel a kísárletetm hasonló eredménnyel.
Ezután a sróf kivágásával próbálkoztam meg, háromfajta fűrész, fűrészenként két-háromféle fűrészlap kipróbálásával.
Nem mondhatnám hogy nincs rutinom lemez és klf. egyéb fém anyagok vágásában, de ez nagyon szánalmas eredményt hozott.
Valósággal ette a fűrészlapokat, miközben alig haladt. A vágási szög, nyomóerő, sebesség változtatásával sem értem el semmit. Ezután két dremel flex korongot elhasználva elértem a kivánt eredményt.
Az emelkedés beállítása során a vastagsághoz képest igen tetemes erőhatással sikerült meghajtani az anyagot, ami a hajtás részénél szépen meg is repedezett.
Végül kissé feldúlt kedélyállapotban a kukába applikáltam az egész hóbelevancot.
Később lenyugodva 1mm-es acéllemezzel kontrolláltam a műveleteket, azzal simán első nekifutásra sikerült a mintadarab.
Mi a fenével hozott engem össze a sors?

Ha esetleg kell valakinek ilyen fura anyag, megnézem hogy van-e még belőle a kedves mamánál. Számomra ez már nemkívánatos anyaggá vált.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség