A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huMaradjunk elöbb a "nagygépeknél".
A szárny szelvénye szimmetrikus lamináris szelvény és a szárnymélység elfogadhatóan nem nagy, de nem is kicsi.( nem tudon számszerűsíteni.
Nem lehet keskeny-nagy oldalviszonyú szárnyat építeni műrepülő gépnél, szilárdsági és aeródinamikai okokból. A változó sebességnél nem dolgozna jól a keskeny szárny és ez igaz a nagy mélységű szárnyra is, aminek nagy lenne az indukált szárnyvégen keletkező ellenállásais többek között.
A trapéz szánynak ennél a sebességnél az a nagy jelentősége, hogy a szány trapéz része elöbb esik át mint a középrész, igy a gép nem lesz dugóhúzó hajlamú. Csak akkor dugóhúzózik- rossz nyelven szólva- ha akarják. Az indukált ellenállás is csökken a trapéz szárny miatt.
Muszály rövid törzset csinálni, hogy a gép szándékosan ne legyen olyan stabil a műrepülés érdekében és jelentősen csökken a kormányerő igy. Ez nem elhanyagólható mert nincs rásegítő szervó rendszer ebben az esetben.
Na most modellnél az erősen trapéz szárny esetén nagyon rosszúl " dolgozik" a szelvény a trapéz részen és ezért jobb a kevésbbé trapéz szárny. Persze itt is van indukált ellenállás amin javít a trapéz szárny.
A modell szelvénye nem lamináris, hanem turbulens, a legnagyobb szelvény görbület elöbbre van, mint a nagygépek szelvényénél.
Persze ez a különbség már igen csak elenyésző a modern szelvények esetében.
A törzs viszonylagos hosszabb kivitelezése a modell műrepülő szabályzat miatt van, a körives lassan teljesíthető figurák miatt. Itt a kormányerő lényegtelen.
Lehet valamire nem válaszóltam, kérlek kérdezzél tovább!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huEgy tényleg menő RC műrepülő modell " társoság " a Matt testvérek!
http://www.matt-rc.li/deutsch/index.htmA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu