SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 13. - 23:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 17:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Persze én is sokat filóztam a szombati eset után és egy másik kérdés kezd bennem körvonalazódni:

-Ha az áramlástan és a hajó hosszából adódó elvi sebességszámítás igaz, a Csíborok, Jifek állva kéne hagyják az egész MM társaságot, de legalábbis végig köztük kellene haladniuk, viszont (Tisztelet a kivételnek) mi mindíg egy második boly vagyunk, hajó és vitorlabeállítástól, vezetéstechnikától függetlenül. Az ok nem a hajlított lapokból kialakított doboztest?
Sacc hány % sebességtöbbletet hozhat egy teljesen íves hajótest?

Persze egyből elkezdtem hegyezni egy ilyen testet a hajóépítő műhelyben, üvegszálból. A neve Laerke. Van ilyen IOM is, ez a kistesója, egy 65-ös.
Így lesz magamhoz képest is objektív összehasonlítási alapom.
(meg reményeim szerint egy többször felhasználható pozitív formám is!!!)

Egy idén tavaszi öbölbéli próbálkozásra kevés szélben elvittem az IOM ZIPPERT, 1m-es gömbölyű hajótesttel, ami símán verte a többi, kisebb megjelentet. (Pedig verzetéstechnikában vitathatatlanul én voltam a leg-
gyakorlatlanabb és a beállítások sem voltak tökéletesek.)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 17:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A lemaradast szerintem nem a sarkos hajotest okozza.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 18:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Ezexerint TÖBBET kellene együtt vitorláznunk!!!
(Egyedül minden hajó a leggyorsabb)

Lehet, hogy nem hüleség az RG65 open kategória?
Hát akkor ezek mi vagyunk és kész. Minden felzúdulás ellenére így meg vagyunk alakulva és pont.

(Namostaztánmitkapokafejemre....)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Sziasztok!
Jenő a sebesség számítás gondolatából egy fogalom kimaradt, mégpedig az, hogy az úszótestek sebessége stb.
Ezzel azt akarom mondani, hogy a szombati erős szélben már a hajók nem a klasszikus értelembe úsztak, hanem siklás közeli állapotot vettek fel erre nem érvényes akövetkeztetésed.
Úgy gondolom, hogy ilyen erős szélbe más hajó forma szükséges, amiről gondolatainkat majd kicserélhessük.
A TT 65 hajóknak több garnitura vitorlát kellene készíteni, meggyöződésem, hogy a szombati erős szélbe kisebb felületű vitorla kellett volna.
Megint Gyulával értek egyet nem a sarkos hajótest a lemaradás oka.
Én is csináltam egy IOM hajót MK 8-as, ami sarkos és viszonylag keskeny, képes nagyon gyenge szélbe menni, ahol másik hajók csak kinlódnak.
Én is elhatároztam, hogy új hajót készítek, ha befejezem a gőzgépet ez pedig sarkos lesz.
Amibe egyet értünk TÖBBET kellene együtt vitorláznunk!
Meg a megalakulással is!
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Ezexerint TÖBBET kellene együtt vitorláznunk!!!
(Egyedül minden hajó a leggyorsabb)

Idézet:
Amibe egyet értünk TÖBBET kellene együtt vitorláznunk!

Errol van szo!
A tobbi mind ez utan kovetkezik. Csak egy rovid tortenet. A 92-es soproni VB utan hazafele jovet az orosz csapat reszt vett egy roman versenyen, ahol persze folenyesen gyoztek. Az egyik hazai bajnok megjegyezte, hogy biztos ok is jok lennenk, ha lenne olyan hajojuk mint az oroszoknak. Erre az orosz azt javasolta, csereljenek hajokat es ugy menjenek egy futamot. Az eredmeny sejtheto.... igy is az oroszok gyoztek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 14:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
" Embörök "!
A " Csibor " kimondottan kezdőknek készült, hogy minden sablon és más sólyarendszer nélkűl balsából meg lehessen csinálni.
EZ NAGYON IS JÓL SIKERŰLT!

Grapner Úr részére az " MM "-et profi vitorlázó szakemberek készítették.
Ahogy Pl. az elektromos sebességi hajók egy részét a Tóth testvérek irányításával készítette a Graupner cég.

Az MM hajó test megdölés után is megfelelő áramlást biztosít.
A kezdő vitorlás szögletes volta ezt nem biztos, hogy tudja.
Ugyanez a vitorlánál is VALÓSZINÜLEG jelentkezik, lassítja a haladását ennek a hajónak.
Én versenyszerüen vitorláztam szögletes " csillaghajóval", az 1950-es években. Ma már nem látni alapjában véve szögletes hajótestet.
De akkor nem volt üvegszál-műgyanta stb.-i.
A hajók akkor kisipari módszerrel készültek klubokban és egy hajógyárban.

MÉGEGYSZER CSAK AZT TUDOM MONDANI A " CSIBOR " BŐVEN ELÉRTE TERVEZETT CÉLJÁT!
Most tessék valami továbbfejlesztést kitalálni, nem szögletes hajótesttel.

Kép

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2009 dec. 04. - 15:29-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 15:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A verseny után volt egy kis eszmecsere az Úrakkal. És olyanok akik nem csak ezt a versenyt nyerték meg, hanem sok másikat is, meg a bajnokságot is (a két tányéros fickók :twisted: :twisted: :twisted: majd elárulom ez mit jelent) mutattak jópár dolgot. Az első és legfontosabb vélemény az volt, hogy a "CSIBOR" meg tudná verni az MM hajókat! És ez a vélemény akkor hangzott el, miután jópár percig kézben fogva tapogatta, forgatta, nézegette a véleményt nyílvánító sporttárs!
A hajótest teljesen rendben van szerintük. A baj a vitorlázatban van! Na ne valami high tech cuccokra tessék gondolni (bár volt szó csapágyazott árbocokról és mindenféle csodákról is), hanem teljesen egyszerű szerelési módszerekre, összerakásra, a beállítás milyenségére.

Az volt a kialakult konszenzusos vélemény, hogy a "CSIBOR" és a többi 65-ös hajó egyszerűen trehányul van felszerelve. Ezt nem a modellezők lelkiismetességére, vagy alaposságára tessék érteni, hanem a szerelés módjára, és alapelveire. Egyszerűen nem tudok (meg aki még magára vesz az se) rendeszen felszerelni egy vitorlázatot.
Na hát először jól meglepődtem ezem, és már majdnem fel is buzdult bennem az öntudat, hogy na-na-na ne mondjanak már ilyet, de mivel érezhető volt a segítő szándék, és a sporttársi jóindulat, legyürtem az ösztönös hőzöngési rohamot, és megkértem az Úrakat, hogy mutassák már meg akkor milyen a a jó szerelés.

Megmutatták.....és tényleg.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: így utólag átgondolva nagyon hasznos beszélgetés volt! Nagy köszönet érte, hogy megosztották a tapasztalataikat. Ott 10 perc alatt többet tanultam, min 5 könyvből egyszerre.

lényeg, hogy a 65-ös hajók meg tudják "fogni" az MM hajókat, csak nekünk kell felnőni a feladathoz !!!! Hát hajrá Kollégák, a cél adott, "csak" dolgozni, kísérletezni kell az eléréséhez!

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 18:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Üdv néktek Urak! (Sziasztok)

Ma reggel nekem is megtörtént a fent említett 10 perc, gyakorlatban is.
Az egyik felsőbb osztályos Úr elmagyarázta és meg is tette a szükséges beállításokat a JIF-en.

DE az ighazi döbbenet eztán következett. Kimentünk a Lágymányosira , ahol egy további Úr csatlakozott hozzánk, szintén nem kevés tapasztalattal és vitorlázó tudással a puttonyban. Vízre került a 2 MM és a JIF.
A szél bár győkkettővel fújt csak, de láss csodát, volt kör , ahol a JIF elhagyta a 2 MM-et! (El is hangzott a kérdés: -Hátte holvoltál az öbölkupán ezzel a gyors hajóval? Mondtam erre: -hát ott, csak a végén)

Tényleg élmény volt ezt látni, persze ezután ők is állítgattak még ezt meg azt, de állvahagyni továbbra sem tudtak. Kár, hogy nem volt kicsit nagyobb a szél, akkor pláne kíváncsi lettem volna a lehetőségekre.

Még egyszer köszönet Nekik a szuper délelőttért és le a kalappal!!!

Aki jön velem hajózni, annak szívesen továbbadom a drága pénzen megszerzett, szigorúan titkos és bizalmas információkat! :wink: :wink: :wink:

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 20:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hat errol van szo :P :P :P :P Csak igy tovabb


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 22:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Remélem, nem sértem meg az urakat, hogy ha meg is nevezem őket:
T. Zoli és Sz. Zalán!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 22:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Kapitány urak!

Nagyon kíváncsivá tetetek, mik azok az infok!

Ebben az évben nemigen lessz lehetőségem felmenni Pestre hajózni, majd jövőre.
Addig elne feledjétek ! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Csibor
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 06. - 0:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Üdv Mindenkinek!

Örömmel jelentem be, hogy 2009 december 5.én 23:58-kor egy új csibor hajótest látta meg a napvilágot :lol: Képeket majd rakok fel róla ha végeztem a csiszolással, még kisebb munkák vannak a héjazaton :o
Így kívülről nézve teljesen hasonlít a többihez :lol: aztán, hogy milyen lesz mire leveszem a deszkáról .... hát majd meglátjuk :lol: Reméljük működőképes lesz :oops: :)

Üdv.: Dokiii


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 06. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gratulálunk és kérjél vitorla számot!
Üdvözlettel- antikos-sry


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Vitorlaszám
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 06. - 9:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Az még nagyon messze lesz :lol:
Még most jön a neheze fogalmam nincs miből szokás csinálni a vitorlát mit hogyan kell bekötni stb. Eddig gyerekkoromban láttam élőben vitorláshajó modellt. gondoltam itt az ideje kipróbálni :o


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 07. - 10:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Vitorla lehet bármiből, ami nem ázik át, elég erős, nem nyúlik és
hozzásférhető.

Lehet RIP-STOP anyag, amiből a sárkányok készülnek, de erősebb
virágos celofán is. Az a kérdés, hogy mihez lehet hozzájutni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség